Am condus Ford Mondeo facelift 2.0 EcoBoost

Autor: Constantin Ciobanu 02 nov. 2010 Test drive

M-am trezit într-o zi ploioasă de octombrie într-un
Ford Mondeo 2.0 EcoBoost Titanium S PowerShift Lunar
Sky
. Adică un fel de Mondeo pe care nu prea mai poţi
comanda nimic. În primul rând am fost impresionat de
propulsorul de doi litri care dezvoltă, graţie
supraalimentării, 240 CP şi un cuplu motor de 340 Nm disponibil
între 1.900 şi 3.500 rpm
. Am descoperit cu plăcere şi
cutia Power Shift cu dublu ambreiaj umed şi 6
trepte.

Un pic mai lentă decât un DSG, dar, în utilizarea cotidiană,
detaliul este aproape imperceptibil. Am apreciat grila manuală a
cutiei cu plusul şi minusul corect amplasate. Un Mondeo care mă
mai poate surprinde, chiar dacă a trecut de prima tinereţe şi acum
se laudă cu un facelift şi ceva LED-uri. Aş fi apreciat o livrare a
puterii ceva mai lineară, mai uniformă pe întreaga plajă.

Există momente de explozie, chiar în cazul unor acceleraţii
medii. Sunt relativ dese momentele în care maşina se chinuie să
pună puterea pe drum. În cazul unor acceleraţii puternice, îşi face
apariţia şi fenomenul de torque steer. Nu este atât de puternic,
dar surprinde şi cere puţină implicare din partea şoferului. Alte
motive de nemulţumire nu am putut identifica.

O ambianţă plăcută la bord, relaxantă, întreţinută, desigur, şi
de calitatea materialelor şi a finisărilor. Şi suspensia se achită
onorabil de sarcină, chiar dacă maşina era echipată cu jante de 18
inchi. Maşina avea suspensia adaptivă controlată electronic
IVDC
. Există diferenţe mici între cele trei setări ale
suspensiei, dar ele se simt! Aş reproşa totuşi zgomotul destul de
mare provenit de la trenul de rulare, în cazul mersului pe drumuri
deteriorate.

În cazul unui condus ceva mai sportiv se simte greutatea mare a
maşinii. Un propulsor care poate ajunge şi la un consum de 15-17
litri în mediul urban, în cazul unui condus ceva mai agitat. Dar
într-un regim obişnuit se mulţumeşte cu 12 litri, în medie. Un
model interesant în această versiune de echipare, un model care te
alintă cu multiple dotări, dar care îşi păstrează discreţia la
exterior.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide