Test de prim contact cu noul Mitsubishi L200 (2015)

A cincea generaţie a camionetei Mitsubishi L200 a ajuns în România, iar reprezentanţii mărcii nipone m-au invitat să conduc pick-upul alături de alţi colegi din presă. După un traseu de câteva zeci de kilometri pe asfalt şi o sesiune de off-road, îţi spun impresiile mele despre noul L200.

Test de prim contact cu noul Mitsubishi L200 (2015) Test de prim contact cu noul Mitsubishi L200 (2015)

Noul Mitsubishi L200 a ajuns în România, iar eu l-am condus în cadrul unui eveniment organizat de reprezentanţii mărcii pentru presă. Nu o să scriu un test detaliat, fiindcă traseul de câteva zeci de kilometri nu a fost suficient de lung ca să fie relevant, însă pot să îţi spun impresiile mele despre noua camionetă japoneză după acest contact de jumătate de zi.

Interiorul e foarte încăpător pentru patru sau chiar cinci oameni, în varianta cu cabină dublă. În spate e loc bun pentru genunchi şi cap, ceea ce nu prea întâlneşti la utilitare de acest gen.

Plasticele sunt tari, bineînţeles, dar bordul arată bine şi nu am auzit nici un zgomot care te-ar putea scoate din minţi dacă stai cu fundul în maşină în fiecare zi. Ce-i drept, însă, exemplarul pe care l-am condus avea mai puţin de 200 km la bord.

Motorul diesel de 2,4 litri cu 154 CP e surprinzător de silenţios, iar atunci când trebuie să facă treabă, păi face treabă. Depăşirile nu au fost o problemă, iar timoneria transmisiei manuale cu şase trepte mi s-a părut destul de bine pusă la punct. Mai există o motorizare de 2,4 litri cu 181 CP, deci ai de unde alege dacă vrei mai multă putere,

Pe traseul de off-road organizat într-o balastieră din judeţul Prahova, L200-ul s-a comportat foarte bine. Încrucişările de punţi nu sunt o problemă, garda la sol e suficient de mare ca să nu agăţi pietre sau alte obstacole, iar raza de bracare foarte mică (cea mai mică din segment, după cum spun oficialii) te ajută să manevrezi uşor o maşină care măsoară 5,2 metri lungime.

Diferenţialul central e blocabil, iar opţional e disponibil şi un diferenţial blocabil pentru puntea din spate. Maşina pe care am condus-o eu nu avea această opţiune, dar, chiar şi aşa, nu am rămas împotmolit. Ştiu că pozele nu arată asta, dar traseul de off-road a fost bine gândit şi a pus la încercare abilităţile maşinii.

E o maşină confortabilă. Pentru un vehicul cu caroserie separată de şasiu şi arcuri cu foi în spate, noua generaţie L200 e confortabilă pentru o utilitară. Evident, există ruliu, fiindcă centrul de greutate e destul de sus, dar roţile mari şi suspensia amortizează foarte bine hârtoapele din drumuri. Direcţia e cam moale, dar nu poţi să le ai pe toate.

O să scriem un test detaliat după ce vom avea maşina la test pentru mai multe zile. Dar până atunci va trebui să te mulţumeşti cu atât.

Date tehnice

Mitsubishi L200 Double Cab 2.4 DI-D Intense

Motor: diesel, 2.442 cmc

Putere maximă: 154 CP/3.500 rpm

Cuplu maxim: 380 Nm/1.500-2.500 rpm

Cutie de viteze: manuală cu şase trepte

Tracţiune: 4x4 nepermanent

Acceleraţie 0-100 km/h: necomunicat

Viteză maximă: 169 km/h

Masă proprie: 1.870 kg

Consum mixt teoretic: 6,4 l/100 km

Emisii CO2: 169 g/km

Preţ de bază: 27.269 euro cu TVA

Preţ model testat (cu opţionale): 30.368 euro cu TVA

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.