Test cu OPEL ASTRA SPORTS TOURER în Valea Duoro, pe unul dintre cele mai şerpuite drumuri din lume – GALERIE FOTO

Autor: Vlad MIRONESCU 05 apr. 2016 Test drive

 


Opel a fost primul constructor german care a lansat o maşină tip break, în urmă cu 69 de ani. Atunci, cei aflaţi la conducerea companiei şi-au dat seama că oamenii aveau nevoie de o maşină cu care să-şi poată desfăşura activitatea profesională în timpul săptămânii, dar şi să-şi plimbe familia în weekend. Totuşi, abia în 1963 a apărut modelul care a revoluţionat segmentul: Kadett A. Cu un portbagaj generos, trei rânduri de scaune, un motor de 1 litri şi 40 de cai-putere, dar şi un cost de întreţinere scăzut, modelul a fost un success. 

Din acel moment, a urmat generaţie după generaţie, la intervale de maxim 7 ani, fiecare model nou aducând tehnologii şi caracteristici care i-au asigurat continuitatea vânzărilor. Din cele peste 24 de milioane de modele Kadett şi Astra construite de Opel până acum, 5,4 milioane au fost break.
 
Noul Astra ST este a zecea generaţie de break compact ST Opel şi are deja parte de un început bun: de la introducerea ultimei generaţii, Opel a primit deja peste 100 000 de comenzi pentru hatckback-ul în 5 uşi şi caroseria Sports Tourer. 

Opel Astra J a fost primul Sports Tourer, iar prin varianta K, Opel merge înainte pe această direcţie.

Şi-a făcut apariţia pentru prima dată la Salonul Auto de la Frankfurt, în 2015, însă lansarea pe piaţă are loc în primăvara lui 2016.

Ce aduce nou faţă de generaţia anterioară? În primul rând, o greutate mai mică cu aproape 200 de kilograme, un consum mixt de 3,4 litri în cazul motorului diesel  de 1,6 litri şi 110cp, spaţiu mai mare pentru pasageri, sisteme de asistenţă precum identificarea semnelor de circulaţie, avertizare la depăşirea benzii cu corectare, sistem de avertizare în cazul unui coliziuni iminente şi frânare automată în cazul în care detectează o posibilă coliziune, scaune ergonomice care pot primi funcţie de masaj şi ventilare. Totodată, noul Opel Astra ST marchează reîntoarcere motorului de 1 litru, sub forma unui propulsor pe benzină cu 3 cilindrii, injecţie directă şi turbină.

Ce să vedem exact ce poate noul Opel Astra ST, am fost în Valea Douro din Portugalia, unde am condus noul break german într-o zonă care se laudă cu nu mai puţin de 93 de viraje pe un anumit segment.

Cum se conduce noul Opel Astra Sports Tourer?

Motorul de 1,6 litri bi-turbo testat de ProMotor e puternic, dar devine un pic cam zgomotos la viteze ridicate. Unitatea este echipată cu două turbine care funcţionează în serie. Direcţie se simte un pic moale, însă noua Astra ST este mai uşoară decât generaţia anterioară, astfel încât senzaţia nu este atât de pronunţată. Cutia manuală cu 6 trepte se potriveşte de minune cu motorul bi-turbo de 1,6 litri, însă cursa treptelor este lungă.

Apăsarea butonului Sport face motorul să răspundă mai agresiv şi întăreşte un pic direcţia.

Scaunele ergonomice sunt comode şi după câteva ore petrecute în ele n-am simţit niciun fel de discomfort.

Maşina pare uşoară şi ai tendinţa să te intri în viraje cu viteză mare, însă manevrabilitatea este bună, după cum am aflat conducând pe şoselele foarte înguste, unde localnicii se aventurau des peste banda lor.

Poziţia la volan este destul de joasă pentru un break, iar vizibilitatea este bună din majoritatea unghiurilor.

Exterior cu accent pe sportivitate

Linii fluide de hatch-back alungit şi un accent de aluminiu care urmăreşte linia caroseriei. Look-ul este mai sportiv, însă nu-şi poate ascunde funcţionalitatea. Farurile IntelliLux LED cu asistent de fază lungă şi funcţie anti-orbire, o premieră în segmentul C, sunt o opţiune care merită luată în calcul. Noul Opel Astra ST vine cu o încă o noutate:  sistemul de închis şi deschis capota portbagajului printr-o mişcare a piciorului sub bara din spate. Uşa se poate închide tot prin mişcarea piciorului, sau prin apăsarea unui buton de pe muchie. Camera de marşarier e un bonus plăcut, deoarece ultimul montant a fost îngroşat şi a redus din vizibilitate. Având un coeficient aerodinamic de 0,28, modelul Astra Sports Tourer este la fel de eficient din punct de vedere aerodinamic ca versiunea cu cinci uşi.

Motorizări de la 95 la 200 de cai-putere

Gama de motoare disponibilă produce între 95 şi 200 de cai-putere, deci acoperă cerinţele oricărui doritor de break. Totuşi la 200 de cai-putere, deja intri în altă ligă. Motoarele diesel acoperă zona 95-136 de cai-putere, iar benzina pleacă de la 95 şi atinge 200 de cai. Cutii manuale cu 5 trepte pentru motoarele entry-level şi cu 6 pentru celelalte, dar şi transmisie Easytronic şi cutie automată cu 6 trepte pentru anumite modele.

La interior, scaune comfortabile şi bord cu mai puţine butoane, dar mai multe funcţii

Găsim plastice de bună calitate, mate şi lucioase, şi mai puţine butoane decât în versiunile anterioare. Ergonomia este destul de bună şi nimereşi uşor funcţiile pe care doreşti să le activezi/dezactivezi după ce conduci puţin maşina.

În mijlocul consolei tronează noua unitate infotainment IntelliLink, cu navigaţie integrată şi cu posibilitatea integrării telefonului prin Apple CarPlay şi Android Auto. Ecranul poate avea până la 8 inci, în funcţie de echipate, este generos, iar touchscreen-ul răspunde bine.

Totodată, avem comenzi pe volan şi comandă vocală. Cele mai importante informaţii pot fi afişate direct sub ochii şoferului, pe ecranul color din cadrul panoului de instrumente, amplasat între vitezometru şi turometru.

Toate sistemele audio includ conectivitate hands-free pentru telefon prin Bluetooth, streaming audio şi porturi Aux-in şi USB.

Scaunele noi, ergonomice, combină pentru prima dată în segment funcţiile de masaj şi de memorare cu cea de ventilaţie şi de reglare a suportului lateral. În plus, cele două scaune laterale din spate sunt disponibile opţional cu încălzire.

Opel OnStar este unul dintre serviciile disponibile pentru noul Astra Sports Tourer. Acesta transformă maşina într-un hotspot Wi-Fi 4G/LTE, asigură accesul la serviciile de urgenţă sau alte servicii de asistenţă puse de dispoziţie de Opel. Disponibil deja în 13 ţări din Europa, el va fi extins în alte 6 în 2016.

Opel Eye este ochiul magic din parbriz care supraveghează tot şi lucrează, în funcţie de versiune, cu sistemele de siguranţă ale maşinii, care nu sunt puţine deloc: sistemul de frânare pentru protecţie împotriva coliziunilor şi asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie, sistemul de avertizare în caz de coliziune frontală şi asistentul pentru monitorizarea unghiului mort lateral cu alarmă,
asistentul pentru recunoaşterea indicatoarelor rutiere, avertizarea privind distanţa de siguranţă şi funcţia de indicare a distanţei de urmărire.

Noul Astra ST vine cu airbag-uri frontale pentru şofer şi copilot, airbaguri laterale pentru torace-pelvis şi airbag-uri cortină pentru cei din faţă şi spate.

Spaţiu mai bun faţă de generaţia anterioară, la aceleaşi dimensiuni

Este un break, deci generos din start. Totuşi, mai generos decât variante anterioră, atât înzona destinată pasagerilor, cât şi la portbagaj. Acesta din urmă, cu bancheta rabatată, atinge 1630 de litri.

Noul Opel Astra ST are aceleaşi  dimensiuni modelul anterior, cu o lungime de 4.702 mm, o lăţime de 1.871 mm (cu oglinzile exterioare pliate) şi o înălţime de 1.510 mm, însă oferă puţin mai mult spaţiu interior, cu vreo 3 cm în zona capului şoferului şi a picioarelor pasagerilor din spate.

La interior, buzunare de depozitare găsim în uşi, cotieră şi în consola centrală.

Concurenţă mare în segmentul C

Concurenţii sunt mulţi: VW Golf Variant, Ford Focus Turnier, Skoda Octavia Combi, Peugeot 308 SW, Seat Leon ST, Renault Megane Grandtour, Toyota Auris Touring Sports, Hyundai i30 Kombi, Kia Cee’d SW, Honda Civic Tourer şi Audi A3 Sportback.

Noul Opel Astra Sports este un break sportiv reuşit care are o luptă grea în faţă, având în vedere multitudinea de modele disponibile, însă şi anumite dotări de clasă premium care îl pot scoate în evidenţă în ochii potenţialilor clienţi. Combinaţia între funcţionalitate şi sportivitate este echilibrată, iar gama largă de motorizări transformă Astra ST într-o alternativă demnă de luat în calcul atât de cei care caută spaţiu şi un consum redus, dar şi de cei care vor performanţe de la o maşină de familie.


 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide