Test drive VW Caddy – Aparenţele înşeală – GALERIE FOTO

Autor: Vlad MIRONESCU acum 8 luni Test drive

Modelul VW Caddy, chiar dacă este oferit în multiple variante de caroserie, este văzut de obicei ca o autoutilitară pentru că multe companii aleg acest model în această versiune de caroserie pentru flote. Cu toate acestea, Caddy se pretează destul de bine şi uzului personal, iar pentru a descoperi cât de bine îndeplineşte acest rol, am testat un VW Caddy4 TL 2.0 TDI cu transmisie DSG.

Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto

Este vorba de percepţie. Dacă ai văzut mereu în Caddy un cărăuş, nu e întotdeauna uşor îi atribui alt caracter. Însă câteva zile la bord şi o privire pe lista de dotări îţi dezvăluie că poate fi mai mult.

Spaţiu pentru până la 7 persoane

Spre exemplu, pentru o familie numeroasă, este o opţiune viabilă. Oferă spaţiu mare pentru şofer şi 3-4 pasageri, rămânând loc suficient pentru un portbagaj de mari dimensiuni. Este disponibil şi în variantă cu 7 locuri, iar scaunele din spate se pot rabata nu doar pe orizontală, ci şi pe verticală, pentru a încărcat obiecte voluminoase. Pe lângă toate acestea găseşti spaţii de depozitare peste tot, iar lista de culori disponibile este suprinzătoare, cu opţiuni precum verde Viper sau Violet Black Berry.

Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto

Exteriorul cuminte se potriveşte diverselor îndeletniciri, iar al doilea rând de uşi glisante oferă cel mai bun acces în zona din spate pe care îl poate oferi un model. Hayonul imens poate fi greu de manevrat în anumite parcări şi o funcţie de închidere electrică ar fi fost utilă. VW Caddy este un model de mari dimensiuni, însă nu se simte aşa în trafic.

Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto

Spaţiul interior este poate primi diverse utilizări, însă în varianta de 5 locuri testată de noi toţi ocupanţii maşinii avea spaţiu suficient în zona picioarelor şi a capului. Ampatamentul este de 3.000 mm, iar plafonul înalt permite şi încărcarea unei maşini de spălat în picioare în portbagaj.

Bi-Xenon, DGS şi Apple Carplay

Gama de motorizări se întinde între 75 şi 150 CP, cel mai puţin puternic, dar şi propulsorul de top fiind diesel, cu variante pe benzină presărate între aceaste extreme. Este disponibilă şi tracţiunea integrală 4Motion, precum şi o transmisie DSG cu 7 trepte. Jantele merg până la 17 inchi, iar interiorul poate avea tapiţerie de piele ecologică.

Noi am testat dieselul de 2 litri şi 102 CP. Nu este rapid, însă se poate spune că este un motor decent pentru Caddy. Modelul nostru avea opţiuni destinate clar utilizării ca maşină personală: faruri Bi-Xenon cu lumini de zi LED şi stopuri fumurii, transmisie automată DSG, scaune faţă încălzite, volan multifuncţional îmbrăcat în piele, radio cu ecran tactil de 5 inchi, conectivitate Bluetooth pentru telefon şi Apple CarPlay.

Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto

Am avut faruri Bi-Xenon cu lumini de zi LED, dar nu am avut jante de aliaj. Totodată, cine optează pentru Caddy ar avea nevoie măcar de senzori de parcare. Modelul de test nu avea nici senzori, nici cameră pentru marşarier. Lipsa acestor ajutoate nu te incomodează mereu, pentru că ştii că după hayon mai ai doar 15 centimetri de maşină, cât ocupă bara spate. Pe de altă parte, la aproape 4,9 metri lungime şi 2 metri lungime, orice ajutor e bine venit. Pe lista de opţionale există şi sistem Park Assist, dar costă cel puţin 800 de euro.

Interiorul este spaţios, iar comenzile de pe planşa de bord sunt dispuse ergonomic. Materialele sunt bine finisate, însă la nivelul clasei. Vizibilitatea este bună, datorită parbrizului de mari dimensiuni şi a celui de-al treilea rând de geamuri, dar şi a lunetei imense.

Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto

Modelul nostru de test avea radio cu ecran tactil de 5 inchi, conectivitate Bluetooth şi Apple CarPlay, însă se poate opta contra cost pentru un sistem de infotainment cu ecran mai mare (6,3 inchi) şi sistem de navigaţie.

Pe lista sistemelor de asistenţă pentru şofer avem senzori de ploaie şi de lumini, pilot automat adaptiv, sistem de menţinere a benzii, Hill Start Assist, sistem de monitorizare a oboselii şoferului şi sistem Front Assit cu City Emergency Braking.

Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto

Transmisia DSG transformă Caddy

Când vine vorba de senzaţia la volan, transmisia DSG elimină orice fel de trimitere la un model de natură comercială. Noi am avut-o alături de propulsorul diesel de 2 litri şi 102 CP. Cuplul de 250 Nm înseamnă o putere de tracţiune bună, iar zgomotul rotund al acestui motor este foarte plăcut şi aduce aminte de modelele VW care au împânzit România în ultimii 15 ani.

VW Caddy cu 102 CP nu este o maşină rapidă, însă până la 90-100 km/oră are o acceleraţie decentă, mai ales cu transmisia DSG în modul Sport.

Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto

Ulterior, creştere vitezei se face mai lent, însă modelul se remarcă prin spaţiu, dotări şi modularitate, nu performanţe dinamice. Cu toate acestea, lista de motorizări este destul de lungă, iar un TSI de 131 CP sau un diesel de 122 CP sunt opţiuni mai rapide, nu mai vorbesc de TDI-ul de top cu 150 CP.

Suspensia este destul de moale şi absoarbe bine denivelările, însă la anumite viraje înclinarea caroseriei se simte.

Verdict

VW Caddy este un model polivalent, iar orientarea comercială de la exterior poate fi balansată la interior prin dotări care nu se oferite de obicei pe o autoutilitară. Gama de motorizări este largă, la fel şi lista de dotări, iar cine pune mai mare preţ de spaţiu şi confort decât pe viteză poate găsi în Caddy o variantă viabilă de maşină de familie.

Foto: Dragoş Savu // Mediafax Foto



Comentarii
Inchide