Test drive Peugeot 3008 – Echilibrul ideal între confort, design modern şi tehnologie – GALERIE FOTO

Autor: Marius Vişan acum 6 luni Test drive

În peisajul crossoverelor urbane, Peugeot 3008 îşi păstrează o poziţie destul de puternică într-un top în care mărcile germane vor să acapareze toată atenţia. Care este reţeta francezilor? Cu modelul 3008, cei de la Peugeot bifează un exterior distinctiv, un interior foarte plăcut ca design şi materiale folosite, tehnologie modernă precum şi motoare rafinate. 

Am ajuns la concluzia asta după ce am testat Peugeot 3008 în nivelul de echipare GT-Line. Chiar dacă modelul nu este nou, cele mai recente actualizări primindu-le în anul 2016, 3008 este extrem de actual. Unde excelează 3008 sunt capitolele tehnologie, confort şi practicalitate. De la lansarea sa, a fost un succes pentru marca Peugeot. Este cel de-al treilea cel mai bine vândut vehicul în Franţa în 2018. Tot anul trecut fabrica din Sochaux, Franţa a produs exemplarul cu numărul 500.000. 

Sursă foto: Mihai Pop / ProMotor

În cabină există afişaje complet digitale

Interiorul maşinii este o revelaţie. Există scaune confortabile şi arătoase, materiale finisate foarte bine, o antifonare exemplară şi două display-uri high-tech, unul în dreptul volanului şi unul cu touchscreen amplasat pe consola centrală. Bancheta din spate este extrem de încăpătoare, atât de încăpătoare încât pot să-ţi iei laptop-ul la tine şi să te uiţi la filme, iar pentru asta francezii au dotat maşina cu o priză de 220 de volţi. 

Dacă vrei să cari ceva cu Peugeot 3008, nu este o problemă. În spate, portbagajul are o capacitate de 591 de litri, şi dacă tot nu îţi este suficient bancheta se poate rabata, iar spaţiul de încărcare ajunge la 1670 de litri.

Sursă foto: Mihai Pop / ProMotor

Instrumentarul de bord digital are o diagonală de 12,3 inci şi o rezolutie foarte bună, fiind poziţionat în spatele unui volan aproape turtit pe ambele părţi. Pe acesta pot fi afişate diverse informaţii precum navigaţia, consumul, sau alţi parametri ai maşinii.

Display-ul sistemului de infotainment are o diagonală de 8 inci şi funcţionează în combinaţie cu câteva butoane fizice poziţionate undeva sub ecran. Acestea au o formă interesantă, de clape de pian. Pentru a alege meniul în care vrei să intri trebuie să apeşi butonul fizic apoi continui cu opţiunile tactile de pe ecran. Îţi ia ceva timp să te obişnuieşti, dar în afară de asta nu există probleme de adaptare. 

Ambiţii off-road, dar fără tracţiune 4×4

Chiar dacă maşina este gândită mai mult ca maşina de oraş, versiunea de test dispunea şi de sistemul Advanced Grip Control. O comandă rotativă care permite şoferului să aleagă modul de aderenţă cel mai potrivit condiţiilor de teren întâlnite – zapadă, noroi sau nisip. Nu a lipsit din lista de dotări nici Hill Assist Descent Control care reglează automat viteza autovehiculului în funcţie de gradul de inclinare al drumului şi îi asigură o coborâre lină, fără a fi nevoie apeşi acceleraţia sau frâna.

Sursă foto: Mihai Pop / ProMotor

Am condus varianta cu motor de top, o unitate pe benzină de 1,6 litri care produce 180 de CP, conectată la o cutie de viteze automată cu 8 trepte. Consumul mediu întregistrat a fost puţin mai mare de cel anunţat în fişa tehnică (5,8 litri la suta de km), indicatorul de bord arătând constant, cu aerul condiţionat pornit puţin peste 10 litri la suta de km. Ca şi dezavantaje aş menţiona faptul că maşina nu este oferită cu tracţiune integrală, însă acest lucru nu ar trebui să-i deranjeze pe clienţii care vor circula cu ea mai mult în oraş.

Cutia de viteze are nişte limitări la apăsarea până la podea (kickdown) a acceleraţiei, dovedind ceva probleme în alegerea treptei protrivite, însă la mers liniştit cutia cu 8 trepte schimbă lin vitezele. Treptele pot fi schimbate şi manual prin intermediul padelelor de pe volan. 

Sursă foto: Mihai Pop / ProMotor

Confortul este cuvântul de bază

În curbe, direcţia este cam moale însă se mai întâreşte la activarea modului de condus Sport. Amortizoarele sunt şi destul de moi, ele fiind setate pentru a fi confortabile, aşa că apare ruliul atât de enervant la mişcările bruşte ale maşinii.

Antifonarea este perfectă la toate capitolele. Denivelările mici şi medii sunt filtrate bine de suspensie, zgomotul la rulare este mic, zgomotul la vânt este minim iar motorul în sine este foarte tăcut şi el. Ajungi astfel la 130 km/h când în maşină poţi să vorbeşti în şoaptă cu pasagerii.

La capitolul siguranţă francezul are 5 stele şi nu duce lipsă de cele mai moderne sisteme de asistenţă: senzori de monitorizare a unghiului mort, asistenţă la menţinerea benzii de circulaţie, asistenţă la franarea de urgenţă şi asistenţă la parcarea faţă şi spate. 

Verdict

Peugeot 3008 oferă exact ceea ce aştepţi de la un crossover franţuzesc: un design care iese în evidenţă, confort, spaţiu la interior şi o ţinută de drum sigură. 

Sursă foto: Mihai Pop / ProMotor

Fişa tehnică Peugeot 3008 GT-LINE 1.6 PURETECH TURBO 180 CP EAT8

Preţ de listă – 30,060 de euro

Preţ model testat – 31,405 de euro

Capacitate cilindrică (cm3) – 1598

Putere maxima (CP) – 180

Cuplu Maxim (Nm) – 250/1650

Accelerare de la 0 la 100 km/h (sec) – 8.8

Viteza maximă (km/h) – 222

Lungime (mm) – 4447

Lăţime (oglinzi rabatate, mm) – 1906

Înălţime (mm) – 1624

Capacitate rezervor (litri) 53

Volum portbagaj cu bancheta nerabatată (litri) – 591

Volum portbagaj cu bancheta rabatat (litri) – 1670

 



Comentarii
Ce avere COLOSALĂ va moșteni soția lui Kobe Bryant! De ce nu au încheiat un contract prenupțial. Fostul baschetbalist se număra printre cei mai bogați sportivi ai tuturor timpurilor
Ce avere COLOSALĂ va moșteni soția lui Kobe Bryant! De ce nu au încheiat un contract prenupțial. Fostul baschetbalist ...
Momentul ULUITOR în care spectatorii s-au uitat UIMIŢI pe teren! Ce a putut face Simona Halep: adversara a rămas fără cuvinte! VIDEO
Momentul ULUITOR în care spectatorii s-au uitat UIMIŢI pe teren! Ce a putut face Simona Halep: adversara a rămas fără ...
Atenție, se dau bani! Românii vor primi pe loc 9.000 de lei, garantat. Ce trebuie să facă
Atenție, se dau bani! Românii vor primi pe loc 9.000 de lei, garantat. Ce trebuie să facă
Poveste de dragoste ieşită din tipare: Ea are 80 de ani, el are 35: „Nu stă cu mine pentru bani. M-am simţit din nou tânără” / Ce planuri de viitor şi-au făcut cei doi îndrăgostiţi
Poveste de dragoste ieşită din tipare: Ea are 80 de ani, el are 35: „Nu stă cu mine pentru bani. M-am simţit din nou ...
Prezentatoare TV celebră, în stare gravă la spital! Ce șanse îi dau medicii la viață
Prezentatoare TV celebră, în stare gravă la spital! Ce șanse îi dau medicii la viață
Moartea lui Kobe Bryant l-a determinat pe Shaquille O'Neal să facă o schimbare importantă în viaţa lui
Moartea lui Kobe Bryant l-a determinat pe Shaquille O'Neal să facă o schimbare importantă în viaţa lui
Invenția românească genială: robotul care "citește" radiografii mai repede decât medicul
Invenția românească genială: robotul care "citește" radiografii mai repede decât medicul
Secretul TERIBIL al lui Ceauşescu din ultimii ani de viaţă a ieşit la IVEALĂ după 30 de ani. „Dacă se AFLA, soţia sa, Elena, şi fiul său, PLAYBOYUL-ul Nicu ...”
Secretul TERIBIL al lui Ceauşescu din ultimii ani de viaţă a ieşit la IVEALĂ după 30 de ani. „Dacă se AFLA, soţia ...
"Îmi pare rău că iubitul tău se uită ..." Incredibil cum a ieşit pe stradă această tânără. Ce le transmite femeilor
S-a terminat: Schimbări URIAŞE pentru toţi şoferii. Firea a publicat regulamentul pentru proiectul Oxigen. Trebuie să ştiţi asta de câte ori vă urcaţi la volan
S-a terminat: Schimbări URIAŞE pentru toţi şoferii. Firea a publicat regulamentul pentru proiectul Oxigen. Trebuie să ...
Volkswagen tocmai ce a ameninţat direct Tesla. Ce are de gând CEO-ul companiei din Berlin să facă în următorii ani
Volkswagen tocmai ce a ameninţat direct Tesla. Ce are de gând CEO-ul companiei din Berlin să facă în următorii ani
S-a aflat totul despre viața amoroasă a lui Meghan Markle! Cu cine s-a iubit Ducesa. Prințul Harry sigur nu voia să se afle așa ceva
S-a aflat totul despre viața amoroasă a lui Meghan Markle! Cu cine s-a iubit Ducesa. Prințul Harry sigur nu voia să se ...
Inchide