VW Polo 1.6 TDI 75 - Test in RO

Rocket.Aşa se cheamă culoarea maşinii cu care am reuşit să parcurg peste 1000 km cu 45 de litri de motorină. Şi sincer este singurul lucru dinamic al noului Polo. Dacă m-am plictisit să merg 1000 km cu el?! Habar nu aveţi...

VW Polo 1.6 TDI 75 - Test in RO VW Polo 1.6 TDI 75 - Test in RO

Au fost multe momente în cei 1000 km în care, pentru a-mi lua gândul de la toate glumele proaste pe care aş fi vrut să i le fac fotografului care dormea leşinat lângă mine, mă gândeam ce dracu mi-a trecut prin cap. Din atâtea teste pe care puteam să le fac lunile astea două de vară, eu mi-am ales să îmi demonstrez că reuşesc să fac 1000 km cu un plin. Şi cu ce maşină. Noul Polo. E clar, am fost razna.

Foarte multă tevatură s-a creat în jurul maşinii ăsteia. Într-un fel este normal deoarece noul Polo este a cincea generaţie a unui model VW care s-a vândut în 10,54 milioane de unităţi de-a lungul vieţii sale. În România, fratele mai mic al lui Golf a fost comercializat oficial începând cu generaţia a treia (22.781 unităţi vândute) şi a patra - 21.331 unităţi vândute.

Şi acestea sunt doar maşinile care au ajuns pe străzi prin intermediul lui Porsche România. Dacă ar fi să calculăm şi maşinile "aduse de afară" cred că ne apropiem uşor de 60.000 de Polo care circulă prin ţară. Este o cifră mai mult decât importantă pentru Volkswagen care îşi pune speranţe mari şi în noua generaţie.

Mai ales în România, unde Polo este maşina VW perfectă pentru criză - preţul unei versiuni 1.2 de bază fiind de 10.552 euro. Comercializarea a început în ţară din luna iulie şi până în prezent au fost vândute 150 de maşini, o cifră considerată acceptabilă de oficialii VW, având în vedere situaţia gravă de pe piaţa locală.

Cel mai ieftin model similar cu cel pe care l-am testat noi, un 1.6 TDI de 75 CP costă 12.455 euro iar unul echipat foarte bine ajunge la aproape 15.000 de euro. Este destul de mult pentru o maşină de clasă mică, dar de aici a pornit şi discuţia din redacţie, ce a dus într-un final la testul de tortură pe care singur l-am propus.

Este criză şi vrei o maşină de 15.000 de euro, echipată cu de toate, alături de care să călătoreşti foarte mult. Foarte mult înseamnă să traversezi ţara sau ţările prin concedii şi să faci minim 500 de km la fiecare sfârşit de săptămână.

Rentează deci pentru o familie de două persoane să cheltuiască 15.000 de euro pe timp de criză pentru o maşină? Da, doar dacă ea are costuri mici de exploatare şi anume dacă consumă puţin. Acesta a fost răspunsul meu şi imediat s-a hotărât în cadrul Marii Adunări ProMotor că trebuie să demonstrez faptul că un Polo de 15.000 de euro poate consuma puţin. Ouch. Ştiam că ce urmează o să doară.

Consumul mediu anunţat de VW pentru Polo 1.6 TDI este de 4,2 litri de motorină pentru 100 km parcurşi. Şi doar pornind la drum puteam să văd dacă pot să scot un consum măcar apropiat de ceea ce scrie în datele oficiale.

Am făcut plinul şi am pornit. Două persoane de aproximativ 140 kg plus bagaje pentru două zile. Un plin de Polo are 45 de litri şi m-am gândit că cei 200 de lei pe care i-am cheltuit pe motorină şi nişte lichid de parbriz trebuie să fie primii şi ultimii bani pe care îi vede noul Polo de la mine.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.