Test scurt cu Honda Jazz facelift

Honda Jazz facelift este un automobil de clasă mică diferit. Este undeva la graniţa dintre automobil mic şi monovolum foarte compact.

Test scurt cu Honda Jazz facelift Test scurt cu Honda Jazz facelift

Honda Jazz este modelul de clasă mică al constructorului japonez Honda. Intrat într-un mic con de umbră, Jazz este un model mai mult decât interesant. Când se vorbeşte de clasa mică toată lumea se gândeşte la Ford Fiesta, Volkswagen Polo sau Opel Corsa. Honda Jazz este cunoscută de puţină lume şi acest lucru este o nedreptate. Faptul că Jazz nu a fost foarte popular în ţara noastră se datorează şi preţului mai ridicat decât cel al modelelor concurente.

Siluetă de monovolum mic

De curând, Honda Jazz a primit un mic upgrade. Noul model a fost prezentat la Salonul Auto de la Geneva. Noutatea este dată de modificarea câtorva linii de design şi a interiorului. Jazz are acum un habitaclul integrat în familia Honda. A primit multe elemente de la fraţii mai mare şi acest lucru dă un aer mai matur. Avem cheie de contact şi manete de comandă de la Honda Accord şi volan de la Civic. Avem o suprafaţă vitrată impresionantă şi un miliard de spaţii de depozitate. Este una din puţinele maşini unde stai să te gândesti unde să pui sticla de apă. În plus avem spaţii de depozitare peste tot. Pe consola centrală, desupra torpedoului, oriunde te uiţi. Jazz este un automobil foarte practic. Ca şi la fraţii mai mari avem computer de bord şi mufă USB pentru a asculta muzică de pe stick. USB-ul chiar are un prelungitor care face mai uşor accesul.

Interior spaţios pentru un automobil de clasă mică

Honda Jazz este oferită în România doar cu o singură motorizare, deocamdată. Aceasta este motorul de 1,4 i-VTEC de 100 CP. Este un motor decent, leneş în prima parte a turometrului, dar care se trezeşte la viaţă dacă este turat decent. Partea bună este consumul de carburant. În ciuda uzului aproape exclusiv urban în timpului testului nostru, am reuşit să înregistrăm un consum mediu de 7 l/100 km. Poziţia la volan este bună, nu stai foarte sus iar vizibilitatea este excelentă. Finisările sunt foarte bune, la fel şi materialele folosite la interior. Un minus pentru anumite porţiuni fabricate dintr-un plastic mai ieftin. Şi levierul schimbătorului ar fi putut să fie mai "serios". Este mic şi dă senzaţia că este fragil.

USB-ul are un prelungitor practic

Partea şi mai interesantă este în spate. Datorită banchetei "magice" Jazz-ul poate fi transformat într-o secundă. Spatarul poate fi rabatat asimetric şi putem obţine o suprafaţă plată în continuarea portbagajului sau putem ridica şezutul pentru a crea un spaţiu înalt între scaunele din faţă şi spătarul bachetei. Această flexibilitate împreună cu un portbagaj ce poate primi 335 litri de bagaje fac din Jazz un automobil excelent.

Honda Jazz merită să intre în elita modelelor din clasa mică. Din păcate preţul este mare dar acest lucru este specific produselor Honda. În plus, poate merită să aşteptăm versiunea hibrid...

Aşteptăm şi versiunea hibridă

Honda Jazz 1.4 Comfort

Date tehnice

Propulsie: L4, 1.339 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu cinci rapoarte, 100 CP, 127 Nm.

Performanţe: 0-100 km/h 11,4 secunde, viteză maximă 182 km/h, consum mediu 5,5 l/100 km, emisii CO2 126 g/km.

Preţ: 14.855 euro cu TVA.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.