Test-drive cu Jaguar XF 3.0D

Jaguar avea nevoie de un doctor şi a apelat la unul indian cu foarte mulţi bani pentru a-i cumpăra cele mai scumpe doctorii şi îmbunătăţiri. XF a primit astfel o inimă diesel nouă şi mai puternică.

Test-drive cu Jaguar XF 3.0D Test-drive cu Jaguar XF 3.0D

Diesel-ul este la putere în clasa din care face parte XF, în special în configuraţia cu şase cilindri şi putere în jur de 240 CP. Toţi competitorii de aici oferă puteri similare, dar şi preţuri similare. Voi vorbi acum strict despre limuzinele de clasă mare cu transmisie spate, pentru că, oricât de eficientă ar fi o tracţiune integrală sau una faţă, comportamentul unei propulsii este cu totul diferit. De aceea, foarte corect este să comparăm direct tracţiunile spate. Astfel, XF 3.0D luptă direct cu Mercedes-Benz E350 CDI şi BMW 530d. Ca preţuri, luând în calcul versiunile de bază, XF este mai ieftin decât E, dar mai scump decât un 5. Preţul este foarte important pentru o marcă precum Jaguar, care, cel puţin în România, se luptă cu prejudecăţile românilor legate de marca britanică de lux.

Imaginea foarte bună a limuzinelor germane contează mult pe piaţa noastră, unde BMW, Mercedes şi Audi vând unităţi cu sutele, iar Jaguar cu zecile. Există însă multe lucruri bune de spus despre XF şi, cu siguranţă, există clienţi care pot intra într-un showroom Jaguar cu bani în buzunar şi să iasă fără ei şi cu un contract semnat pentru XF. Vechiul motor diesel de 3.0 litri al lui XF era mai slab şi în consecinţă maşina nu avea prestaţii foarte bune. Desigur, vechiul motor de 2,7 litri este istorie, doar Land Rover l-a păstrat pentru Discovery deşi nu ştiu cine mai dă banii pe el după ce a condus noua versiune.

XF mai are posibilitatea de a fi echipat cu un motor mai puternic, tot de 3.0 litri dar cu bi-turbo. Preţul acestuia este evident mai mare şi comportamentul este clar mai sportiv. Totuşi, pentru un utilizator normal această versiune mai puternică de 275 CP nu îşi are rostul deoarece şi versiunea nouă de 240 CP este suficient de potentă. Datorită cuplului de 500 Nm , XF Diesel accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde. Viteza maximă este de 240 km/h.

Dacă plăteşti 3.000 de euro în plus primeşti încă 35 CP şi 6,4 secunde până la 100 km/hl şi o viteză maximă mai mare de 250 km/h. În locul motorului de 2,7 litri poate fi achiziţionată o versiune mai slabă de 210 CP tot a propulsorului de 3.0 litri, oferit şi cu puterile mai mari. Diesel-ul de 240 CP este silenţios, rafinat şi mişcă foarte uşor un XF foarte greu - masă proprie de 1.895 kg.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.