TEST. Cu BMW Seria 4 Gran Coupe pe Transbucegi. Rechinul de cursă lungă

Autor: Adrian Mihălţianu 15 sept. 2014 Test drive

Nebunia sutelor de şoferi care au luat cu asalt Transbucegiul vara asta s-a terminat, din fericire, aşa că pasionaţii auto pot din nou să urce acolo ca într-un templu al şoselelor virajate de la noi, şi să se bucure de o plimbare în aer de munte. Zic: plimbare, iar nu cursă auto, pentru că: 1) drumul este foarte îngust şi nu se pretează abordării sportive, decât dacă nu-ţi pasă de viaţa ta, dar şi de a altora; 2) peisajele sunt mult prea frumoase pentru a goni cu maşina ca zevzecul. 

Singur-singurel. Asta nu se va întâmpla pe durata verii…

Avea tot sensul din lume, aşadar, să iau cu mine o maşină la fel de ciudată, la prima vedere: BMW Seria 4 Gran Coupe. Adică un coupé cu patru uşi, o formă de caroserie tot mai curtată astăzi, cu un spate tipic unui coupé, dar puţin alungit, pentru a încadra şi al doilea rând de portiere. O maşină concurentă cu Audi A5 Sportback, dar care are propriile atuuri şi slăbiciuni. O maşină care seamănă cu Transbucegiul prin aceea că încearcă din răsputeri să împace pe toată lumea: şi pe cei care vor aer curat şi privelişti superbe, şi pe cei care vor să zig-zagheze pe drumurile de munte; şi pe cei care vor un coupé, şi pe cei care vor o maşină practică.

Floricele, izvoare de munte, aer curat şi o maşină pe care o încadrezi cu greu undeva…

Detaliez mai jos.

BMW Seria 4 Gran Coupe. PLUSURI

1. Arată superb

Da, arată superb, orice ar spune cârcotaşii. Fundul ăla mărit, spatele alungit, forma generală a maşinii, toate vor intra rapid în cărţile de istorie a designului auto. Pentru că nu este uşor să faci un spate care să fie în acelaşi timp fluid, tipic unui coupé, dar şi suficient de încăpător pentru pasagerii din spate şi pentru bagaje. Acuma, dacă arată mai bine decât un Seria 3 sau nu, asta voi decideţi. Eu aş zice că da. Voi?

Contraziceţi-mă!!

În orice caz, al doilea rând de portiere nu strică foarte mult linia de coupé veritabil a lui Seria 4, iar portierele fără rame la geamuri vor fi mai atractive decât cele ale Seriei 3, aşa că, dacă ţi-era greu să-ţi convingi familia să accepte un coupé pur şi dur, atunci poate îţi va fi mai uşor să-i convingi cu maşina asta…

2. Se conduce la fel ca un Seria 3

Seria 3 de la BMW rămâne cea mai echilibrată maşină de stradă a bavarezilor, indiferent de forma în care este declinată. Cum Seria 4 este, de fapt, o Seria 3 coupé, nu vei remarca diferenţe notabile între cele două. De ce nu se numeşte, atunci, Seria 3 Gran Coupé? Pentru simplul fapt că toate coupé-urile BMW au cifră pară, nu impară, chiar şi în varianta pseudo-coupé. Capisci?

Şi stă la fel de bine pe viraje

3. Se intră în el la fel ca într-un Seria 3, deşi e coupé

Accesibilitatea este una dintre marile probleme ale unui coupé veritabil. Portierele sunt lungi, grele, greu de manevrat, iar pasagerii din spate trebuie să deranjeze şoferul sau pasagerul din faţă pentru a ieşi din maşină. Uneori nici nu-şi pot deschide geamurile… Ei bine, toate aceste probleme dispar în Seria 4 Gran Coupé, pentru că intri şi ieşi din el la fel ca dintr-un sedan. Ştiu că pare redundant, dar ăsta e marele şi cam singurul atu al lui 4 GC, atunci când vine vorba de a alege între el şi Seria 4 obişnuită. 

Nimic deosebit la interior, acelaşi premium cu care ne-a obişnuit BMW

BMW Seria 4 Gran Coupe. MINUSURI

1. Costă mai mult decât un Seria 3.

Da, costă cu circa 5.000 de euro mai mult decât un Seria 3 corespondent. În banii ăştia, principalul factor de diferenţiere este designul mai pretenţios, mai premium, fără a renunţa la confortul celor patru portiere. În rest, aceeaşi Mărie, dar cu o pălărie mai teşită în spate. Hm.

2. Un Seria 3 Touring e mai practic. Sau un Gran Turismo

Dacă tot vrei mai mult spaţiu în spate, poţi opta între un BMW Seria 3 Touring sau un BMW Seria 3 Gran Turismo, cel din urmă fiind chiar cel mai practic dintre toate. Evident, forma „lăsată” a pavilionului va reduce şi din spaţiul pentru cap în spate, astfel că la 4 GC rămâi doar cu avantajul că, deşi ai un coupe, ai în continuare patru portiere.

Nu te lăsa păcălit de forma hayonului. Portbagajul are 480 de litri, suficient pentru o familie! 

Pe scurt, ce versiune de Seria 4 Gran Coupe îmi recomanzi?

Pe scurt: Seria 4 Gran Coupé 420d xDrive. Turbodiesel pe un coupé? Da, pe acest coupé recomand un turbodiesel puternic, tocmai pentru că se potriveşte perfect spiritului maşinii: compromisul. Nu ai un coupé pur şi dur, dar nu ai nici un sedan obişnuit. Ai o maşină care arată superb, care atrage atenţia mai mult decât un Seria 3 şi care, în acelaşi timp, îţi va adăposti familia (altminteri îţi luai un Z4, da?!). 

Nu neapărat coupé, nu neapărat sedan, dar ceva să placă la toată lumea

Tocmai de aceea, vei căuta să îmbini sportivitatea cu spiritul practic, iar o echipare de genul celei testate, 420d xDrive, îţi va permite să ai câte puţin din toate lumile posibile: caroserie de coupé, patru portiere, 184 CP, acceleraţie de la 0-100 km/h în 7.7 secunde, consum mediu de 4.9 l/100 km, tracţiune integrală la nevoie, geamuri fără rame, portbagaj cu 35 de litri mai mare decât pe Seria 4 obişnuită, într-un cuvânt, câte ceva să placă la toată lumea.

Pentru că, la urma-urmei, asta şi este acest Seria 4 Gran Coupé: o maşină care se străduie din răsputeri să-ţi redea ţie, familistul corporatist, iluzia libertăţii unui coupé, fără a strica prea tare confortul familiei. Din acest punct de vedere, nu mai putem strâmba din nas. Pe conduselea!

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide