Test drive noul KIA e-Soul: autonomie mare, spaţiu generos şi dotări noi - GALERIE FOTO

Într-un peisaj încă populat în principal de modele cu motoare convenţionale, KIA vine cu două variante electrice noi şi atrăgătoare: e-Soul şi e-Niro.

Test drive noul KIA e-Soul: autonomie mare, spaţiu generos şi dotări noi - GALERIE FOTO Test drive noul KIA e-Soul: autonomie mare, spaţiu generos şi dotări noi - GALERIE FOTO

Într-un peisaj încă populat în principal de modele cu motoare convenţionale, KIA vine cu două variante electrice noi şi atrăgătoare: e-Soul şi e-Niro.

Cum simpla propulsie electrică nu mai miră pe nimeni, a venit momentul distanţării între constructori şi asta se face prin extinderea autonomiei, spaţiului şi nivelului de dotări de siguranţă şi confort.

KIA Soul a ajuns la a treia generaţie, iar în Europa va fi oferită doar varianta electrică e-Soul, pentru că în trecut modelul electric s-a vândut mai bine decât propulsia diesel şi cea pe benzină laolaltă.

Niro este oferit deja cu în format hibrid şi PHEV, iar modelul electric era continuarea firească, mai ales având în vedere direcţia în care merge piaţa. Despre Kia Niro PHEV am scris la ProMotor aici.

Baterii mari pe noile modele electrice e-Soul şi e-Niro

Atât e-Niro cât şi e-Soul sunt oferite cu două baterii, de 39,2 kWh şi 64 kWh, şi puteri de 136, respectiv 204 CP. Autonomii şi performanţe apropiate, dar o diferenţa de dimensiuni în favoarea crossoverului Niro.

Am mers la Frankfurt pentru a conduce noua KIA e-Soul, dar am văzut şi KIA e-Niro, şi concluzia este că producătorul coreean a reuşit să apropie mult avantajele oferite de un model pur electric de cele oferite până acum doar de un model cu motor convenţional. Ce înseamnă asta? O autonomie medie de aproximativ 450 km (bateria de 64 kWh), iar în ciclu urban de până la 615 Km, cu o singură încărcare (ciclu WLTP). Pe lângă autonomia extinsă, avem bonus lipsa zgomotului motorului şi acceleraţia foarte bună datorită cuplului mare - 400 Nm: 7,8 secunde până la 100 km/oră pentru e-Niro şi 7,9 secunde e-Soul.

Bateria de 39,2 kWh înseamnă o autonomie de aproximativ 289 de kilometri (WLTP) pentru e-Niro şi 276 kilometri pentru e-Soul, alături de motorul de 136 CP (395 Nm), iar sprintul 0-100 km/oră este sub 10 secunde de ambele modele.

Încă un amănunt important de menţionat cu privire la sistemul de baterii de pe e-Soul şi e-Niro: conectat la un încărcator rapid de 100 kW, are nevoie de doar 42 minute pentru încărcarea de la 20% la 80%.

e-Soul – design nou, autonomie mare şi confort

Trecând peste liniştea caracteristică modelelor electrice, la bordul lui e-Soul e uşor să te simţi ca într-un model convenţional, pentru că are aceeaşi autonomie, spaţiu şi confort, iar asta e şi ţinta, nu? Propulsie electrică, însă aceleaşi avantaje. Suspensia este setată pentru un parcurs confortabil, iar motorul de 204 CP poate funcţiona calm sau chiar violent la apăsarea bruscă a pedalei. Cei aproape 400 Nm oferiţi instant înseamnă că până la vreo 50-60 km/oră, în marea majoritate a cazurilor, e-Soul va pleca primul de la semafor.

KIA e-Soul şi-a păstrat forma, însă vine acum cu faruri noi full LED şi stopuri noi. Jantele pe 17 inchi au un model Diamond cut şi redau un model vizual interesant în timpul mersului. Ampatamentul a crescut cu 30 mm, la 2604 mm, portbagajul este încăpător, iar spaţiul - în special pentru pasagerii din spate - suprinzător de bun. La 1,81 metri înălţime, aşezat pe banchetă, mai aveam 8-10 cm până la scaunul din faţă. e-Soul este cu 5,5 cm mai lung decât predecesorul său, având acum 4,19 metri lungime.

Cei care au nevoie de mai mult spaţiu, însă vor autonomia urbană de 615 km se pot întrepta spre e-Niro. Cu un portbagaj de 451 litri (care poate fi extins la 1405 litri) şi un ampatament de 2700 mm, este un model mai practic.

Noutate pe modelele KIA: UVO Connect

Interiorul lui e-Soul a fost redesenat, iar în centrul lui se află noul sistem de infotainment oferit de KIA, UVO Connect. Cu un display tactil de 10,25 inchi, acesta va fi oferit treptat şi pe alte modele. Aduce modificări de funcţionalitate, dar de şi layout, iar prin intermediului cartelei SIM proprii, poate oferi date despre trafic, vreme şi altele. Are şi sistem de navigaţie cu grafică 3D, conexiune Bluetooth şi suportă Android Auto şi Apple CarPlay. A doua noutate este aplicaţia UVO App, compatibilă cu smartphone-urile Apple şi Android, care permite şoferului să vada pe telefon anumite informaţii sau să activeze de la distanţă funcţii remote. Interesantă este şi rotiţa de acţionare a sistemului de transmisie, cu modul de parcare inserat central, sub forma unui buton.

Materialele folosite la bord sunt de bună calitate, bine finisate. eSoul oferă patru moduri de condus - Normal, Eco, Eco+ şi Sport. Modurile Eco şi Eco+ sunt setate pentru a maximiza autonomia automobilului, iar în acest scop avem şi padele în spatele volanului, prin care putem seta nivelul de recuperare a forţei de frânare. Mai mult decât atât, cu padela din stânga putem frâna maşina până la 0 km/oră.

KIA e-Soul stă bine şi la capitolul siguranţă, fiind disponibilă o gamă extinsă de sisteme de siguranţă active şi pasive. Trecem pe listă sistemul avansat de asistenţă a şoferului, sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale, sistemul de avertizare când exită pericol de coliziune în unghiul mort, pilot automat adaptiv cu sistem Stop & Go şi asistenţă la păstrarea benzii de rulare, precum şi sistemul de monitorizare şi avertizare pentru şofer şi asistentul de fază lungă.

Interior mai cuminte pentru e-Niro

e-Niro este mai cuminte la designul interior, însă bine dotat. Transmisia se comandă prin acelaşi sistem cu rotiţă, iar poziţionat central pe planşa de bord avem sistemul de infotainment cu display tactil de 8 inchi, căruia i s-au adăugat funcţii specifice sistemului electri de propulsive, precum localizarea staţiilor de încărcare din apropiere. Totodată, ceasurile de bord digitale cu display de 7 inchi oferă informaţii despre starea bateriei, stilul de condus, consum şi altele. În spatele volanului găsim padelele pentru starea nivelului de recuperare a energiei, însă în cazul lui e-Niro avem trei niveluri.

Sistemele de siguranţă disponibile pe noul e-Niro includ sistemul de asistare la evitarea coliziunii frontale, pilot automat adaptive cu tehnologia Stop & Go, asistent pentru faza lungă, sistemul de monitorizare şi avertizare asupra atenţiei şoferului şi sistemul avansat de păstrare a benzii de rulare.

Fabricate în Coreea de Sud

Atât e-Soul, cât şi e-Niro sunt fabricate în Coreea de Sud şi sunt oferite cu garanţia de 7 ani şi 150.000 km. Garanţia acoperă pachetul de baterii şi motorul electric.

Concluzia? KIA reuşeste prin e-Soul să aducă pe piaţă un model pur electric cu autonomie mare, spaţios şi bine dotat. Preţurile nu sunt încă cunoscute, însă ecobonusul de aproape 10.000 de euro oferit de stat la achiziţia modelelor electrice este şi el un argument puternic, mai ales că noutatea nu este prezenţa sistemului de propulsie, ci capacitatea de a înlocui un model convenţional.

e-Niro oferă aceleaşi avantaje când vine vorba de sistemul de propulsie şi capacitatea de stocare, alături de un aspect mai matur.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.