Test în România cu Nissan Micra facelift. Refresh

Citadina japoneză Nissan Micra a primit, la trei ani de la lansarea ultimei generaţii, o reîmprospătare care ar trebui să o readucă în atenţia celor interesaţi de o maşinuţă jucăuşă de oraş. Am condus în România varianta cu facelift a niponei subcompacte şi îţi dau detalii.

Test în România cu Nissan Micra facelift. Refresh Test în România cu Nissan Micra facelift. Refresh

Cu prilejul Salonului Auto Frankfurt 2013, niponii de la Nissan au prezentat varianta reîmprospătată a subcompactei Micra, la trei ani de la lansarea celei mai noi generaţii, în 2010. Acum a venit vremea să vedem cum se comportă maşinuţa japoneză pe drumurile din România.

Nu ştiu dacă arată mai bine sau mai rău decât înainte. Tu ce crezi?

Faceliftul a adus pentru Nissan Micra spoilere şi blocuri optice redesenate, precum şi opţiunea unui sistem multimedia nou, denumit Nissan Connect 2. Gama de motorizări rămâne neschimbată – cele două propulsoare de 1,2 litri pe benzină sunt disponibile în continuare în variantele de 80 CP, respectiv 98 CP.

Concurenţi

Nissan Micra facelift are de înfruntat un grup de competitori destul de numeros, unde apar modele precum Chevrolet Aveo, Fiat Punto, Ford Fiesta, Hyundai i20, Mazda2, Skoda Fabia, Opel Corsa, Peugeot 208, Renault Clio, Toyota Yaris şi Volkswagen Polo. Dacă preţul e o problemă, atunci în ecuaţie poate să intre şi noua Dacia Sandero, cea mai ieftină maşină dintre toate cele enumerate până acum.

Interior

Înăuntru, citadina niponă a rămas în mare parte neschimbată. Ai parte de acelaşi design funky, dar şi de aceleaşi plastice destul de tari la atingere ca până acum.

Interiorul arată bine, dar înoţi într-o mare de plastic

Poziţia la volan e mai înaltă decât te-ai aştepta, probabil pentru a compensa pentru dimensiunile reduse ale maşinii, iar volanul reglabil pe înălţime face parte din lista de dotări standard la oricare dintre cele trei variante de echipare disponibile. În acelaşi timp, însă, opţiunea volanului reglabil pe adâncime lipseşte cu desăvârşire de pe orice listă de echipamente, ceea ce ar putea fi o problemă pentru şoferii mai înalţi.

Cotiera pentru şofer vine la pachet cu două dintre nivelurile de echipare disponibile, dar e aproape inutilă la o maşină cu cutie manuală, fiindcă e poziţionată foarte sus, iar înălţimea nu poate fi reglată. În cazul unui model cu cutie automată poate fi mai folositoare pentru că nu trebuie să schimbi vitezele şi, deci, nu te încurcă la fel de mult.

Iată şi cotiera buclucaşă

Scaunele sunt confortabile, dar nu excelează la capitolul susţinere laterală, în vreme ce bancheta din spate e suficient de încăpătoare pentru doi - poate trei, dacă nu sunt prietenii tăi - adulţi de înălţime medie. De asemenea, există suficiente spaţii de depozitare în interiorul buburuzei japoneze: în feţele uşilor, pe canalul median şi în partea din dreapta a bordului, unde există două torpedouri şi un spaţiu intermediar.

Sistemul multimedia cu navigaţie GPS şi ecran tactil Nissan Connect 2.0 poate fi folosit chiar şi cu mănuşi de iarnă şi e extrem de simplu în utilizare. Conectarea telefonului mobil prin Bluetooth nu durează mai mult de un minut şi e nevoie de doar câteva atingeri ale ecranului.

Detalii despre ţinută de drum, performanţe şi consum, în pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.