Test Ford Fiesta benzină şi diesel – EP. 3: Dinamica

Autor: Cosmin Iordache acum 11 ani Test drive

VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA

Ford Fiesta -FataCele două Fore Fiesta pe care vi le-am prezentat în poze nu aveau doar interiorul diferit, ci şi motorizări distincte şi, probabil, cele care vor face grosul cifrelor de vânzări, adică 1.4 benzină de 95 CP şi 1.6 diesel de 90 CP.

Să începem cu cel pe benzină. Acesta nu este un motor care să îţi gâdile orgoliul de pilot, ci este un motor silenţios, care consumă destul de puţin dacă nu vrei neapărat să dobori recordurile personale între semafoare.

Cei 95 CP se văd destul de sus în ture, dovadă că timpul necesar pentru a atinge 100 km/h este prea puţin entuziasmant, de 12,2 secunde. Îmbucurător, însă, este consumul: pe şosea, într-un stil foarte ortodox, am reuşit să atingem consumul mediu declarat de 5.7 litri la 100 km parcurşi.

Mergând, însă, alert, acesta creşte cu încă un litru, în timp ce prin traficul urban, adotând un stil moderat, valorile pornesc de la 7 litri/100 km..

Alegerea mea ar fi motorul 1.6 TDCI de 90 CP, propulsor cu care noul Ford Fiesta este mai rapid atât pe hârtie – 11,9 secunde pentru repriza 0-100 km/h – cât mai ales în realitate. Datorită cuplului de 204 Nm de la 1.750 de ture, acest motor este mult mai plăcut în realitate, mai ales în oraş. De asemenea, acest model poate fii numit rafinat în tagma sa, nefiind foarte deranjant fonic din interior, nici la ralanti, nici la viteze mari.

Ford Fiesta spateUn alt avantaj este trenul de rulare – versiubea diesel, fiind mai grea cu aproape 60 kg decât cea pe benzină, asigură o stabilitate mai bună a uşorului Ford Fiesta.

La capitolul economie, mergând în aceeaşi manieră ca şi cu modelul pe benzină, am reuşit să ajungem la o medie realistă de 4,9 litri/100 km, ceva mai mult decât cel declarat de 4,2 litri la 100 km.

La ambele versiuni, cutia în 5 trepte este etajată pentru o manieră economică, cu rapoarte destul de lungi şi este clar că doritorii de senzaţii tari cu noul Ford Fiesta ar trebui să aştepte versiunea Fiesta ST, care va avea peste 170 CP şi o cutie cu şase trepte.

Ford Fiesta -un Focus in miniaturaNoul Ford Fiesta este un automobil foarte bine antifonat şi, chiar la viteze foarte mari, indiferent de motorizare, zgomotul la rulare nu este excesiv de deranjant. Un singur şuierat distinct am constatat, este posibil să fie de la oglinzi, dar acesta nu este foarte perceptibil, dacă nu îţi ascuţi auzul special pentru asta.

Cele două versiuni de motorizare din test erau aproape imposibil de deosebit, la prima vedere, având aceeaşi culoare. Aşa încât pozele sugerează chiar concluzia referitor la dinamică: indiferent de mtororizare, noul Ford Fiesta se dovedeşte foarte agreabil şi se situează fără probleme în topul clasei mici.

Pentru moment, noul venit aş spune că ocupă chiar prima poziţie la comportamentul rutier între maşinile de clasă mică, fiind, dacă vreţi, un Focus la scară redusă, puţin mai rafinat şi chiar mai fun de condus.

O analiză de preţuri a noului Ford Fiesta vom avea în episodul de mâine.

 

 

 

VEZI AICI TOATE EPISOADELE DIN TESTUL CU FORD FIESTA

Ford Fiesta lateralŞtiam ca Ford se pricepe să facă maşini agile, Ford Focus şi Ford Kuga mi-au demonstrat-o, deci aveam aşteptări destul de mari de la noul Ford Fiesta.

Dar se pare că acest model nu este ceea ce credeam eu la manevrabillitate… este mult mai mult. Datorită masei reduse de 1.054 kg pentru Ford Fiesta Titanium 1.4 de 95 CP şi 1.119 kg pentru versiunea Ford Fiesta Ghia 1.6 TDCi, acest model este, fără îndoială, un etalon a ceea ce înseamnă agilitate în clasa mică.

Noul Ford Fiesta reuşeşte să te facă să îţi doreşti cât mai multe curbe, parcări aglomerate, spaţii înguste pentru a îţi demonstra că îi place să se strecoare.

Secretul constă în înlocuirea direcţie hidraulice de pe vechea generaţie cu una electrică similară cu a modelului Ford Focus. Setarea este puţin diferită: în timp ce fratele mai mare are un feedback mai pronunţat aşa cum ar şi trebui, Fiesta are un caracter duplicitar.

Ford Fiesta - Diesel si benzina - La viteze mici, direcţia este foarte moale, putând fi acţionată chiar şi cu degetul arătător, în timp ce la viteze medii spre mari aceasta devine mai viguroasă, dar exact cât trebuie pentru a fi precisă, dar nu obositoare. Este compromisul ideal între viaţa urbană şi promenadele în afara oraşului.

Un alt secret este că, deşi Ford nu a creat o revoluţie a platformei, noul Ford Fiesta pare foarte echilibrat, inginerii mergând pe o suspensie faţă de tip McPherson şi pe una semi-independentă pe spate, adică exact ceea ce găsim la majoritatea modelelor concurente.

Contribuţia constă în crearea unui şaşiu mai rigid cu 10%, spun cei de la Ford, pe care s-a montat o caroserie mai uşoară, dar mai rezistentă, 55% din componente fiind create din oţel de înaltă rezistenţă. Rezultatul nu a dus la compromiterea confortului, ci s-a reuşit şi o îmbunătăţire a ţinutei de drum.

Ford Fiesta benzina si dieselGropile, pentru că ne întâlnim cu ele la tot pasul şi au devenit subiect de discuţie la fiecare test, sunt destul de bine filtrate fonic şi nu o sa ai parte nici de zgâlţâieli, decât dacă te tentează să bagi noul Ford Fiesta într-un peisaj selenar…

De asemenea, frânele sunt eficiente şi intră în funcţiune gradual, spre deosebire de alte modele mici, neavând acea moliciune pe primii metri şi apoi o izbucnire care să te lipească cu nasul de parbriz.

Să vorbim însă şi de motor. Sau, în cazul acestui test dublu, despre motorizările noului Ford Fiesta.

 



Comentarii
Inchide