Test drive Mazda2 Takumi 1.5 G90 - Mică, dar fâşneaţă - GALERIE FOTO

Cel mai mic model din gama Mazda este suficient de spaţios pentru clasa din care face parte, iar greutatea redusă se traduce în peformanţe dinamice bune realizate cu un motor aspirat de 90 de cai-putere.

Test drive Mazda2 Takumi 1.5 G90 - Mică, dar fâşneaţă - GALERIE FOTO Test drive Mazda2 Takumi 1.5 G90 - Mică, dar fâşneaţă - GALERIE FOTO

Cel mai mic model din gama Mazda este suficient de spaţios pentru clasa din care face parte, iar greutatea redusă se traduce în peformanţe dinamice bune realizate cu un motor aspirat de 90 de cai-putere.

Designul KODO a intrat la apă în cazul modelului Mazda2, însă şi-a păstrat liniile agresive care l-au consacrat. Cu o lungime de 4.060 milimetri şi o lăţime de 1.695 milimetri, cel mai mic model Mazda oferă un apatament de 2.570 mm, destul de generos pentru clasa mică. Portbagajul are 280 de litri, în limita normală a segmentului. Faţă de modelul anterior, noua Mazda2 a câştigat 13 centimetri în lungime şi 80 de milimetri la ampatament, dar şi 30 de litri în portbagaj.

Jantele vopsite în negru oferite de echiparea Takumi asigură un contrast plăcut cu opţiunile de vopsea deschisă la culoare, iar grila cromată şi-a păstrat dimensiunile mari. Designul Mazda2 este mai cuminte decât al celorlalte modele ale constructorului nipon, însă nicidecum plictisitor. Versiunea Takumi presupune şi proiectoare LED, cameră video pentru marşarier şi antenă tip rechin.

Doar pentru că aveam de-a face cu un model mic nu înseamă că el nu poate fi dotat precum maşinile din segmentele superioare. Contra cost, Mazda2 poate veni dotată cu faruri şi proiectoare cu LED, Head-Up Display Color, oglinzi rabatabile electric, scaune şi volan încălzit sau tapiţerie de piele.

Spaţiul interior pentru şofer şi pasagerul din faţă este suficient, însă pasagerii din spate vor lovi cu genunchii spătarele scaunelor dacă au peste 1,70 metri înălţime. Există spaţii de depozitare în uşi şi în consola centrală, dar nu şi cotieră.

Materialele sunt de bună calitate, iar planşa de bord are o construcţie ergonomică. În partea de sus se află ecranul tactil de 7 inchi, iar sub gurile de aerisire integrate reuşit în linia bordului găsim climatizarea, mufele USB, SD şi priza de 12 volţi. Sistemul de infotainment este destul de sobru, folosind în principal culorile roşu, alb şi negru, însă această cromatică se potriveşte cumva de minune cu modelele Mazda. Meniul este destul de intuitiv şi uşor de folosit, mai ales că nu abundă în opţiuni, însă oferă tot ce ai nevoie. Pilotul automat, comenzile sistemului audio şi ale telefonului care poate fi conectat prin Bluetooth sunt pe volan.

Zona cadranelor are vitezometrul amplasat central, tip analog, în timp ce restul indicatoarelor sunt digitale.

Vizibilitatea este bună din toate unghiurile, iar camera de marşarier oferă un plus de suport, însă te descurci bine şi fără ajutorul ei.

Interiorul este aproape identic cu cel al modelului CX-3, însă modificări s-au efectuat la consola centrală, pentru că Mazda 2 este cu aproape 7 centrimetri mai îngust, iar frâna de mână este cu manetă. Drept urmare, butoanele de pe consolă au o poziţionare uşor diferită, cu butonul de volum amplasat anterior centrului de comandă HMI, ceea ce îngreunează un pic accesul. Un mare avantaj este zona de suport pentru podul palmei, pe care îţi poţi sprijini mâna când foloseşti butoanele pe consolă sau controllerul central.

Sub capotă am avut motorizare pe benzină de 1,5 litri şi 90 de cai-putere. Având în vedere greutatea de doar 1050 de kilograme, performanţele sunt bune: 9,4 secunde pentru sprintul până la 100 km/oră şi o viteză maximă de 183 km/oră. Chiar şi în cazul propulsorului mai mic, de 75 de cai-putere, ele sunt decente pentru un model mic, în timp ce motorul de 115 cai-putere oferă rezultate bune şi pentru un hatchback: 8,7 secunde până la 100 km/oră şi o viteză maximă de 200 km/oră. Standard, Mazda2 vine cu o transmisie manuală cu 5 trepte, însă motorizarea de top oferă 6 trepte. Există şi o transmisie automată cu 6 trepte, disponibilă exclusiv cu motorul de 90 de cai-putere.

Mazda2 cu motorul de 1,5 litri şi 90 de cai-putere pare să fie varianta cea mai echilibrată, oferind resurse mai mult decât suficmiente de putere. O a şasea treaptă de putere ar fi adus un plus economie la capitolul consum de combustibil. Timoneria cutiei este precisă, iar treptele de viteză sunt lungi, deci în oraş rareori vei trece de a III-a. Suspensia este destul de tare, specifică Mazda, dar mă aşteptam la un plus de confort având în vedere că este un model urban.

La capitolul siguranţă, oferta este bună: 6 airbag-uri, ABS, sistem de distibuţie a forţei de frânare, sistem de control al stabilităţii şi sistem de control al stabilităţii dinamice, sistem de monitorizare a unghiului mort şi sistem de avertizare la depăşirea benzii de rulare.

Verdict

Mazda2 are dimensiuni generoase pentru o maşină de clasă mică şi un portbagaj încăpător. Interiorul este bine finisat, ergonomia este bună, iar dotările pot depăşi limita segmentului.

Fişă tehnică Mazda 2 Takumi 1.5 G90

Motor L4

Cilindree 1496 cmc

Putere maximă 90 CP

Cuplu maxim 148 Nm

Viteză maximă 183 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h 9.4 secunde

Cutie de viteze manuala cu 5 trepte

Transmisie fata

Dimensiuni 

Lungime 4060 mm

Lăţime 1695 mm

Înălţime 1495 mm

Ampartament 2570 mm

Greutate 1050 kg

Volum rezervor 44 litri

Volum portbagaj 280 litri

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.