Test VW Jetta

Autor: Andrei Nan 25 ian. 2011 Test drive

Din punct de vedere dinamic, noul VW Jetta nu dezamăgeşte,
oferind o călătorie confortabilă şi sigură. Graţie
suspensiei multi-link cu patru braţe
, comportamentul
rutier este exact cum ne-am aşteptat de la un model VW. Traiectorii
precise, ruliu redus şi un feedback al direcţie foarte bun. Toate
acestea în condiţiile în care se doreşte un condus alert.

ProMotor a testat preţ de 100 de km motorizarea 1,2 TSI
105 CP
, motorizare care se potriveşte ca o mănuşă
persoanelor liniştite, care vor să transforme o călătorie într-o
experienţă plăcută. Aste nu înseamnă că motorul este lent sau fără
vlagă. Cutia manuală cu şase rapoarte gestionează foarte bine
resursele motorului, în cazul în care se doreşte mărirea „pasului”.
Motorul este capabil de reprize bune pentru un
motor de o cilindree redusă, datorită „suflului” turbo, dar nu în
ultimul rând a etajării cutiei, sau mai bine spus a rapoartelor de
transmisie.

Un lucru de remarcat este consumul redus al motorului, în
condiţiile unui ritm alert pe unele porţiuni virajate, combinat cu
traficul urban din Nisa şi rulajul pe autostradă, pe un interval de
100 de km, computerul de bord a afişat un consum mediu de 8
litri
, ceea ce nu este deloc rău pentru un motor pe
benzină de cilindree mică, montat pe o caroserie destul de grea,
1.302 kg.

Pe lângă faptul că maşina este echipată cu o cutie cu şase
rapoarte, reducerea consumului de carburant a fost posibilă şi
datorită sistemului de recuperare a energiei la frânare. Practic,
sistemul face ca pe momentele de frânare alternatorul să nu mai fie
antrenat de către motor, ceea ce se traduce prin faptul că
alternatorul nu mai utilizează resursele motorului, deci nu este
nevoie de energie. Sistemul monitorizează în permanenţă nivelul de
încărcare a bateriei şi doar atunci când este nevoie alternatorul
este pus în funcţiune.

Ca şi motorizări alternative, noul VW Jetta mai poate fi echipat
cu două propulsoare diesel, de 1,6 TDI cu o putere de 105 CP şi
propulsorul diesel 2,0 TDI de 140 CP. În afară de motorul de 2,0
litri TDI, toate motorizările pot fi comandate şi cu tehnologia
BlueMotion, care are ca efect diminuarea emisiilor de CO2. Cu
excepţia propulsorului de 1,2 litri, toate motorizăriile pot fi
comandate cu transmisia automată cu şapte rapoarte şi dublu
ambreiaj DSG.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide