TEST cu BMW Seria 4 cabrio 428i xDrive: puncte tari şi puncte slabe

Am condus în România varianta decapotabilă a coupe-ului german BMW Seria 4, în versiunea 428i xDrive. După câteva zile prin România cu maşina asta, îţi spun ce mi-a plăcut şi ce nu mi-a plăcut.

TEST cu BMW Seria 4 cabrio 428i xDrive: puncte tari şi puncte slabe TEST cu BMW Seria 4 cabrio 428i xDrive: puncte tari şi puncte slabe

BMW Seria 4 cabrio este, în acest moment, singura decapotabilă de dimensiuni medii din ţara noastră care are un acoperiş metalic retractabil. Eu am condus-o vreme de câteva zile printr-o Românie toropită de căldură şi îţi spun, ca unui prieten, ce mi-a plăcut şi ce nu mi-a plăcut la maşina asta. Şi ca să nu existe nelămuriri, am avut de-a face cu varianta 428i (motor pe benzină de 2,0 litri cu 245 CP) cu xDrive (tracţiune integrală) şi transmisie automată cu opt trepte.

Puncte tari

Arată foarte bine. Indiferent de cum vrei să conduci – cu sau fără acoperiş deasupra capului – Seria 4 cabrio arată bine de tot. Ştiu că nu toată lumea o să fie de acord cu mine aici, dar eu cu impresia asta am rămas.

Acoperişul metalic. După cum spuneam, Seria 4 cabrio e, momentan, singura decapotabilă cu acoperiş metalic retractabil în segmentul modelelor premium de dimensiuni medii. Chestia asta înseamnă că poţi, teoretic, să foloseşti maşina tot anul, fiindcă nu o să ai problemele de izolaţie termică şi audio cu care vin de obicei la pachet decapotabilele cu acoperiş textil.

Închiderea şi deschiderea acoperişului se pot face şi în mers, până la 15 km/h (pe testate!), iar întreaga operaţiune durează, conform datelor de la BMW, 20 de secunde.

Dar, cu toate acestea, nu ar trebui să te entuziasmezi prea tare, fiindcă soluţia metalică aleasă de nemţi are un loc de cinste şi în secţiunea de puncte slabe.

Vântul nu e o problemă. Cu geamurile ridicate şi cu paravântul pus la treabă, poţi să mergi şi cu 100 km/h cu acoperişul coborât, fără să te bată vântul la cap. Fără paravânt şi cu geamurile jos, poţi să mergi liniştit până la vreo 50 km/h.

Motorul. Propulsorul pe benzină de 2,0 litri cu 245 CP şi-a făcut treaba foarte bine în timpul testului, iar sunetul e surprinzător de plăcut pentru o unitate cu patru cilindri în linie. Nu e la fel de fermecător ca motorul de 3,0 litri cu şase cilindri în linie, însă consumul mediu real de 9,4 l/100 km ar fi imposibil de obţinut în aceleaşi condiţii cu fratele său mai mare de 3,0 litri.

Sprintul de la zero până la 100 km/h se face în 6,5 secunde, ceea ce e normal (aproape rapid, aş spune) pentru o astfel de maşină, iar viteza maximă este, bineînţeles, limitată la 250 km/h.

Interiorul. Aşa cum îţi poţi imagina, înăuntru e aceeaşi poveste ca la orice alt BMW Seria 4, ceea ce înseamnă că ai parte de materiale de calitate, un sistem multimedia foarte bine pus la punct şi suficiente opţiuni de personalizare. În comparaţie cu un Seria 4 coupe, însă, decapotabila pierde la capitolul spaţiu disponibil pentru pasagerii din spate, fiindcă locul pentru cap şi picioare e potrivit doar pentru doi copii sau adulţi scunzi.

Puncte slabe

Acoperişul metalic. Ţi-am spus că are un loc de cinste şi la partea cu puncte slabe, nu? Ei bine, e foarte adevărat că un plafon de acest gen îţi oferă mai multă siguranţă decât un acoperiş textil, dar vine şi cu câteva minusuri semnificative.

Primul este greutatea foarte mare – în comparaţie cu Seria 4 coupe, decapotabila cântăreşte cu aproximativ 230 kg mai mult. Sigur, nu toate aceste kilograme sunt aduse de acoperiş, maşina fiind ranforsată suplimentar pentru a fi suficient de rigidă pe şosea, însă nu am nici o îndoială că un acoperiş textil ar fi ţinut greutatea totală la o valoare mult mai mică. Aşa cum e acum, Seria 4 cabrio are aproape 1,9 tone.

Al doilea minus este că portbagajul devine minuscul odată ce te hotărăşti să mergi cu părul în vânt, acoperişul având nevoie de o bună bucată din el odată ce e pliat. Partea interesantă este că există un sistem de ridicare parţială a acoperişului pliat, ca să ai acces mai uşor la bagaje.

Cam aşa arată portbagajul dacă vrei să mergi fără acoperiş deasupra capului

Felul în care se conduce. Pentru că are aproape două tone, BMW Seria 4 cabrio se conduce mai mult ca un cruiser decât ca o sportivă, ceea ce nu se împacă prea bine cu filosofia mărcii germane. Sunt destul de sigur că inginerii au încercat să întărească suspensia (iar asta se simte pe neregularităţile mici), dar nu a fost suficient, fiindcă tot există un pic de ruliu  în curbele abordate prea optimist, lucru cu care nu te întâlneşti în versiunea coupe. Nu e foarte rău, însă se simte mai greoaie atunci când vrei să o calci pe coadă.

Concluzii

BMW Seria 4 cabrio e o maşină bună, dar trebuie să ştii că nu e perfectă. Da, acoperişul metalic îţi oferă siguranţă şi mai mult confort pe timp de iarnă, dar acelaşi acoperiş o să te lase cu ochii în soare dacă vrei să mergi cu părul în vânt într-un concediu de o săptămână, fiindcă portbagajul o să-ţi accepte doar două-trei genţi mici.

Totodată, dacă vrei să ai parte de o maşină sportivă, indiferent de condiţii, mai bine ţi-ai îndrepta privirea spre Seria 4 coupe, fiindcă decapotabila nu o să-ţi îndeplinească această dorinţă. În schimb, o să îţi ofere călătorii lipsite de stres, cu cerul deasupra capului, ceea ce nu e chiar ignorabil.

Datele tehnice, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.