Test de vară: Mazda MX-5 Roadster Coupe 1.8i

Cea mai ieftină maşină decapotabilă de pe piaţa de maşini noi în România este, la ora actuală, Mazda MX-5, cu un preţ de pornire de 19.090 euro cu TVA. Am condus versiunea puţin mai scumpă, dotată cu hard-top escamotabil şi motor de 1,8 litri. Iar concluzia mea este una singură: ”I love zoom-zoom!”.

Test de vară: Mazda MX-5 Roadster Coupe 1.8i Test de vară: Mazda MX-5 Roadster Coupe 1.8i

Din moment ce Mazda MX-5 este un roadster mic (4 metri lungime) cu doar 2 locuri, mă aşteptam ca interiorul să fie strâmt. Şi, din moment ce vorbim de una din cele mai ieftine maşini cabrio, mă aşteptam la o echipare modestă şi un stil mai spartan.

 

Interiorul lui Mazda MX-5 este bine dimensionat pentru doua persoane

 

"Forma urmează funcţia" pot spune că se aplică de minune volanului cu trei spiţe, care este o declaraţie directă relativ la sportivitatea maşinii. În plus, un detaliu foarte rar: indicatoarele de bord conţin şi unul pentru presiunea uleiului, specific maşinilor serioase sport. 

Comenzile sunt relativ ingramadite pe consola centrala, dar sunt lizibile si ergonomice

Deşi mic, interiorul lui MX-5 beneficiază de suficiente spaţii de depozitare. Pe lângă torpedoul acceptabil, mai avem câte un spaţiu pentru doze de băuturi pe portiere (foarte inteligent gândite), un buzunar măricel sub cotieră şi un sertar foarte mare între scaune (bun pentru o poşetuţă mică).

Doar portbagajul este, într-adevăr, liliputan cu cei 150 de litri ai săi. Are o înălţime destul de mică, aşa încât, pentru o ieşire în doi, recomand ca bagajul să nu fie mai mare decât cel de mână permis la îmbarcarea în avion. Pur şi simplu nu e spaţiu suficient. E un lucru care face parte din reţeta oricărui roadster de mici dimensiuni, precum MX-5.

Decapotarea hardtopului este rapida, in 12 secunde, dar se realizeaza doar pe loc

 

Decapotarea maşinii este facilă şi chiar foarte rapidă (doar 12 secunde sunt necesare), dar poate fi realizată doar pe loc, nu şi în mers. În plus, apare din nou feelingul de old-timer: înainte de a apăsa pe butonul de decapotare este necesar să acţionezi clapeta de siguranţă, concomitent cu apăsarea butonului "Release" - o manevră care necesită atenţie din partea fetelor cu ungii lungi, dar care nu e inconfortabilă.

Mazda MX-5 surprinde prin stilul simplu, dar nu spartan, precum si prin spiritul pragmatic

O menţiune specială şi pentru plasticele de calitate, care mi-au făcut impresia că rezistă chiar şi la intemperii sau mult praf. Doar tapiţeria neagră din piele pune probleme când bate soarele, încălzindu-se excesiv şi contribuind la crearea unei atmosfere mai încinse decât ai vrea. Caz în care soluţia este să capotezi maşina şi să dai drumul la aerul condiţionat.

Dar ce se întâmplă când dai drumul motorului lui MX-5?

Mazda MX-5 are un portbagaj liliputan, de 150 de litri

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.