Test drive cu noul BMW X4 – Sportivitate sub forma unui SUV coupe – GALERIE FOTO

Autor: Vlad MIRONESCU 28 aug. 2018 Test drive

„Noul BMW X4 îmbină aspectul robust al unui model X cu puterea unui automobil sport” – aşa este descris SUV-ul coupe de către Adrian van Hooydonk, directorul departamentului de design al BMW Group.

X4 este impunător fără să fie neapărat agresiv, iar protecţiile laterale care urmează linia caroseriei îi oferă un aer aparte. Grila de mari dimensiuni şi prizele de aer masive din bara faţă subliniază ambiţiile sportive. Designul a evoluat, chiar dacă forma de bază a rămas aceeaşi, iar farurile LED asemănătoare cu cele de pe BMW X3 şi mai ales noile stopuri LED care includ şi o dungă fumurie diferenţiază clar generaţiile. Jantele de 20 de inchi în două culori aduc un plus de sportivitate.

Foto: Dragoş Savu/Mediafax Foto/ProMotor

Privit din faţă, X4 are aspect de SUV, dar din spate pare să aducă mai mult a coupe. Singurul inconvenient al acestui design, care apare la toate SUV-urile coupe, este vizibilitatea slabă în spate în timpul mersului. La parcare nu incomodează luneta îngustă a lui BMW X4, datorită sistemului de senzori de parcare şi al celui de camere care filmează 360 de grade, acesta din urmă oferind şi o reprezentare grafică a maşinii în mediul în care se află. Altfel, vizibilitatea este bună prin poziţia înaltă la volan, aici contribuind şi înclinaţia redusă a parbrizului.

Foto: Dragoş Savu/Mediafax Foto/ProMotor

Interiorul este tipic BMW: materiale de calitate şi finisare ireproşabilă. Volanul mic şi gros îmbrăcat în piele este foarte plăcut la atingere, fiind în acelaşi timp uşor de manevrat. Direcţia este incisivă încă din modul de bază Confort, însă poate fi mult mai sensibilă în modul Sport. Foarte util modul Adaptive, care selectează automat modul de condus necesar în funcţie de nevoi. Cockpit-ul digital cu ecran de 12,3 inchi şi rame de aluminiu este modern şi reuşit în acelaşi timp. Fiecare mod de condus selectat vine cu propria lui grafică. Head Up Display-ul color proiectat de parbriz oferă toate informaţiile esenţiale, precum şi indicaţiile sistemului de navigaţie. Pe feţele uşilor, precum şi pe consola centrală, găsim elemente cromate inscripţionate cu litera X.

Foto: Dragoş Savu/Mediafax Foto/ProMotor

Cândva disponibil doar pe limuzina de lux BMW Seria 7, sistemul de recunoaştere al gesturilor şi-a făcut loc şi pe modelele din gamele inferioare, fiind prezent şi pe noul BMW X4. Rotirea degetului urcă sau coboară volumul, în timp ce două degete spre bord schimbă postul. Însă aceste funcţii sunt programabile, deci pot face altceva pentru fiecare şofer.

Scaunele sport perfect profilate sunt odihnitoare, iar tapiţeria de piele vinişie dădea o notă de extravaganţă interiorului. Singurul lucru care pot spune că a lipsit la interior modelului de test a fost funcţia de ventilare a scaunelor din piele, ea fiind totuşi disponibilă ca opţiune, contracost. Patru pasageri stau confortabil în BMW X4, însă este loc şi pentru al cincilea. Există un reglaj separat al climatizării pentru cei din spate, precum şi o priză de 12V, dar şi plase de susţinere ataşate scaunelor din faţă.

Foto: Dragoş Savu/Mediafax Foto/ProMotor

Suprinzătoare a fost descoperirea unui al doilea torpedo în planşa de bord, în stânga volanului. Spaţios şi prevăzut cu uşiţă, este foarte util pentru depozitarea lucrurilor mai importante pe care nu vrei să le laşi în buzunarul uşii.

Consola central este curată şi include multe spaţii de depozitare. Alături de schimător se află cunoscutul joystick pentru sistemul de infotainment, încojurat de butoane de acces la rapid la principalel funcţii. Displayul de 10 inchi are o rezoluţie foarte bună şi o luminozitate bine echilibrată, fiind lizibil chiar şi când soarele este mai puternic. Sistemul de operare este destul de intuitiv şi foloseşte casete pentru structurarea informaţiilor şi a funcţiilor. Prin serviciul Connected Drive, BMW oferă ştiri, prognoza meteo şi multe alte informaţii chiar în maşină. La baza planşei de bord există o mufă USB, precum şi o zonă de încărcare prin inducţie. Sistemul de difuzoare Harman Kardon are 600 W şi este fără cursur.

Pachetul tehnologic aflat la dispoziţia şoferului este impresionat: tempomat adaptiv, asistent de evitare a coliziunilor, asistent de menţinere a benzii cu corectare a traiectoriei, sistem de monitorizare a unghiului mort, recunoaştere a semnelor de circulaţie şi multe alte sisteme care îi vor face viaţa omului aflat în spatele volanului mai uşoară. Toate pot fi activate sau dezactivate printr-un singur buton.

Foto: Dragoş Savu/Mediafax Foto/ProMotor

Cutia Steptronic în 8 trepte schimbă precis şi lin, fără nicio smucitură, iar în modul manual treptele pot fi selectate şi prin padelele din spatele volanului.

Centrul de greutate este coborât pentru a asigura un plus de stabilitate, iar greutatea este împărţită egal între puntea faţă şi cea spate. Motorul diesel de 2 litri şi 231 de cai-putere oferit sub denumirea 25d este puternic, vioi şi capabil să ducă maşina de 1,8 tone de la 0 la 100 de km/oră în doar 6,8 secunde. Viteza maximă este de 230 km/oră. În trafic, cuplul de 500 Nm înseamnă că ai mereu rezerve de putere suficiente.

Acceleraţia este fulminantă, iar direcţia necesită acomodare pentru că la început ai putea fi reticent să te lansezi în viraje la viteze mari, însă stabilitatea este bună şi te va ţine pe linia dorită, chiar dacă BMW X4 are peste 1,6 metri înălţime. Manevrabilitatea este perfectă pentru un model de 4,7 metri lungime şi aproape 2 metri lăţime, însă nicio supriză aici – constructorul german este renumit pentru caracterul dinamic al modelelor sale.

Foto: Dragoş Savu/Mediafax Foto/ProMotor

Verdict

BMW X4 este un model impresionat din punct de vedere al motorizărilor, trenului de rulare, dotărilor tehnologice şi calităţii fabricaţiei. Vizibilitatea în spate în timpul mersului este singurul defect care nu poate fi remediat prin dotări suplimentare, însă având în vedere restul calităţilor considerăm că reprezintă un compromis minor pentru potenţialii clienţi ai acestui model.

Fişă tehnică BMW X4 25d Xdrive

Motor 4 cilindri

Cilindree 1995

Putere 231 CP

Sprint 0-100 km/oră în 6,8 secunde

Consum urban 6,3 l/100km

Consum extra urban 5,3 l/100km

Consum combinat 5,7 l/100km

Emisii CO 2 149 g/km

Dimensiuni
 
Lungime 4752 mm
 
Lăţime 1918 mm
 
Înălţime 1621 mm

Ampartament 2864 mm

Greutate 1795 kg

Volum rezervor 65 litri
 
Volum portbagaj 525 litri
Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide