Test drive Citroen Berlingo – Francezii ştiu să facă maşini distractive

Autor: Marius Vișan 12 sept. 2019 Test drive

Deşi anul şcolar abia a început vom readuce în discuţie cuvântul „vacanţă” deoarece acesta descrie cel mai bine noul Citroen Berlingo. Mulţi se vor grăbi să spună că arată mai mult a dubiţă însă Berlingo ştie foarte bine ce vrea, are o personalitate proprie şi reuşeşte să închidă gurile rele cu dotări foarte multe pentru o maşină care costă doar 26,600 de euro (TVA inclus). Am testat-o şi vă spunem ce părere avem despre ea.

Design exterior

Din punctul de vedere al exteriorului, designul lui este în ton cu noua imagine de marcă Citroen, partea frontală fiind dominată de binecunoscuta siglă cromată, o grilă neagră din plastic mat, bare transversale pe acoperiş şi airbumps pe lateralele uşilor. Când vorbim de interior accesibilitarea reprezintă un punct-forte al noului Citroen Berlingo. Pe lângă uşile laterale glisante care facilitează accesul în maşină, hayonul se deschide foarte larg, uşurând încărcarea obiectelor de mari dimensiuni.

Spaţiu interior: Berlingo arată aproape ca o mică sufragerie

Volumul portbagajului este de 597 de litri, dar dacă sunt scoase scaunele din spate spaţiul devine extrem, de generos, maşina transformându-se într-o dubiţă. Berlingo are, de asemenea, o trapă de sticlă cu deschidere separată, ceea ce înseamnă că puteţi accesa portbagajul în locuri strâmte, fără a fi nevoie să mutaţi maşina. Cei care vor mai mult pot comanda versiunea cu şapte scaune, iar accesul în spate se poate face la fel de uşor datorită uşilor laterale glisante mari. 

Lungimea de 4.403 mm, o lăţime de 2.010 mm şi o înălţime de 1.807 mm se reflectă pozitiv asupra spaţiului interior. Am rămas impresionat de dimensiunile interiorului. Pot spune că habitaclul lui Berlingo arată aproape ca o mică sufragerie. 

Ergonomia postului de condus este bine gândită, fiecare comandă fiind amplasată exact acolo unde trebuie. Materialele de la interior, chiar dacă majoritatea sunt plastice tari ele sunt de o calitate decentă şi plăcute la atingere, iar spaţiul generos te face să uiţi de „artificiile” pe care francezii le-au adopta pentru a ţine preţul maşinii cât mai jos. 

Bancheta din spate este acoperită cu material textil şi oferă trei scaune individuale, iar pentru două dintre ele există şi câte o masută cu suport de pahar. Toate scaunele din spate dispun de suporturi cu prindere ISOFIX pentru scaune de copii. 

În spatele volanului am găsit un instrumentar de bord analogic şi un mic display pe care pot fi afişate diverse informaţii legate de consumul maşinii şi afişarea limitelor de viteză. Maşina are şi functia Mirror Screen compatibila cu Android Auto, Apple CarPlay şi MirrorLink, un display de 8 inch pentru sistemul de infotainment aşa că este foarte simplu să te conectezi la telefonul mobil. Dacă nu vrei să faci asta maşina are deja incorporate câteva funcţii care te vor ajuta să o configurezi pe gustul tău.

În Citroen Berlingo există 28 de spaţii de depozitare care totalizează 186 litri, poziţionate peste tot: în tavan, pe bord, deasupra portbagajului sau într-o consolă aflat pe tavan.

Vizibilitatea este bună pentru direcţia înainte, însă pentru laterale şi spate situaţia se schimbă. Dar aici intervin sistemele de asistenţă, senzorii şi camera de marşarier care te ajută să îţi dai seama cam ce se întâmplă în preajma maşinii. 

Berlingo oferă nu mai puţin de 19 sisteme de asistenţă la conducere. Acestea variază de la avertizare la părăsirea benzi şi frânare autonomă de urgenţă, până la un afişaj color pentru head-up şi un cruise control adaptiv. În testele Euro NCAP a reuşit patru din cinci stele, cu un scor impresionant de 91% pentru protecţia ocupanţilor adulţi. 

Motorul are numărul potrivit de cai

Sub capotă maşina de test avea un motor diesel de 1,5 litri care producea 130 de CP şi un cuplu de 300 Nm care are un mare avantaj – consumă foarte puţin. În 300 de kilometri pe care i-am parcurs, am avut un consum mediu de doar 6,2 litri la suta de km. 

Din punct de vedere dinamic, maşina se comportă aproape la fel ca una obişnuită, dar trebuie să luăm în calcul aici dimensiunile gabaritice ale autovehicului. Suspensia este foarte moale aşa că la mişcările bruşte ale maşinii apare ruliul. Direcţia este foarte exactă, dar nu te încurajează la condus sportiv. Fiind vorba de un model aflată la graniţa dintre maşină de pasageri şi utilitară, Berlingo te îndeamnă la un condus domol.

Graţie etajării bune a cutiei manuale cu şase trepte, efortul depus de motor este limitat, iar reprizele sunt surprinzătoare pentru o maşină de acest gen. Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 10,3 secunde, iar viteza maximă este de 183 km. La viteze de autostradă apare un pic de zgomot al vântului, în special de la oglinzile mari ale uşilor, însă motorul este destul de silenţios. 

Verdict

Chiar dacă majoritatea şoferilor se înghesuie să cumpere SUV-uri, francezii mizează şi pe MPV-uri, iar Berlingo este exemplul fericit: o maşină foarte spaţioasă, care oferă un raport bun calitate-preţ, design interior, confort şi tehnologie, dar care are şi un mic neajuns – înfăţişarea. 

DATE TEHNICE CITROEN BERLINGO VP SHINE 1.5 BLUEHDI S&S 130 BVM6

Preţ cu TVA – 26,601 de euro 

Capacitate cilindrica (cm3) – 1499

Putere maximă CP/KW – rot/min – 130 (96) – 3750

Cuplu maxim Nm rot/min – 300/1750

Carburant – Motorină

Viteza maxima (km/h) – 185

0 – 100 km/h – 10.3 secunde

Norma de poluare – Euro 6.2

Numar de cilindri – 4

Punte motoare – Faţă

Cutie de viteze – Manuală 6 rapoarte

FRÂNE – Faţă / Spate – Discuri ventilate / Discuri

Capacitate rezervor (litri) – 50

Lungime (mm) – 4403

Lăţime (mm) – 2107 (1921 cu oglinzile pliate)

Înaltime (mm) – 1807 (1844 cu bare longitudinale plafon)

Ampatament (mm) – 2785

Volum portbagaj (litri) – 597 

Garda la sol (mm) – 160

GREUTATE (kg) – Masa în gol (fără opţionale) 1430

Sarcina utilă (kg)- 690

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide