Subaru Legacy

Modelului Subaru Legacy i s-a oferit o nouă șansă, prin noul motor boxer diesel. Este primul diesel din istoria mărcii japoneze, iar rezultatul arată promițător.

Subaru Legacy Subaru Legacy

Subaru Boxer Diesel. Sună ciudat, dar aceasta este realitatea. Subaru, unul dintre constructorii cei mai fideli motoarelor pe benzină, a cedat presiunilor pieței europene și a construit un propulsor diesel. Se pregătește Porsche. Însă, deși s-au văzut siliți să se supună exigențelor de natură economică, inginerii de la Subaru au decis să facă numai și numai ce știau ei mai bine. Un propulsor boxer. Diesel.

Nu au acceptat să aleagă calea ușoară și să cumpere un propulsor diesel clasic de la alt constructor. Au produs de la zero un diesel cu injecție directă și sistem common rail adaptat arhitecturii cu patru cilindri boxer. Motorul astfel născut are capacitatea cilindrică de doi litri și dezvoltă 150 CP și 350 Nm. Deloc rău pentru o primă încercare.

În scopul lansării comerciale, noul motor diesel boxer a fost montat pe modelul de clasă medie Legacy. Berlina Subaru le era binecunoscută fanilor, dar în ultima vreme intrase într-un con de umbră. Noul motor a atras din nou atenția asupra acestui model și a versiunii Outback.

La lansarea internațională din luna ianuarie, am condus în Spania versiunea Outback. Este un break înălțat, bazat pe modelul Legacy Break. Acum Boxer Diesel a venit și în România. La al doilea contact cu acest motor nou, am ales un Legacy Sedan. Am parcurs semnificativ mai mulți kilometri decât la testul inițial și ne-am atașat mai mult de această motorizare.

Asociat cu tracțiunea integrală Symmetrical AWD, noul motor face din Legacy o propunere atractivă. Cuplul de 350 Nm este disponibil la 1.800 rpm, fapt ce se traduce printr-un automobil foarte sprinten. Cel mai impresionant este însă startul de pe loc. Pe asfalt sau chiar pe macadam, turați motorul la 2.000 rpm și eliberați pedala de ambreiaj!

Legacy pleacă instant de pe loc datorită sistemului AWD și toți ceilalți șoferi de la stop se întreabă câți cai-putere are acest automobil. Ținuta de drum este impecabilă, suspensia independentă și sistemul AWD făcând din Legacy în viraje un fel de mașină pe șine. Direcția este poate un pic prea ușoară, dar în oraș acest lucru se transformă într-un avantaj.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.