Test drive Renault Talisman TCe 225 EDC Intens - Motorul puternic este exact ce lipsea - GALERIE FOTO

Renault Talisman a fost lansat în 2015 şi la patru ani de la lansare, modelul nu a fost atins de uzura morală.

Test drive Renault Talisman TCe 225 EDC Intens - Motorul puternic este exact ce lipsea - GALERIE FOTO Test drive Renault Talisman TCe 225 EDC Intens - Motorul puternic este exact ce lipsea - GALERIE FOTO

Renault Talisman a fost lansat în 2015 şi la patru ani de la lansare, modelul nu a fost atins de uzura morală. Arată la fel de bine ca atunci, este elegant şi modern, iar acum, graţie motorului TCe 225, este şi rapid.

Talisman a primit acelaşi motor ce echipează şi Megane RS, însă pentru limuzina franceză propulsorul a fost usor coborat în putere. Dacă motorul e relativ asemănător, transmisia nu este. Pe Megane RS primeşti o cutie cu 6 trepte, Talisman are transmisie cu 7 rapoarte, altfel setată.

Motorul acesta de 1,8 litri dezvoltă 225 de cai-putere şi este cel mai potrivit update pentru Talisman. Este exact ce trebuie pentru cel mai mare model al francezilor, pentru că pe lângă confort şi dotări de lux precum masajul în scaune, acum Talisman realizează sprintul 0-100 km/oră în doar 7,4 secunde şi atinge o viteză maximă de 240 km/oră.

Acesta este şi cel mai puternic propulsor oferit pe Talisman, imediat sub el aflânduse unitatea diesel Blue dCi200 de 2 litri şi 200 de cai-putere.

Exterior elegant, tipic franţuzesc

Exteriorul a rămas la fel de elegant ca întotdeauna, iar nuanţele de vopsea Beige Dune sau Brun Vision evidenţiază Talisman pe stradă din marea de modele de clasă medie vopsite în negru sau alb.

Talisman a fost primul model al francezilor care a introdus semnătura luminoasă în forma literei C, iar în versiunea de echipare de top Intens vine şi cu lumini full LED Pure Vision, cu funcţie de cornering. Stopurile sunt şi ele LED, cu model 3D, iar camera de marşarier este bine plasată în centrul siglei Renault. Modelul nostru avea jante pe 18 inchi.

Forma este clasică, de sedan elegant, însă există şi mici exagerări de design, cum ar fi prizele false de aer poziţonate pe aripile faţă sau linia cromată de la baza spoilerului spate, unde s-ar fi regăsit evacuările. Mulţi constructori fac asta, însă Talisman nu avea nevoie, mai ales că s-a remarcat de-a lungul timpului prin confort şi dotări.

Interior rafinat

Modelul testat de noi, Renault Talisman TCe 225 EDC în varianta Intens, avea interior de piele bej, cu inserţii de lemn şi piele mai închisă de culoare pe planşa de bord. Alături de culoarea exterioară Beige Dune, modelul era mai mult decât elegant.

Ce întrerupe senzaţia de lux este rama lată de plastic negru mat a sistemului de infotainment R-Link2. Ecranul său de 8,7 inchi este bine poziţionat şi uşor de urmărit, iar faptul că este aşezat tip portret îi dublează utilitatea. Sonorizarea era asigurată de BOSE - opţiune de 500 de euro. Zona centrală a planşei de bord este asemănătoare cu ceea ce găsim pe Megane, însă dotările sunt mult mai extinse. Există masaj în scaune pentru cei aflaţi în faţă, plus funcţii de încălzire şi ventilaţie, volan încălzit, climatizare cu două zone, sistemul Multisense cu 5 moduri de condus şi multe altele.

Trapa panoramică este imensă şi toate fazele ei se controlează electric, însă cine vrea să învârtă de rotiţa din plafon trebuie să mai scoată din buzunar 1.000 de euro. Sistemul Head-Up Display costă şi el 500 de euro şi merită, pentru că oferă informaţii suficiente, iar zona cadranelor nu este cea mai atractivă privelişte din Talisman.

Butonul Multisense funcţionează într-un mod oarecum ciudat. La o apăsare, se accesează meniul, şi şoferul poate alege ce vrea el, însă numeroase apăsări înseamă treceri succesive între Comfort şi Neutral. Modul ECO are buton dedicat pe bord, însă pentru varianta TCe 225 ar fi mers mai degrabă un buton pentru modul Sport, pentru că nimeni nu alege un motor de 225 CP ca să meargă "la consum".

Talismanul nostru de test avea sistem de frânare de urgenţă, sistem de monitorizare a unghiului mort şi avertizare la depăşirea benzii de rulare. Pilotul automat adaptiv este şi el foarte util la drum lung, deşi ar fi fost mai bine poziţionat undeva pe volan, nu lângă cotieră.

Modelul în varianta sa de top este înţesat de tehnologie, iar aici se adaugă sistemele de asistenţă şi dotările confort, iar dacă pui la socoteală ampatamentul de 2808 mm, Talisman devine o maşină ideală pentru oraş sau distanţe lungi. Încap până la 5 persoane - dar nu mai foloseşti cotiera din spate, iar portbagajul are 608 litri şi este imens. Deschiderea portbagajului nu este foarte mare, însă pentru bagajele obişnuite este suficientă.

Pasagerii din spate primeste două guri de aerisire, două mufe USB şi o cotieră lată cu suport de pahare. Mai mult decât decent.

Cel mai mare model al francezilor este foarte uşor de manevrat, pentru că cei 4,8 metri lungime pot fi ajutaţi de sistemul opţional 4 Control, care transformă Talisman într-un model cu tracţiune faţă şi patru roţi directoare, totul contra sumei de 1.500 de euro.

Motorul de 225 CP face diferenţa

Cu noul motor, Talisman este complet transformat, mai ales dacă este selectat modul Sport. Confortul se păstrează în limite bune, însă senzaţiile oferite la bord nu mai au nimic în comun cu aspectul inofensiv. Accelerează agresiv, virează hotărât şi devine rapid modul preferat al oricărui şofer. Transmisia automată cu 7 trepte şi dublu ambreiaj face faţă cu brio noului motor. După ce am condus Talisman o zi în modul Comfort, trecerea pe Sport mi-a dat impresia că trecusem de la o limuzină de 5 metri la un hot-hatch.

Cel mai accesibil Talisman, în versiunea Life, se apropie de 25.000 de euro cu TVA inclus, însă pentru aceşti bani clientul primeşte un motor diesel de 150 CP, transmisie manuală şi un nivel de dotări decent. Modelul 225 TCe EDC Intens începe de la 31.300, însă cei 6.500 de euro se justifică pe deplin când iei în calcul motorizarea, transmisia şi nivelul de dotări generos.

Verdict Renault Talisman 225 TCe EDC

Noul motor de de 1,8 litri preluat de pe Megane RS şi adaptat pe Talisman este exact ceea ce avea nevoie marele sedan francez. Era elegant, era luxos şi bine dotat, acum e şi rapid.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.