VW Polo 1.6 TDI 75 - Test in RO

Rocket.Aşa se cheamă culoarea maşinii cu care am reuşit să parcurg peste 1000 km cu 45 de litri de motorină. Şi sincer este singurul lucru dinamic al noului Polo. Dacă m-am plictisit să merg 1000 km cu el?! Habar nu aveţi...

VW Polo 1.6 TDI 75 - Test in RO VW Polo 1.6 TDI 75 - Test in RO

După primii 200 km rulaţi în regim legal către Piatra Neamţ, deja am realizat cu ce fel de maşină am de-a face şi mi-a fost clar că mă voi plictisi îngrozitor în aventura asta. Urma să am dreptate, pentru că, filozofia lui VW de a construi maşini cred că este bazată pe o vorbă veche care spune că, dacă un lucru merge, nu îl schimba decât dacă este absolut necesar să o faci.

Ouch din nou. Să vă traduc. Noul Polo, este, tehnic vorbind, aproape identic cu vechea generaţie. Doar câteva motorizări sunt noi, cea mai interesantă pentru această perioadă de economii prelungite fiind acest diesel de 1.6 litri, oferit în două trepte de putere de 75 sau 90 CP.

Sincer, personal nu am o problemă cu o maşină care funcţionează la fel de bine şi eficient precum modelul precedent al său, dar arată cu totul altfel. Nu cred că este cinstit să reproşezi unei maşini faptul că, tehnic, este identică cu modelul dinainte. Dacă îţi este cald într-o haină cu puf de raţă vei căuta pentru tot restul vieţii un model care să arate mai bine dar care să aibă acelaşi "dedesubt". Este logic.

Cei care au criticat Polo spunând că maşina nu vine cu nimic nou şi că platforma tehnică este învechită, nu cred că au condus prea multe maşini la viaţa lor. Noul Polo se conduce uşor, nu are veleităţi sportive dar nici ruliu de 2CV, este silenţios, amortizarea denivelărilor mici şi medii este confortabilă şi silenţioasă şi ea iar cutia de viteze manuală în cinci trepte este etajată pentru a facilita obţinerea unui consum bun iar schimbătorul are o cursă precisă şi fermă.

Poziţia de conducere este corectă, nici înaltă, nici joasă iar ergonomia interiorului desenat sobru nu are scăpări. Una singură am găsit în 1.000 km - reglajul oglinzilor cere răbdare până să te înveţi cu el. Polo 1.6 TDI nu este maşina perfectă ci doar una care face foarte corect ceea ce trebuie să facă o maşină: să te transporte în confort şi să nu se strice la prima groapă.

Dacă este vreun constructor care ştie să producă maşini care să pară că nu se vor strica vreodată, acesta este VW. Totul funcţionează perfect în Polo, ai totul la îndemână şi primeşti exact ce plăteşti. Reversul medaliei este însă şi motivul pentru care îmi venea să găsesc zece ninja şi să mă dau jos în mijlocul lor şi să îi înjur de mame. Poate aşa aveam şi eu parte de ceva senzaţii tari.

Noul Polo este, ca şi vechiul Polo, ca şi Golf, sau vechiul Golf, o maşină sterilă în funcţionalitatea sa impecabilă. Nu simţi nimic. Doar călătoreşti şi atât. Direcţia se simte "artificială" şi nu prea îţi transmite un feeedback atât de bun şi este cam moale la vitezele ridicate.

Interiorul este desenat atât de sobru încât parcă s-au terminat toate soluţiile de design din lume. Exteriorul este totuşi reuşit şi un Polo cu jante şi în culoarea potrivită arată bine - estea cea mai agresiv desenată caroserie de până acum. Dar eu nu stau pe maşină, ci în ea...

Nimic spectaculos. Nimic care să îţi atragă atenţia în mod deosebit sau măcar plăcut. Nicio dotare cu care să te mândreşti şi tu, vreo opţională spectaculoasă. Nimic. Nici pe viraje. Sau pe gropi. Nu scârţâie, nu troncăne. Ţinuta de drum este neutră şi când o scoţi din minţi subvirează, dar controlabil. Nici măcar pericol...Plictiseală extremă, de fapt o letargie care te cuprinde când treci de 500 km parcurşi cu maşina.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.