TEST cu Renault Scenic XMOD. Toată familia poartă bocanci

Mai ţii minte când îţi spuneau părinţii că trebuie să te încalţi bine, cu bocanci, fiindcă altfel s-ar putea să răceşti, deşi afară erau 15 grade Celsius? Cam aşa e şi cu Renault Scenic XMOD – încălţat cu bocanci, chiar dacă nu o să aibă, de fapt, nevoie de ei.

TEST cu Renault Scenic XMOD. Toată familia poartă bocanci TEST cu Renault Scenic XMOD. Toată familia poartă bocanci

Monovolumul francez Renault Scénic nu e chiar o maşină nouă. Lansat iniţial în 1996, Scénic a ajuns în 2009 la generaţia cu numărul trei, o generaţie care a fost reîmprospătată uşor cu ocazia Salonului Auto Geneva 2013. Altfel spus, maşina de familie care poartă sigla rombului a ajuns la respectabila vârstă de cinci ani.

Odată cu anunţarea facelift-ului, francezii de la Renault au lansat o versiune specială a monovolulmului, denumită XMOD, care ar trebui să fie un fel de succesor al lui Renault Scénic RX4 din prima generaţie, dar nu este. RX4 avea tracţiune integrală şi nu-ţi era frică de un pic de noroi sau zăpadă, în vreme ce XMOD are doar tracţiune pe puntea din faţă şi se bazează pe un sistem electronic de control al tracţiunii denumit Extended Grip. Este, dacă vrei, un fel de Scénic Stepway, dacă ne luăm după denumirile din gama Dacia.

Arată surprinzător de bine la exterior

Subiectul testului a fost acest pseudo-urmaş al lui RX4, echipat cu un propulsor diesel de 1,6 litri dCi cu 130 CP cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte.

Concurenţi

Printre concurenţii lui Renault Scénic XMOD se numără noul Citroën C4 Picasso, Ford C-Max, Opel Zafira şi Toyota Verso. Cu toate acestea, Seat Altea Freetrack şi Volkswagen CrossTouran se apropie mai mult de stilul francezului deoarece şi ele sunt garnisite cu elemente plastice care ar trebui să inspire un look de SUV.

Interior

Înăuntru, Scénic XMOD arată la fel ca oricare alt Scénic cu facelift. Singura diferenţă este prezenţa comutatorului pentru sistemul de tracţiune Extended Grip. În rest, ai parte de aceleaşi materiale care arată bine şi care nu o să te deranjeze în timpul mersului.

Linii simple şi un design plăcut

Ecranul digital care înlocuieşte cadranele de bord clasice dă un aer high-tech unui interior care a fost gândit iniţial în anul 2009 şi care nu oferă prea multe la capitolul tehnologie, în afară de sistemul infotainment R-Link, care îţi permite să citeşti ştiri de pe internet, să verifici starea vremii, să îţi planifici traseele şi să îţi conectezi telefonul prin Bluetooth.

Ca să controlezi toate funcţiile R-Link-ului, poţi să te întinzi şi să apeşi cu degetul pe ecranul tactil (dar nu îţi recomand asta) sau poţi să foloseşti joystick-ul amplasat pe canalul median. În general, sistemul funcţionează fără lacune, însă trebuie să fii foarte atent cu joystick-ul fiindcă e cam delicat la atingere. Mai mult, navigaţia TomTom nu e la zi cu multe localităţi mici din România, însă nu ar trebui să ai probleme în străinătate.

Joystick-ul e subţire şi foarte sensibil la orice mişcare

Aceasta este, până la urmă, o maşină de familie, aşa că există spaţii de depozitare în toate uşile, iar pasagerii din spate au la dispoziţie măsuţe din plastic încorporate în spătarele scaunelor din faţă. Pe canalul median există un loc pentru un pahar sau o sticlă de 0,5 litri şi un spaţiu mai mare în cotieră. Cu toate acestea, dacă ai un smartphone cu ecran mare şi nu vrei să-l pui în cotieră (pentru că nu îl poţi vedea), nu prea ai unde să îl aşezi în altă parte, fiindcă spaţiul pentru pahar e puţin prea mic, iar un alt loc destul de încăpător şi la vedere nu prea există.

Totodată, accesul la butoanele pentru încălzirea în scaune e destul de anevoios, fiindcă au fost amplasate pe lateralele şezutului, la fel ca la Dacia Duster facelift, şi, tot ca la Duster facelift, nu ştii pe ce treaptă de putere ai reglat încălzirea.

Scaunele din faţă sunt confortabile, iar poziţia la volan este corectă. Bancheta din spate este compusă din trei scaune individuale care glisează înainte-înapoi şi pot fi rabatate separat, astfel încât să se formeze un portbagaj uriaş (1.837 de litri) cu podea plată. Cu scaunele din spate la locul lor, portbagajul are un volum de 437 de litri. Dacă ţi se pare că sună bine, trebuie să ştii că, de fapt, Scénic XMOD are cel mai mic portbagaj dintre cele trei monovolume cu aere de crossover. Seat Altea Freetrack oferă un portbagaj de 532 de litri, iar Volkswagen CrossTouran se laudă cu 695 de litri.

În toată maşina există trei prize de 12 V – una în faţă, una pentru cei din spate şi una în portbagaj – ceea ce e foarte bine, având în vedere că pasagerii vor fi, foarte probabil, copii din generaţia născută cu smartphone-ul în mână, care trebuie să îşi încarce gadget-urile oriunde ar fi.

Detalii despre performanţe, ţinută de drum şi consum, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.