Test în România cu Mazda3 facelift

Unul din cele mai populare modele ale constructorului japonez, Mazda, care a „suferit” un facelift minor, dar cu impact major, a ajuns pe pământ mioritic. ProMotor a fost invitat la test drive-ul organizat cu ocazia lansarii naţionale de presă. Iată primele concluzii despre Mazda3 FL.

Test în România cu Mazda3 facelift Test în România cu Mazda3 facelift

Dacă la prima vedere, diferenţele nu se observă, însă la o examinare mai atentă putem să vedem îmbunătăţirile stilistice, dar şi de funcţionalitate ale modelului care s-a vândut în aproape 3 milioane de exemplare. Inginerii japonezi au avut grijă ca modificările aduse să nu ofere doar o imagine îmbunătăţită a modelului, ci să aducă şi plus de valoare comportamentului rutier.

Astfel, în partea frontală vorbim despre modificări cu rol estetic, dar şi cu rol funcţional, care îmbunătăţesc aerodinamica maşinii cu efecte poziţive în reducerea consumului de carburant. Grila radiatorului, proiectoarele şi zona din imediata apropiere a acestora, sunt elementele care au fost redesenate pentru un plus de imagine, agresivitate, dar şi pentru a îmbunătăţii coeficienţii aerodinamici. În plus, suprafaţa plană de sub podeaua maşinii a crescut cu 10%, fapt care a dus, împreună cu celelalte modificări, la reducerea coeficienţilor aerodinamici atât pentru versiunea sedan, cât şi pentru cea hatchback.

Şi pentru spatele maşinii, inginerii responsabili cu facelift-ul modelului Mazda3, au adus o îmbunătăţire: bara spate a fost redesenată şi de acum este disponibilă în culoarea caroseriei. Spoilerul spate pentru versiunea hatchback este mai îngust decât la modelul anterior.

La capitolul interior, modificările sunt ceva mai limitate. Lumina roşie a ceasurilor de bord a fost înlocuită cu una albă, culoare despre care putem să spunem cu siguranţă că este cu mult mai odihnitoare şi mai puţin agasantă. În ceea ce priveşte materialele din habitaclu, noutatea este adusă la nivelul levierului schimbătorului de viteze, care a fost îmbrăcat în piele.

În ceea ce priveşte ergonomia maşinii putem spune că acest aspect este la cote înalte, toate comenzile fiind "îndreptate" spre postul de conducere. Dacă ar fi să cautăm un minus, putem să considerăm că acesta ar fi poziţionarea display-ului care afişează informaţii precum consumul mediu sau viteza medie. Acesta este poziţionat în partea superioară a bordului, într-o zonă mediană, fapt care îl face pentru anumite persoane să nu poată fi vizualizat cu uşurinţă, necesitând înclinarea uşoară a capului.

Vedeţi pe pagina următoare ce s-a modificat din punct de vedere dinamic.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.