Test în premieră Chevrolet Captiva facelift

Autor: Andrei Nan acum 9 ani Test drive

Principalul plus al lui Captiva facelift îl reprezintă noua gamă
de motorizări. Avem patru noi propulsoare, două pe benzină, de 2,4
şi 3,0 litri, şi două dieseluri de 2,2 litri. Anterior, singurul
motor diesel disponibil pe Captiva era unul de 2,0 litri şi 150 CP
– avantajos din punct de vedere al taxelor, dar care nu încânta
nici la consum şi nici la performanţe.

În prima zi a testului internaţional, ce are loc în apropiere de
Salzburg, în Austria, am testat dieselul de 2,2 litri şi 163 CP,
care cel mai probabil va fi motorizarea cu cele mai mari vânzări la
nivel european. Acelaşi motor de 2,2 litri este disponibil şi cu
puterea de 184 CP care însă o vom testa ulterior.

Motorul diesel de 163 CP oferă performanţe dinamice corecte având
în vedere dimensiunile automobilului. Accelerează de la 0 la 100
km/h în 9,9 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 189 km/h şi
toate acestea cu un consum mediu de 6,4 litri/100 km. Noi nu am
reuşit să atingem chiar această valoare, ci una de aproximativ
7,5-8 litri/100 km, în condiţiile în care din cei 80 km, aproape 40
km s-au rulat pe autostradă.

Motorul s-a dovedit pe parcursul testului mult mai silenţios decât
cel de 2,0 litri şi mai elastic în ceea ce priveşte efectuarea
depăşirilor. Pentru prima zi a testelor am preferat cutia de viteze
manuală cu şase trepte, şi nu cea automată. Aici probabil Chevrolet
a punctat cea mai importantă schimbare. Vechea transmisie poate
câştiga cu brio titlul de cea mai slabă cutie de viteze pe care am
pus mâna pe un automobil nou. Avea o timonerie imprecisă, trepte
lungi – cu excepţia vitezei întâi care era scurtă şi te forţa să
schimbi mult mai repede decât te-ai şi aşteptat. Prima schimbare o
remarci de la faptul că acum maneta schimbătorului are un uşor
feeling premium, fiind realizată din materiale mult mai bune. Acum
cutia cu şase trepte este mult mai bine etajată, timoneria şi
precizia net îmbunătăţite.

şasiul a fost îmbunătăţit pentru a oferi şi un caracter sportiv
SUV-ului, fiind acum atât mai confortabil cât şi mai stabil pe
viraje. În plus, Captiva dispune în standard de un sistem de
control electronic al stabilităţii (ESC) şi control al tracţiunii
(TCS). Tot la capitolul sisteme trebuie să includem şi HAS – Hill
Start Assist. Acesta menţine maşina în poziţie pe pante cu
înclinări de 3% sau mai abrupte timp de 1,5 secunde după eliberarea
pedalei de frână.
Direcţia asistată electronic oferă un feedback corect celui de la
volan fără a afecta în vreun fel precizia.

Ambele motorizări diesel cât şi cea pe benzină de 2,4 litri sunt
disponibile atât cu tracţiune integrală cât şi faţă. Noi am optat
pentru integrală, dar momentan pe asfalt nu putem spune în ce
măsură îmbunătăţeşte comportamentul maşinii. Mâine o vom testa pe
zăpadă şi revenim cu detalii.

Chevrolet are în plan să acopere două treimi din totalul
segmentelor de pe piaţa europeană, faţă de mai puţin de 30% în
prezent. Americanii mai vor şi o cotă de piaţă de aproximativ 5%,
nu doar pe pieţe precum România, unde prin prisma modelelor ieftine
obţine cote de piaţă mai mari, ci şi pe pieţe mature precum
Germania sau Franţa unde are o puternică concurenţă locală.

Ca parte a acestei strategii, americanii au lansat o nouă ofensivă
de modele care să facă trecerea de la vechiul Chevrolet european,
bazat pe modelele Daewoo, la noul Chevrolet. Am văzut astfel noul
Spark, Cruze, Orlando şi chiar electrizantul Volt. La patru ani de
la prezentarea primului Captiva, acum americanii au considerat că
este nevoie de o schimbare, la fel ca şi clienţii.

Spre exemplu, anul trecut, potrivit statisticilor Asociaţiei
Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) nici
Chevrolet Captiva şi nici
Opel Antara
(fratele său de platformă asamblat tot în Coreea de
Sud) nu au intrat în top zece cele mai bine vândute SUV-uri.
Concret, anul trecut s-au livrat în România 47 de SUV-uri Chevrolet
Captiva, în scădere cu 36% faţă de anul anterior. Spre comparaţie,
Hyundai Santa Fe, principalul său adversar s-a vândut în 247 de
unităţi, cu toate că a scăzut cu aproape 70%. Vechiul Captiva nu
era nici cel mai ieftin SUV cu şapte locuri, dar avea foarte multe
minusuri. De la stabilitatea precară, la calitatea materialelor
utilizate la interior şi inclusiv minusuri tehnice reprezentate în
primul rând de o cutie manuală foarte imprecisă şi relativ slab
etajată.

Acum aproape toate aceste probleme se pare că au fost rezolvate.
Avem noi motorizări, atât diesel cât şi pe benzină, noi cutii de
viteze, materiale net superioare la interior şi un design plăcut la
exterior care se înscrie în linia de design a Chevrolet. Probabil
asistăm acum la unul dintre cele mai mari salturi în ceea ce
priveşte un facelift.

În ceea ce priveşte designul, avem acum o capotă restilizată, o
grilă a radiatorului de dimensiuni mari, similară celei de la noua
generaţiei a lui Aveo şi Cruze plus noi faruri care urmeşte aceeaşi
linie de design. La fel, şi pasajele roţilor au fost restilizate,
fiind ceva mai evazate pentru a găzdui jantele de 19 inchi. În
rest, avem aceleaşi oglinzi şi aproape acelaşi spate.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide