Test cu BMW X6 în România – Love it or hate it, dar este o maşină completă! – GALERIE FOTO

Autor: ProMotor 18 apr. 2016 Test drive

 


Prima generaţie BMW X6 a fost lansată în decembrie 2007 şi a fost prezentată de constructorul bavarez drept un Sports Activity Coupe. Noul model combina caractaristicile unui SUV cu prestanţa unui coupe. Modelul s-a bucurat de succes şi s-a vândut în peste 230.000 de exemplare la nivel mondial.

A doua generaţie a fost lansată la Salonul Auto de la Paris, din 2014. Pe lângă restilizarea exterioară, aducea o nouă cutie automată cu 8 trepte şi un portbagaj mai mare.

Exterior mai atletic şi mai robust

Spre deosebire de variante anterioară, noul BMW X6 arată mai atletic şi mai sportiv. Grila frontală a fost alungită până la faruri şi nu mai este la fel de lată. Farurile, stopurile, grila frontală, liniile caroseriei – toate au fost alungite, iar noul BMW X6 nu mai pare la fel de bombat ca generaţia trecută. X6 vine cu faruri cu LED adaptive atât pe faţă, cât şi pe spate. Designul exterior ţine de gusturile fiecăruia, unii consideră BMW X6 o maşină superbă, alţii vad o formă nedefinită. La exterior, noul X6 a făcut un progres vizibil. Deşi modificările nu sunt foarte multe sau foarte ample, îşi pun puternic amprenta asupra exteriorului.

Pachetul Pure Extravagance aduce o serie de modificări şi adăugări care scot modelul BMW X6 în evidenţă, în cazul puţin probabil în care o astfel de maşină ar putea trece vreodată neobservată.

Interior fără cusur

La interior e greu să găseşti ceva de reproşat. Totul de cea mai bună calitate, ergonomia este la ea acasă, iar spaţiul este foarte generos. Pe lângă calitatea materialelor folosite şi a finisării, te surpind micile artificii nu doar de design, dar şi de funcţionalitate, cum ar fi posibilitatea de a introduce o adresă în sistemul de navigaţie desenând literele cu degetul pe capacul joy-stick-ului central. Piele bej îmbracă scaunele care oferă, pentru şofer şi pasagerul din faţă, funcţie de ventilare şi încălzire. Sistemul audio Harman/Kardon satiface şi cea mai pretenţioasă ureche. Head-up-display-ul proiectat pe parbriz îţi afişează viteza şi informaţii din sistemul de navigare. Scaunele din faţă sunt nişte veritabile fotolii, cu reglaje electrice şi memorii. Pasagerii din spate au două guri de aerisire la dispoziţie.

Spaţiul este mai mult decât suficient pentru şofer şi pasager, iar cei care stau în spate vor descoperi că locul în zona capului este ca într-un sedan mare. Se pune mare acccent pe funcţionalitate: comfort din plin pentru oricine se află în maşină, portbagaj de 580 de litri ( mai mare cu 75 de litri faţă de modelul precendet – poate deveni de 1525 de litri prin rabatarea banchetei), spaţii de depozitare peste tot. Lemn, inserţii de aluminiu şi piele, ingredientele care compun un interior complet. 

Pentru o maşină înţesată de tehnologie, BMW aliniază puţine butoane în planşa de bord a lui X6. Toate funcţiile sunt însă acoperite, iar anumite butoane pot deveni shortcut-uri pentru anumite setările, cum ar fi adrese introduse în meniul programului de navigaţie.

Central, între gurile de aerisire frontale, unde cândva era butonul de încuiere a uşilor, stă acum aşezat butonul care înglobează toate sistemele de protecţie activă oferite de BMW.

Display-ul central color, de mari dimensiuni, nu este cu touch-screen, însă joystick-ul dintre scaune este uşor de manverat, iar interfaţa este intuitivă. Butoanele din jurul joy-stick-ului au funcţii clar definite şi vei ajunge să le utilizezi fără să-ţi mai iei privirea de la drum, alături de joy-stick.

Vizibilitatea prin lunetă e o mai redusă, iar spaţiul disponibil este foarte îngust, însă senzorii de parcare şi camera pentru marşarier vin în ajutor.

Toate modelele BMW dispun standard de sistemul Condition Based Service. Acesta foloseşte un algoritm care monitorizează stilul şi parametrii de condus precum şi informaţii de la senzorii automobilului pentru a evalua dinamic intervalul corect de revizii. Astfel, programul de revizii se desfăşoară pe intervale mai scurte pentru cei care abordează un stil sportiv de condus şi oferă garanţia unei întreţineri corecte. Pe de altă parte, clienţii care au un stil de condus eficient, beneficiază de intervale de revizii mai mari şi astfel costuri mai mici de întreţinere.

Cum se conduce

Sub capotă am avut 259 de cai putere produşi de un diesel de 3 litri, cuplat la o cutie automată cu 8 trepte, cu padele la volan.

Sprintul la 100km/oră se realizează în 6,7 secunde, iar viteza maximă este de 230km/oră. Oricât de masiv ar fi BMW X6, când apeşi pedala simţi că eşti într-o maşină rapidă.

Consumul combinat anunţat este de 6 litri/100 de kilometri

Motorul de trei litri de pe modelul testat se trezeşte la viaţă instantaneu şi te împinge în scaun cu putere, iar motorul de 3 litri diesel testat este cea mai “slabă” motorizare disponibilă. Simţi că ai 260 de cai sub capotă indiferent dacă mergi în modul Comfort sau Sport. Diferenţa ţine de comfort şi senzaţii la volan. Direcţia este perfectă, iar pentru o maşină de mari dimensiuni chiar ai nevoie de aşa ceva.

În oraş durează puţin să te obişnuieşti cu dimensiunile mari, de aproape 5 metri lungime şi 2 lăţime. Raza de întoarcere nu este chiar mică şi ai nevoie de puţină îndemânare să te aventurezi pe străduţe înguste, însă după ce te obişnuieşti să abordezi corect virajele ţinând cont de dimensiuni te descurci şi în spaţiile mai mici.

BMW X6 se lipeşte bine de şosea şi nu simţi că rupe aderenţa nicio secundă în curbe abordate cu viteză mai mare.

BMW Connected Drive Advance, copilotul care le ştie pe toate

În 2001, BMW a fost primul producător din lume care a lansat un portal bazat pe internet care putea fi accesat în automobil – BMW Online. Acesta furnizează o serie de informaţii optimizate pentru a fi afişate pe ecranul central din maşină – printre acestea se numără căutarea hotelurilor, a restaurantelor, a farmaciilor sau a bancomatelor, ştiri, meteo, ghid de călătorie, informaţii despre ţară şi parcări sau funcţii extinse office, care includ accesare e-mail, sau servicii Google.

Un SIM de date integrat în automobil asigură accesul la serviciul BMW Online.

Serviciile oferite standard pe orice automobil BMW, pentru moment, sunt: apel de urgenţă şi funcţiile BMW Teleservices. Pachetul BMW Online este disponibil gratuit numai pe BMW Seria 7, altfel este inclus în pachetul BMW Connected Drive Services care include şi sistemul de navigaţie. În prezent, unul din două automobile BMW livrate în România sunt echipate cu sistemul de navigaţie.

BMW Online în România oferă clienţilor informaţii despre prognoza meteo, funcţia de căutare prin serviciul Google Maps cu transferul desitnaţiei în sistemul de navigaţie (în cazul în care acesta este disponibil), şi serviciu de ştiri RSS. Acesta din urmă este optimizat pentru România şi foloseşte ca surse Mediafax pentru ştiri generale, Gazeta Sporturilor pentru ştiri sportive şi Metropotam pentru informaţii culturale şi evenimente.

Preţul modelului testat este de aproximativ 70.000 de euro, însă adăugând toate opţiunile adăugate ajungea la un pas de 100.000 de euro.

 

 

 

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide