TEST: SEAT Ibiza facelift. Daliwagen

Ruda spaniolă a grupului VAG a primit un facelift care îi permite să îşi întărească atuurile legate de design şi eleganţă. O maşină dedicată celor care vor design mai presus de toate.

TEST: SEAT Ibiza facelift. Daliwagen TEST: SEAT Ibiza facelift. Daliwagen

Aparent ar fi greu de spus care mai e rolul mărcii SEAT în cadrul portofoliului grupul VAG, având în vedere succesul nebun al mărcii Skoda, poziţionarea relativ accesibilă chiar a maşinilor Volkswagen din ultimul timp şi platformele comune ale produselor. Ar fi greu de înţeles şi care este strategia nemţilor referitoare la marca spaniolă, într-un context în care pedigree-ul sportiv al SEAT este deja o amintire tot mai îndepărtată.

SEAT Ibiza facelift

Totuşi, asta nu înseamnă că ar trebui să trecem cu vederea maşinile SEAT. OK, nu oferă nimic în plus din punct de vedere tehnic faţă de suratele din grup. Nu oferă nici vreun rafinament interior pe care să nu îl regăseşti în familia VAG, şi prea puţină sportivitate care să îţi amintească de poziţionarea trecută a mărcii. Dar nici nu sunt mai prejos. Iar la faceliftul lui Ibiza ai parte de aceeaşi platformă solidă şi plăcută la condus, de acelaşi interior sobru dar bine gândit, precum şi de aceleaşi motorizări relativ economice şi care şi-au dovedit fiabilitatea.

Dar SEAT îţi oferă totuşi ceva specific, şi anume un design exterior emoţional, în contrast cu formele germane ale suratelor sale. Aş putea spune că e una dintre acele maşini care te pot îndemna să le cumperi fie şi doar pentru modul în care arată pe dinafară. Au fost accentuate elementele care conferă dinamism şi agresivitate părţii frontale a maşinii, contururile farurilor sunt acum mai drepte, partea de jos a spoilerului frontal a fost redesenată, iar spatele arată în continuare fenomenal, cu un spoiler bombat şi stopuri jucăuşe.

SEAT Ibiza, noua forma a farurilor

Nu sunt schimbări majore la interior: scaunele sunt relativ tari iar textilele neplăcute la atingere, însă materialele plastice sunt în general de calitate. În spate doi adulţi vor sta comod, cu condiţia să nu aibă peste 1.80 metri. Al treilea adult în spate e în plus. Aş fi dorit mai multă lumină şi mai multă culoare - maşina asta e făcută în Spania şi poartă numele unei insule de distracţie, ce Dumnezeu! Ergonomia comenzilor este însă la nivel înalt, aici spaniolii neavând niciun cuvânt de spus...

SEAT Ibiza, interior sobru dar de calitate

În pagina următoare, citiţi despre motorizări, dinamică, precum şi concluzia testului...

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.