Un hibrid fără compromisuri – Infiniti M35h

Hibridul deja nu mai este o curiozitate în peisajul auto, în schimb de la debut şi până acum nu prea a evoluat semnificativ. În esenţă a rămas un automobil care se vrea mult mai verde. Nimic de reproşat, numai că tot ce am condus hibrid până acum aduce foarte mult cu mâncarea de regim. Corectă, sănătoasă... dar nu îţi vine să o mănânci. Infiniti M35h să fie oare altfel?

Un hibrid fără compromisuri – Infiniti M35h Un hibrid fără compromisuri – Infiniti M35h

Am fost puţin surprins să văd până unde au mers cei de la Infiniti cu promovarea acestui model. Fie că a fost vorba de o cursă între Vettel şi Webber pe Nurburgring sau intrarea în cartea recordurilor pentru cel mai rapid hibrid pe sfertul de milă. Parcă nu sunt modalităţile clasice de promovare ale unui model "verde". De obicei vedeam copacii cum cresc, cum se nasc răuri, fluvii de clorofilă... De aici şi până la a promova un hibrid al cărui V6 urlă pe Nurburgring este parcă ceva distanţă.

Infiniti M35h, primul hibrid din istoria mărcii japoneze. Recunosc faptul că am fost mai mult decât reticent vis-a-vis de ideea de limuzină premium hibrid în segmentul mare. Asta poate şi pentru că am mai interacţionat cu unele modele premium hibrid care ofereau avantajul scutirii de taxe, pentru că în rest totul semăna cu tratamentul la care este supus un copil bolnăvicios de bunicii lui. Mâncare multă de regim, cât mai multă mâncare, dar fără nici o satisfacţie. Poate prea metaforic până acum, dar ideea de bază este că tot ce am testat hibrid din segmentul premium până acum nu şi-a găsit justificarea din punctul meu de vedere.

Infiniti M35h este, paradoxal poate, cel mai puternic model din gama M. Şi asta pentru că sub capotă avem un V6 de 3.498 cmc care dezvoltă 306 CP la 6.800 rpm şi 350 Nm la 5.000 rpm la care mai adăugăm cei 68 CP între 1.770 şi 2.000 rpm şi 270 Nm la 1.770 rpm dezvoltaţi de motorul electric. Cum matematica în cazul modelelor hibride este puţin altfel decât cea pe care am învăţat-o la şcoală, în final rezultă o putere maximă de 364 CP. Despre valoarea maximă a cuplului motor cei de la Infiniti au păstrat o discreţie totală. Şi toate astea în condiţiile în care cei de la Infiniti nu au utilizat propulsorul V6 de 3.696 cmc care echipează modelul M37 şi care dezvoltă 320 CP. Pentru a condimenta puţin povestea merită menţionat faptul că acest propulsor V6 a încheiat cariera lui Nissan 350Z, iar în prezent îşi continuă cariera pe Infiniti EX35, Infiniti FX35, Infiniti M35 şi versiunea hibridă plus Nissan Fuga Hibrid. Aşadar o limuzină hibrid cu un propulsor V6 sub capotă, propulsor călit în motorsport şi în multe alte evenimente underground care implică forme mai ilegale ale motorsportului.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.