Test Infiniti FX 30d

Cel mai agresiv SUV din lume ca aspect a primit o motorizare care îl aduce cu roţile pe Pământ printre concurenţii germani ce se bucură demult de cifrele de vânzări atât de frumoase adunate de versiuni echipate cu propulsoare diesel în şase cilindri.

Test Infiniti FX 30d Test Infiniti FX 30d

FX rămâne, fără cea mai mică urmă de îndoială, cel mai agresiv SUV pe care îl poţi vedea în zilele noastre pe stradă. Uită-te la forma farurilor, a capotei, la aripile bombate extrem, la spatele desenat pur şi simplu - rău, şi îmi vei da dreptate. Dacă vezi un FX în oglinda retrovizoare primul impuls este să te fereşti din calea lui. Şi apoi să fugi de el. Vei avea acelaşi sentiment chiar şi dacă te afli la volanul unui X6 care şi el arată totuşi adus de undeva de prin viitor. Chiar şi aşa însă, X6 pare o jucărie din Toy Story pe lângă FX-ul desenat după roboţii din Transformers.


Pentru prima oară în istoria lui Infiniti şi a lui FX, SUV-ul premium japonez a primit anul trecut o motorizare diesel în şase cilindri. Cu o cilindree de trei litri, V6-le lui Infiniti produce 238 CP putere maximă şi un cuplu motor de 550 Nm. La fel ca şi în cazul celorlaltor modele Infiniti care au primit acest motor, FX beneficiază de acest motor cuplat la o transmisie automată în şapte rapoarte care poate fi controlată şi prin intermediul clapetelor amplasate pe coloana de direcţie.


Ca şi în cazul versiunilor pe benzină, FX30d poate fi achiziţionat în una din cele patru echipări disponibile, GT, GT Premium, S şi S Premium iar opţionalele sunt foarte puţine şi pot fi achiziţionate doar pentru versiunile cele mai ieftine. Sincer, cei ce vor un FX pot să aleagă oricare dintre aceste patru echipări deoarece oricum preţul de achiziţie este ridicat şi diferenţa de la un GT la un S premium este de doar 10.000 de euro. Un FX30d S Premium costă 69.925 euro iar un GT 60.350 euro.


Orice ai face nu poţi cumpăra un FX fără piele sau foarte multe dotări de lux la interior. Pentru că tot vorbim despre interior, acesta este unul din cele mai frumoase interioare de SUV pe care le poţi cumpăra momentan. Este desenat la fel ca exteriorul, agresiv, dar ergonomia nu este pusă pe plan second în faţa formelor. Influenţele de design japoneze sunt vizibile la tot pasul dar din păcate şi influenţele asiatice care aduc automat multe materiale plastice care nu ar trebui folosite atât de evident într-o maşină de 70.000 de euro. Un bord îmbrăcat complet în piele chiar şi în partea sa inferioară şi nişte inserţii de lemn cu aspect mai premium ar schimba complet sentimentele pentru pasagerii lui FX.


Comparativ cu motoarele pe benzină achiziţionate cu aceeaşi echipare de top, S Premium, diesel-ul este mai scump cu aproximativ 1.500 de euro decât versiunea 37 dar mai ieftin cu aproape 9.000 de euro decât vârful de gamă 50.


Principalul motiv pentru care merită să renunţi la versiunile pe benzină în favoarea diesel-ului este consumul de carburant care la noul 30d este semnificativ mai mic decât la 37 şi mai ales decât la 50, motorul V8 aspirat care consumă cu adevărat extrem de mult. Mai contează şi taxele şi impozitele care sunt mai mici la un motor de trei litri.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.