Opel Vivaro – test de sărbători

Autor: Andrei Nan 12 ian. 2009 Test drive

Opel Vivaro este un rezultat al unui joint-venture între Opel şi Renault. Scopul acestui acord, semnat în 1996, era de a construi o maşină care să vină în întâmpinarea nevoilor mai speciale ale unei firme sau, de ce nu, ale unei familii foarte numeroase.

Opel Vivaro - design exterior inedit Promotor.ro a testat un Opel Vivaro pentru 8+1 pasageri, echipat cu un propulsor diesel de 2,0 litri. Cei 114 CP dezvoltaţi la 3.500 rpm sunt suficienţi pentru a oferi resurse de putere mai ales în manevrele de „strecurare“ prin traficul urban. Uşurinţa acestei manevre te face să uiţi că te afli la volanul unei maşini de dimensiuni mari, mai ales datorită oglinzilor retrovizoare.

În afara oraşului, datorită plajei mari de turaţie (1.600-2.250 prm) în care cuplul îşi arată „colţii“ şi a cutiei cu şase rapoarte de viteze, bine etajată, acul vitezometrului se ridică rapid mult peste viteza legală.

De fapt, etajarea cutiei te invită la un condus în forţă, dar şi din cauza unei suspensii foarte bine gândită. Aceasta trebuie să asigure rezistenţa necesară “susţinerii” unei încărcături de 1.000 kg pentru varianta de marfă a lui Opel Vivaro, dar, în acelaşi timp, trebuie să limiteze ruliul maşinii, care este destul de înaltă. Compromisul este unul foarte reuşit, o ţinută de drum excelentă pentru un astfel de autovehicul, oferindu-le celor 8 pasageri o calătorie confortabilă, fără prea multe zdruncinături.

Opel Vivaro - habitaclu ergonomic Habitaclul oferă un confort peste medie, cel puţin din punct de vedere al celui aflat la volan. Ergonomia lui Opel Vivaro este gândită ca dintr-o simplă mişcare, fără a distrage atenţia şoferului de la drum, să fie acţionate cu uşurinţă toate sistemele importante, precum ventilaţia şi încălzirea sau comenzile sistemului audio, etc.

Poziţia ergonomică a schimbătorului de viteze oferă şoferului o schimbare lejeră a treptelor. Dimensiunile levierului frânei de mână sunt generoase, dar poziţionarea acestuia faţă de şofer este foarte joasă. Acest aspect face ca la fiecare acţionare a acesteia cel din spatele volanului să se aplece foarte mult.

Modelul testat a beneficiat de reglare electrică a oglinzilor exterioare, facilitate care se regăseşte în pachetul de opţionale “Edition 1”. Pe lângă această facilitate, maşina mai beneficiază şi de senzori de parcare, fiind foarte utili, chiar dacă suprafaţa vitrată este foarte mare.

Opel Vivaro - radioCD marca Opel Indicatoarele de bord, vitezometrul şi turometrul, sunt împrumutate de la Clio II, schimbătorul de viteze sau butonul de avarie provin de la Megane II, iar comanda electrică a oglinzilor este tot de la Clio. Singurul lucru care ne spune că suntem la bordul unui Opel este radio-CD-ul maşinii, integrat foarte bine în consola centrală.

Chiar dacă la prima vedere spaţiul rezervat bagajelor celor 8 pasageri nu este suficient de mare, această percepţie se schimbă o dată cu “umplerea” efectivă a porbagajului, spaţiul de încărcare fiind de aproximativ 2,2 metri cubi.

Per ansamblu, atmosfera cabinei este plăcută şi te invită la drum. Nivelul zgomotului interior este destul de ridicat, deoarece dimensiunile oglinzilor laterale sunt substanţiale, iar aerodinamica maşinii nu este chiar foarte performantă. Toate aceste elemente produc destul zgomot, dar acesta nu devine insuportabil. Şi oricum se „lasă“ auzit doar la viteze mai mari de 100 de km/h.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide