VW Polo Bluemotion

Într-o lume deja “hibridă”, cei de la Volkswagen oferă o soluţie mai practică pentru modelele lor ecologice.

VW Polo Bluemotion VW Polo Bluemotion

M-am urcat la volanul unui Polo Bluemotion într-o marţi dimineaţă, având deja un scop foarte bine stabilit. Voiam să văd dacă este într-adevăr posibil să scoţi un consum mediu de 3,8 litri la 100 km/h, aşa cum îmi indica fişa tehnică a acestui model.

Dar ştim cu toţii cât de discutabile sunt asemenea date tehnice, mai ales atunci când ai de gând să-i faci cunoştinţă unui automobil cu traficul bucureştean. De aceea, am fost foarte sceptic încă de la început. Plus că maşina cu pricina nu avea decât 1.400 km la bord, ceea ce însemna din start că, în ciuda unui rodaj complet, aceasta ar mai fi avut nevoie de cel puţin alte câteva mii de kilometri pentru a putea oferi o eficienţă maximă în materie de economie.

Trecând însă de la teorie la practică, am pornit la drum în afara oraşului, în căutarea acelui consum care să justifice diferenţa de circa 3.000 de euro dintre un Bluemotion şi un Trendline 1,4 TDi standard.

Pot spune sincer: prima impresie a fost că mă aflu pur şi simplu la volanul unui Polo obişnuit; mai mult, al unuia care nu se mişca deloc rău, mulţumită celor 80 de cai-putere şi aproximativ 200 Nm.

La scurt timp, computerul de bord îmi arăta 7,0 l/100 km, aşa că am început să cred că maşina era mai degrabă “fâşneaţă” decât economică. Am decis să mă întorc acasă, punând capăt unei zile nu foarte pline de succes pentru noul Polo Bluemotion.

După aceea, însă, au urmat câteva zile de mers numai prin oraş, numai la ore de vârf, numai bară la bară... iar rezultatul a fost uşor surprinzător pentru mine, deşi probabil deloc surprinzător pentru cei ce-şi dedicaseră timp şi resurse pentru a pune la punct această tehnologie.

Consumul, care putea fi deja catalogat drept urban, nu a mai crescut. Un mers absolut normal. Cu tot cu eventualele depăşiri mai rapide acolo unde a fost nevoie, maşina a reuşit să păstreze consumul între 7 şi 7,3 litri la suta de km. Şi până la urmă aici nu vorbim de un motor extraordinar de mic. Are totuşi 1,4 litri şi 80 de cai-putere, nu 65 ca multe alte unităţi turbodiesel. Într-un oraş extrem de aglomerat, nu s-a comportat deloc rău.

 

 

 

 

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.