Subaru Forester Diesel – Test în RO

Autor: Dragoş Băltăţeanu acum 11 ani Test drive

Prima încercare pentru Subaru şi pentru noul boxer a fost modelul Legacy şi versiunea sa Outback. Pe majoritatea pieţelor europene, însă, SUV diesel este un jucător mai important decât o berlină medie, aşa că Subaru nu a stat mult pe gânduri şi a montat noul motor pe Forester. Mai mult, japonezii au ascultat criticile care spuneau că acest propulsor merită o cutie de viteze cu şase trepte. Pe modelul Legacy, dieselului boxer îi era asociată o cutie de viteze cu cinci trepte.

Am avut ocazia să testăm noul model în premieră în România. Acest lucru a fost posibil datorită unei lansări regionale organizate de Subaru Motors Trading (SMT), importatorul mărcii japoneze în România. SMT este o firmă subsidiară Subaru Hellas, filiala grecească a producătorului japonez. Astfel, de-a lungul unei săptămâni, jurnalişti greci, macedoneni, bulgari şi români au avut ocazia să testeze noul model la noi în ţară. Motorul dezvoltă 147 de cai-putere în versiunea montată pe Forester. Cuplul maxim este de 350 Nm între 1.800 şi 2.400 rpm.

Aceste cifre sunt suficiente pentru a propulsa Forester-ul diesel până la 100 km/h în 10,4 secunde. Viteza maximă este de 184 km/h. Însă cea mai interesantă cifră se referă la altceva: constructorul a anunţat un consum mediu de motorină de 6,3 l/100 km. În timpul testului nostru, computerul de bord a arătat 7-7,5 l/100 km.

Interiorul are valenţe de berlină, Subaru fiind mult mai atent la detalii. Schimătorul de trepte pentru noua cutie cu şase rapoarte foloseşte un inel pentru a acţiona treapta de mers înapoi.

Cum? Prin intermediul unui sistem de schimbare a treptelor prin cablu, combinat cu utilizarea unei contragreutăţi pentru mecanismul schimbătorului de viteze. Vibraţiile transmise mânerului acestuia au fost practic eliminate. Forester diesel este deja disponibil la vânzare în trei versiuni de echipare, iar preţurile pornesc de la 23.590 şi ajung la 27.580 de euro fără TVA.

 

 

Tags:


Comentarii
Inchide