Test offroad: Mercedes G350. THE ONE AND ONLY

Cel mai longeviv model din gama Mercedes-Benz a devenit o maşină-cult, cu un fan club aparte. Avem toate motivele pentru a le cere germanilor de la Mercedes-Benz să continue producţia venerabilului G-Class. Mai ales după testul cu varianta G350, care ne-a impresionat şi ne-a făcut încă o dată să înţelegem de ce ”G”-ul este THE KING.

Test offroad: Mercedes G350. THE ONE AND ONLY Test offroad: Mercedes G350. THE ONE AND ONLY

Rezist tentaţiei de a apela la istoricul lui Mercedes-Benz G-Class şi mă rezum la a spune că, în ciuda celor 34 de ani de când este pe piaţă (cu diverse upgrade-uri, dar nu majore), venerabilul G pare mai atractiv ca niciodată.

De ce? Pentru că Mercedes-Benz G-Class a depăşit momentul în care putea fi considerat o maşină învechită atât moral, cât şi tehnic, devenind în ultimii ani un adevărat clasic în viaţă, cu un fan-club special.

La 34 de ani, arată mai tânăr ca niciodată! Merită să-i fie dedicată o melodie, sincer

Înr-o lume a gadgeturilor, a aerodinamicii, a look-ului sofisticat şi a ecologiei, G-ul pare un dinozaur care aşteaptă să intre la pensie. Dar nu e aşa. Caroseria pătrăţoasă, cu evidente trimiteri la ”you're in the army now” (proiectul iniţial era destinat uzului militar), are un farmec aparte printre SUV-urile rotunjite şi exprimă ceea ce vrei de la o maşină de teren: robusteţe, capabilităţi nelimitate şi competenţă.

Baghetele LED de sub farurile rotunde aduc un plus de individualitate interesant, deşi forma simplistă a caroseriei şi imensa siglă de pe grilă ar fi suficiente. La care se mai adaugă unele detalii dispărute din ”trusa” designerilor actuali: butoanele pentru mânerele portierelor, uşa din spate cu deschidere în lateral, roata de rezervă ancorată în spate sau balamalele vizibile ale uşilor.

Ştiu, pare un pachiderm, dar, de fapt, e doar puţin mai lung decât un GLK. Însă mult mai înalt

G-ul a rămas în vânzare doar în două versiuni de caroserie: una în două uşi, cu plafon textil decapotabil, şi cea de faţă, de tip wagon, cu 4+1 uşi şi 5 locuri. Un ”vagon” nu chiar aşa de agabaritic precum ai putea crede la prima vedere: lungimea de 4,66 metri (cu tot cu roata de rezervă) este aproape la nivelul unui GLK compact, care măsoară doar cu 10 cm mai puţin.

Ceea ce înseamnă că G-ul, deşi dominant cu înălţimea sa de 1,95 metri, este surprinzător de uşor de manevrat atât în oraş, cât şi prin locuri înguste din offroad, asigurând o bună vizibilitate atât prin intermediul suprafeţei vitrate generoase, cât şi datorită oglinzilor măricele sau a camerei pentru mersul înapoi, care afişează imaginile pe displayul de pe consola centrală.

Un look inconfundabil, o identitate puternică, un design care nu se demodează: G

Şi încă un lucru ţinând de aspectul general: G-ul intră şi pe tărâmul fashion, deoarece poate fi particularizat, chiar şi în această variantă de motorizare de bază G350, cu vopsea mată Designo (opţiune care poate depăşi 6.000 de euro) sau jante cu finisare specială. Iar efectul este garantat.

Cum se prezintă, însă, în interior venerabilul G-Class? Vedem PE PAGINA URMĂTOARE

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.