Test de prim contact: Chevrolet Trax, noul SUV compact american

Autor: Andrei Nan 30 apr. 2013 Test drive

Pe drumurile adiacente oraşului Zadar, capitala Dalmaţiei, am luat contact cu Trax, ruda de peste ocean a lui Opel Mokka, SUV-ul de mici dimensiuni despre care Chevrolet spune că păstrează legături din ADN-ul lui Carryall Suburban, considerat înaintaşul tuturor SUV-urilor.

DESIGN EXTERIOR

Încă de la primul contact vizual, este lesne de observat că imaginea puternică de marcă specifică Chevrolet i-a fost imprimată şi lui Trax, care o transmite mai departe prin grila dublă a radiatorului, ornamentată cu popularul „papion” Chevrolet.

Diferenţele de design între Trax şi Mokka există şi sunt lesne vizibile, pentru că SUV-ul american are pasajele roţilor mai pronunţate precum şi aripile spate proeminente, pentru o alură musculară şi uşor atletică.

În ceea ce priveşte dimensiunile, acestea rămân similare cu cele ale omologului european Mokka: 4.248 mm lungime, 1.766 mm lăţime şi 1.674 mm înălţime, cu care Trax mai împarte şi distanţa mică dintre spoilerul faţă şi asfalt, care sugerează că locul SUV-ului este pe străzile din oraş sau pe şoselele din afara acestuia, nicidecum pe drumuri accidentate, în condiţii de off-road.

DESIGN INTERIOR

Habitaclul lui Trax păstrează linia impusă de Mokka în materie de caracter practic şi vine echipat cu aceleaşi spaţii de depozitare – inclusiv cel de-al doilea torpedo din faţa pasagerului şi buzunarul încăpător de pe consolă – la care adaugă un spaţiu suplimentar pentru băuturi şi două mini-buzunare amplasate de o parte şi de alta a consolei centrale.

Portbagajul păstrează aceeaşi capacitate ca şi cel de pe Opel Mokka356 de litri – dar poate fi mărită pănă la 1.370 de litri dacă se rabatează scaunele din spate şi se foloseşte tot spaţiul de depozitare, până la acoperiş.

Nu lipseşte nici priza de 230 V care vine ca dotare standard, amplasată în spatele scaunelor din faţă, extrem de utilă pentru încărcarea dispozitivelor electronice: în cazul nostru, telefoane mobile şi camere foto.

Un pas în faţă în comparaţie cu Mokka îl reprezintă sistemul de infotainment Chevrolet MyLink care a făcut ca multitudinea de butoane de comandă – pe care unii ar fi putut să le găsească uşor aglomerate – să dispară de pe consola centrală. De asemenea, panoul de bord de pe Trax este diferit şi împrumută designul celui de pe Chevrolet Spark sau Aveo.

Deşi calitatea materialelor şi a finisajelor de pe Trax se situează la un nivel decent, acestea rămân totuşi cu o treaptă sub Mokka, în principal datorită faptului că pe alocuri, plasticul devine mai tare la atingere.

Odată urcat la volan, te bucuri de o poziţie înaltă de condus care oferă o vizibilitate bună asupra mediului înconjurător, fie că vorbim de ceilalţi participanţi la trafic, de viraje sau pur şi simplu de peisaj.

Scaunele sunt confortabile şi îţi oferă susţinerea de care ai nevoie în condiţiile unui stil cuminte de condus în care maşina nu se leagănă excesiv. De asemenea, insonorizarea este bună pentru că la viteze superioare, de autostradă, zgomotul produs de aer pătrunde doar timid în habitaclu.

Şi că tot a venit vorba de stil de condus, e timpul să vedem cum se comportă pe şosea noul Chevrolet Trax. Totul, în pagina următoare.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide