2000 km la volanul lui Porsche 911 Carrera

Autor: Andrei Nan 26 mart. 2012 Test drive

În afara localităţilor 911 se trezeşte la viaţă. Şi aici nu mă refer la autostrăzi. A merge cu 911 doar pe autostradă este similar cu a merge într-un restaurant sushi şi a mânca doar orez fiert. Lăsaţi autostrăzile şi căutaţi drumurile rapide, cu viraje rapide. Aici, 911 se dezlănţuie. Chiar şi fără P.D.C.C (indisponibil pe Carrera), 911 este animalic. Evacuarea sport, opţională pentru 2.825 euro face toţi banii din lume. Foarte calm până în 4.000 rpm, motorul de 350 CP şi 390 Nm o ia razna după această valoare iar între 5.500 rpm şi 7.400 Iadul se dezlănţuie cu tine în maşină. Cu modul Sport Plus activat (oferit cu pachetul Sport Chrono Plus), ceea ce credeai că este Iad în spatele scaunului tău o ia şi el razna. Motorul urlă animalic şi se turează cu o repeziciune fantastică iar cutia schimbă pe roşu la 7.400 rpm când spatele maşinii tresare şi tu rămâi fără suflare. În primele trei trepte chiar şi pe asfalt perfect uscat vor fi momente în care maşina nu va accelera perfect drept, semn că năravul lupului acesta nu s-a schimbat. Efectul Porsche – un mod frumos de a spune că 911 nu merge drept nici când se află pe drum drept încă apare şi de multe ori electronica nu intervine. Voi dacă aţi fi electronica aţi avea curaj să-i comentaţi lui 911?!.

Cutia PDK funcţionează impecabil şi dacă am fi avut pe maşină volanul sport cu padele în loc de butoanele stupide de pe volanul standard plăcerea ar fi fost mult mai mare. Pe drumurile drepte cu viraje rapide şi asfalt impecabil din Dobrogea, 911 a fost magnific. Depăşirile sunt o joacă de copii dar din joaca asta ajungi mereu să rulezi cu viteze între 160 şi 200. Iar asta este periculos. Este greu să te abţii în 911 şi este greu să minţi că vei încerca să o faci. Aşa că te laşi pradă acestei uzine ce pare să aibă 1000 CP nu de trei ori mai puţin. Cu o masă proprie mai mică decât a unui Beetle 2.0 TFSI DSG, 911 te fură cu vraja sa şi te trezeşti pe viraje la Întorsura Buzăului.

În zona în care se înregistrează cele mai mici temperaturi din România, în Întorsura Buzăului, greutatea mică a lui 911, direcţia demultiplicată scurt, distribuţia perfectă a greutăţii pe punţi şi motorul fantastic te vor încinge ca o bătaie la fund din copilărie. La limită, ţinuta de drum este neaşteptat de neutră deoarece vitezele pe care 911 le dezvoltă în siguranţă sunt cu mult mai mari decât cele cu care ai rula pe acolo cu o maşină sport normală. Ruliul este inexistent şi doar dacă eşti un şofer de duminică vei subvira cu maşina asta. Construită pentru a fi extrem de rapidă dacă este condusă corect şi pentru a te plesni peste faţă ca învăţătoarea din Generală când rupeai manualele, 911 va supravira la viteze foarte mari dacă nu este provocată. În acest moment maşina este simplu de controlat şi corectat însă fără reacţii rapide şi ferme vei fi iarăşi penalizat. Şi pentru că vei fi penalizat la viteze astronomice viitorul tău poate fi curmat brusc din prostie.

De o rapiditate fascinantă, Carrera este versiunea cea mai accesibilă şi cea care merită cumpărată, accesorizată complet şi adulată. 4.6 secunde până la 100, ce vreţi mai mult? Se zvoneşte că Turbo va avea 525 CP şi va fi mai uşor. La cât de rapid şi satisfăcător este deja Carrera, este clar că Turbo va înnebuni globul cu performanţele sale. Dacă cumva mai contează, Carrera este o maşină atât de bună încât poate consuma în medie chiar şi 9. Nu ai cum să închizi ochii la asta mai ales că nu vei reuşi să conduci non stop în regim Walter Rohl.

Fie că rulezi în spatele unor TIR-uri interminabile (de la Sibiu la Arad) sau pe zăpadă ca în Suedia (pe DN1 între Braşov şi Sibiu fără ca drumul să fie deszăpezit) fie că goneşti pe drumurile virajate şi pustii ce te poartă spre cel mai vestic punct al României, fie că străbaţi oraşe parcă uitate de lume (Orăştie, Deva, Arad), 911 este o revelaţie. Este noua maşină super-sport a omenirii care nu te oboseşte, care te incită fără a te ucide instantaneu aşa cum făceau strămoşii săi de acum 30 de ani, este un status indicator perfect, o continuare a unui cult, o icoana care îşi merită locul pe orice perete, în orice garaj care se respectă, în inima oricărui iubitor de maşini. Mai mult ca oricând, trebuie să mă înclin şi să recunosc că era nevoie de noul 911 pe Pământ.

Trebuie să mărturisesc că niciodată nu mi-a plăcut 911. Nu cred că aveam o problemă cu maşina propriu-zisă cât cu faptul că toată lumea răspundea cu 911 la întrebarea – ce maşină ţi-ai lua mâine. În copilărie am fost mereu genul Lambo, poate chiar şi Ferrari şi de aceea 911 nu a avut loc în posterele care au acoperit pereţii şi mobila camerei mele. Însă lucrurile s-au schimbat în 2000 când am distrus o tastatură de Hewlett Packard cu NFS Porsche un joc pe care mulţi maniaci ai seriei îl joacă în continuare. Dintre toate super-maşinile din istorie, doar 911 a primit această atenţie deosebită din partea celui mai apreciat simulator auto arcade. Şi totuşi, copil fiind, ţi se pare normal ca maşina pe care tu o conduci cu săgeţile de pe tastatură să fie rapidă, să sune bine şi să stea pe drum de parcă ar fi lipită de el. Şi evident, ţi se pare normal să poţi să controlezi drifturile cu măiestria lui Walther Rohl. Abia după ce creşti suficient de mult încât să ai privilegiul de a conduce un 911 înţelegi toată magia din jurul acestei maşini, toată forfota care se produce când una apare în trafic sau nebunia tuturor constructorilor care la un moment dat vor o maşină care să bată un 911.

Exclusivismul lui 911 a fost, este şi va fi blestemul tuturor constructorilor de maşini sport din Lume. Dar tot el a fost, la un moment dat, otrava lui Porsche. Oficialii mărcii au crezut că marca poate supravieţui doar cu el iar acest lucru aproape le-a fost fatal. În vremurile negre ale lui Porsche piaţa pentru 911 era prea mică pentru a asigura supravieţuirea mărcii iar baby-Porsche-pentru-fete Boxster şi sora ei Cayman cu preţuri ce urcau până la 100.000 de euro nu au fost o soluţie. A fost nevoie de Cayenne pentru ca 911 să supravieţuiască şi să ajungă astfel aproape de vârsta de 50 de ani pe care această nouă generaţie o va sărbători foarte probabil cu ediţii speciale cu adevărat speciale.

Testele cu maşini exclusiviste de talia lui 911 de obicei ţin foarte puţin. Însă cu cât maşina este mai specială cu atât ai nevoie de mai mult timp cu ea. Şi cu cât o maşină este mai specială din punct de vedere sportiv şi exclusivist cu atât mai mult ai nevoie să petreci mai mult timp cu ea pe străzile unde ea se va vinde. În cazul nostru, minunata Românie, ţara cu drumuri ultra-rapide prin câmpii şi depresiuni, viraje necruţătoare cu prăpastia într-o parte şi muntele în cealaltă şi oraşe aglomerate şi cu drumuri în proces de asfaltare. Asta se traduce printr-un test de 2.000 de km, de la est la vest, de unde încep drumurile în estul României şi unde se termină ele în vest.

Pagini: 1 2

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide