TEST în România cu BMW M235i. Băiatul-minune

Am testat cel mai puternic Seria 2 în momentul de faţă şi, în mod curios, am devenit un pic mai puţin intrigaţi de cum va fi M2. Explicaţii în cele ce urmează.

TEST în România cu BMW M235i. Băiatul-minune TEST în România cu BMW M235i. Băiatul-minune

Privind noul BMW Seria 2 Coupé nu te încearcă nimic altceva decât o puternică senzaţie de familiaritate - bordul stratificat a fost preluat de la Seria 1, ceea ce amplifică şi mai mult impresia că ceea ce vezi este o versiune micşorată a Seriei 3. Faţă de Seria 1 Coupé, pe care o înlocuieşte, este mai spaţioasă - dacă eşti pasionat de cifre atunci vei înţelege probabil mai bine dacă îţi voi spune că există cu 6mm mai mult spaţiu pentru cap şi 21 de milimetri în plus pentru picioare.

Trebuie să ţii cont de faptul că, în ciuda eforturilor inginereşti, rămâne un coupé compact, deci pasagerii mai înalţi care ajung pe bancheta din spate nu vor dispune de spaţiu berechet pentru cap şi picioare. Asta vor realiza, desigur, după ce se vor chinui un pic să se aşeze acolo. Poţi să le distragi atenţia cu o informaţie care nu-i va ajuta nimic pe moment, însă care se dovedeşte a fi una destul de importantă în oricare alt context: volumul portbagajului a ajuns la 390 de litri, fiind acum cu zece litri mai mare decât în cazul lui Golf VII

Da, acela de pe volan este un mic ecran. Iar inserţia de plastic transparent care formează un arc de cerc în partea de sus a volanului acoperit cu Alcantara ascunde, pe lângă un ecran mic, şi un şirag de LED-uri. Ceea ce ţi-am descris aici poartă denumirea de „BMW M Performance alcantara steering wheel with carbon trim and race display” şi se poate descrie ca cel mai tare accesoriu cu care îţi poţi echipa BMW-ul.

În momentul în care maşina atinge o anumită turaţie (prag editabil de către şofer), luminiţele LED, de culoare verde, de la extremităţi se aprind şi continuă să urce progresiv către ecranul de pe mijlocul volanului pe măsură ce turaţia se apropie de zona roşie. Dacă descrierea aceasta nu ţi-a ajutat deloc imaginaţia, gândeşte-te la orice maşină de Formula 1 din ziua de astăzi. Atingerea zonei roşii coincide cu aprinderea LED-urilor roşii. 

Iar ecranul micuţ din partea de sus a volanului poate să-ţi arate o sumedenie de informaţii, de la consumul de combustibil şi eficienţa eco-drive, până la forţele G şi timpii de tur. Îţi poate arăta şi temperatura apei şi uleiului, precum şi forţele G care aplică asupra maşinii. Practic, cu acest accesoriul şi cu aplicaţia BMW M Lap Timer poţi să-ţi măsori telemetria unei sesiuni pe circuit

Şmecheria de volan M Performance nu este dedicată exclusiv  Seriei 2, putând fi comandată, din catalogul M Performance, şi pe alte câteva modele sportive BMW. Este, practic, o piesă aftermarket, pe care ţi-o montezi cu ajutorul specialiştilor de la oricare BMW Service. Despre preţul de 1.200 € nu poţi decât să confirmi că este unul motivat, imediat ce intri în contact cu această bucăţică de tehnologie racing.

E timpul să vedem şi specificaţiile Seriei 2 care îi dau volanului mai sus menţionat atât de mult rost. Despre performanţe şi dinamică găseşti informaţii pe pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.