Test cu noul Nissan Note. Note de premiant!

Noul Nissan Note vine cu un design sportiv şi agresiv, cu un comportament decent, un consum bun şi o ofertă bogată de echipare. Îşi justifică totuşi preţul?

Test cu noul Nissan Note. Note de premiant! Test cu noul Nissan Note. Note de premiant!

Nissan Note a trecut printr-o schimbare radicală. Dacă prima generaţie era un fel de MPV compact, noul model a fost conceput pentru segmentul B, unde intră în competiţie directă cu maşini gen Ford Fiesta, Opel Corsa, Renault Clio sau Volkswagen Polo. Încă din momentul lansării, japonezii de la Nissan au spus destul de clar că noul Note se adresează unei palete largi de clienţi şi că sunt siguri că proprietarii primei generaţii nu vor fi deranjaţi şi vor accepta această schimbare.

Cum să te deranjeze boticul ăsta simpatic?!

Pentru că întotdeauna primul contact cu o maşină este cel vizual, să vorbim puţin despre design. Vă mai amintiţi conceptul Invitation, pe care japonezii l-au prezentat în 2012 la Salonul Auto de la Geneva? Ei bine, cam aşa arată şi Note, cu mici modificări. Maşina are un aspect sportiv, având cel mai bun coeficient aerodinamic din segmentul B, după cum susţine producătorul. Per total, designerii au reuşit să scape de aerul de MPV compact al noului model şi să deseneze cu succes un hatchback aşa cum se doreşte în Europa, care să mai fie şi spaţios la interior.

E mai spaţios la interior? Este. E mai bine dotat? Este. Plasticele sunt tot tari şi gri, însă...

Privită din lateral, ai spune că maşina are un portbagaj destul de mic, având în vedere liniile de design plonjate spre spate, dar să ştiţi că nu este aşa. Când cei de la Nissan România mi-au spus că Note este foarte spaţios pentru clasa lui, mi-am spus ceva de genul "da, ok, acum ce te aşteptai să-ţi spună, că este mică"?! Dar după ce am luat maşina, am descoperit că aveau perfectă dreptate. În primul rând, mi-am găsit o poziţie bună la volan, ceea ce câteodată reprezintă o provocare pentru cineva de 1,94m într-o maşină din segmentul B. În al doilea rând, în spatele meu era surprinzător de mult loc, suficient ca un adult de talie normală să stea civilizat, fără să-şi ducă genunchii la gură. În al treilea rând, portbagajul chiar este surprinzător de mare, având o capacitate de 295 de litri, la egalitate cu liderii segmentului.

Spaţiu OK pentru patru pasageri, scaune confortabile. Bun!

Versiunea Tekna, cea a modelului testat, are o echipare bogată. Printre sistemele care merită amintite sunt Safety Shield, (care te avertizează dacă ai depăşit linia de demarcare a benzilor de circulaţie, dacă ai ceva în unghiul mort sau dacă sunt obiecte în mişcare în jurul maşinii, lucru util mai ales în parcările aglomerate, de exemplu), Around View Monitor (care te ajută la parcare oferindu-ţi o perspectivă de 360 de grade asupra maşinii prin intermediul celor 4 camere folosite şi de Safety Shield) sau Nissan Connect (navigaţie, touch screen, port USB, etc.).

O dotare cu adevărat modernă, dar piperată bine de tot când te uiţi în buzunar!

Cam atât însă cu aceste detalii, să trecem şi la fapte. Modelul testat avea o motorizare 1.5 dCi, ce dezvoltă 90 CP la 4.000 rpm şi un cuplu maxim de 200 Nm. Având în vedere afinitatea europenilor pentru diesel în general, şi a românilor în particular, probabil că acesta va fi cel mai dorit motor pe piaţă. Unitatea nu este una nouă, fiind deja cunoscută de pe alte modele ale grupului Renault-Nissan, aşa că nu are sens să povestesc foarte mult despre ea. Are un cuplu maxim disponibil pe o plajă de turaţie cuprinsă între 1.750 şi 2.500 rpm, lucru care se simte în special în traficul urban. Unitatea este conectată la o cutie de viteze manuală, cu 5 trepte lungi, astfel încât în oraş nu ai nevoie să urci mai sus de a 3-a atâta timp cât respecţi limita legală de viteză. Puterea este livrată într-un mod fluid, dar dacă apeşi puternic acceleraţia propulsorul devine uşor zgomotos şi greoi. Se simte imediat o plafonare a motorului dacă depăşeşti 2.500 rpm, dar având în vedere treptele lungi ale cutiei nu eşti nevoit prea des să mergi la turaţii mari.

Nissan Note se simte cel mai bine în oraş: agil, se înfige repede şi consumă puţin

Interesantă este însă reacţia motorului când activezi funcţia Eco. Aceasta se face apăsând un buton aflat lângă frâna de mână, iar comportamentul maşinii se schimbă. Răspunde mai greu la apăsarea acceleraţiei, dar suficient de bine ca să te ajute dacă ai nevoie să faci o depăşire, de exemplu. În modul Eco, marele avantaj este consumul scăzu de combustibil şi, implicit, o emisie mai mică de noxe. În aproximativ 500 km parcurşi cu această funcţie activată, în regim mixt, urban şi extraurban, maşina a consumat în medie 4,9 litri/100 km, ceea ce nu este deloc rău. La drum întins, consumul instant arată chiar şi 3 litri/100 km la o viteză de 110 km/h, cu sistemul cruise control activat. În oraş, am mers cu aproximativ 6,7 litri/ 100 km.

Indicatoarele de bord sunt cam singura pată de culoare din toată maşina. De ce oare?

Ca ţinută de drum, noul Note este confortabil, suspensia absorbind cu succes denivelările. Apare în mod clar o diferenţă între designul sportiv al maşinii şi comportamentul ei pe drum. La viteze mari, pe trasee virajate, suspensia gândită pentru confort nu mai este la fel de potrivită. Chiar dacă nu există un risc ridicat de a pierde aderenţa, dacă vrei să conduci sportiv simţi un ruliu destul de pronunţat şi un feedback sărac al direcţiei. În schimb dacă te mulţumeşti să conduci fără tendinţe sportive şi mergi mult prin oraş, vei descoperi că direcţia îţi oferă o manevrabilitate bună.

Stabil în viraje, până la un punct. Nu exageraţi, nu e o sportivă, da?

În concluzie, noul Nissan Note a trecut printr-o transformare de succes, dar rămâne de văzut cum va fi primit pe piaţă. Este ceva mai puţin distractiv de condus decât un Ford Fiesta, model considerat lider al segmentului B, dar are un design mai atrăgător decât un Volkswagen Polo.

Pentru cei care sunt interesaţi în special de aspectul practic al maşinii, atunci Note este poate cea mai ofertantă opţiune din segmentul B. Mai trebuie spus că un Note 1,5 dCi Tekna, ca cel testat, inclusiv vopsea metalizată, costă 19.393 de euro cu tot cu TVA, piperat, dar nu chiar rău, luând în vedere toate sistemele din dotare. O maşină în echipare de bază, cu motorul de 1.2 litri 80CP, costă 13.600 de euro cu TVA inclus.

Per total, o maşină care primeşte o Notă suprinzător de bună, într-un segment nou pentru ea. Pe încercate!

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.