Space breaker: Opel Insignia ST 2.0 Turbo 4×4

Autor: Andrei Nan 13 feb. 2012 Test drive

Propulsorul turbo de 2,0 litri, alimentat cu benzină, este capabil să dezvolte o putere de 220 CP şi un cuplu de 350 Nm disponibil pe un interval cuprins între 2.000 rpm şi 4.000 rpm. Cuplat la cutia automată cu şase trepte şi tracţiunea integrală, puterea este livrată liniar, într-un mod plăcut, dar mai ales confortabil, atât pentru cel de la volan, cât şi pentru pasageri.

Tracţiunea integrală s-a dovedit a fi foarte utilă, mai ales pe zăpadă. Sistemul electronic de cuplare a punţilor şi-a făcut treaba excelent. Acolo unde alte maşini nu mai puteau să înainteze, Opel Insignia ST 4×4 se „încăpăţâna” şi mergea mai departe. Vorbim despre un drum abrupt, acoperit în întregime de zăpadă proaspătă, unde găsirea unei porţiuni de minimă aderenţă era precum atingerea unui ideal.

Din punct de vedere al şoferului, nu se simte nici cea mai mică diferenţă când sistemul jonglează cu comutarea fluxului de putere către punţi. Atunci când simţi ca, în mod normal, ai putea rămâne blocat în zapadă, vezi cum maşina derapează un pic, după care hop la drum, fără nici cel mai mic efort.

La drum lung confortul este garantat. Aici mă refer la stresul suplimentar pe care-l impun drumurile acoperite cu zăpada sau gheaţă. În cazul în care viteza de intrare în viraj este un pic mai mare decât ar trebui în condiţiile impuse de vremea capricioasă de afară, graţie sistemului integral, maşina păstreaza aproape cu sfinţenie traiectoria impusă de volan, fără a da emoţii celui din spatele volanului.

Cum pe lumea asta toate lucrurile au un preţ, Opel Insignia ST costă 21.960 euro, însă această sumă este valabilă pentru versiunea de echipare fără tracţiune integrală. Cei care doresc să achiziţioneze tracţiunea integrală trebuie sa dispună de încă 2.345 euro, aceasta fiind o dotare opţională disponibilă începând cu nivelul de echipare „Edition”, care are un preţ de pornire de 24.375 euro.

Din start trebuie precizat faptul că, nu are nici un sens să vă aşteptaţi la un consum de 4,0 litri/100 km, căci nu este cazul. Cilindreea mare înseamnă automat un consum mare pentru anumite buzunare, sau ponderat pentru altele. Atunci când temperatura de afară scade sub -10 grade Celsius, apropiindu-se de -20, computerul de bord poate înregistra şi un consum de 20 de litri/100 de km.

Odată cu creşterea temperaturii, în mod evident şi consumul de carburant scade. Per total, am înregistrat un consum de aproximativ 17 litri/100 km. Poate că această valoare pare mare dar, în condiţiile în care vorbim despre un motor de 2 litri, o cutie automată şi o tracţiune integrală, plus condiţii meteo grele, valoare nu mai surprinde putând fi considerată normală în condiţii de temperatură foarte scăzută.

Nu trebuie să uităm că vorbim despre o caroserie break care, de regulă, are ceva kilograme în plus. Avantajele acestui tip de caroserie se regăsesc în spaţiul imens al habitaclului, dar şi al portbagajului, spaţiu necesar unei familii numeroase.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide