500 Abarth 1.4 16v Turbo T-Jet test în România

Autor: Constantin Ciobanu 13 mai 2010 Test drive



Versiune:


500 Abarth 1.4 16v Turbo T-Jet



Motor: L4, Euro 5, 1.368 cmc, 135 CP/ 5,500 rpm, 206 Nm/ 3,000 rpm



Performante: 0-100 km/h – 7,9 sec., viteza maxima 205 km/h



Consum: urban 8,5 l/100 km, extraurban: 5,4 l/100 km, mediu 6,8
l/100 km, Consum în test: 8,5 l/100 km, emisii CO2 – 155 g/km



Pret baza: 18,700 euro cu TVA



Dotari standard: Aer condiţionat, sistem audio



Dotari optionale: faruri xenon – 808 euro, sistem Blue&Me Nav –
558 euro, sticker acoperiş Abarth – 225 euro



Preţ final model testat: 19,533 euro cu TVA.


Agresivitate evidentaÎn primul rând s-au evaporat toate
siglele Fiat de pe caroserie. Au fost în locuite cu cele ale
diviziei sportive, Abarth. Şi-au mai făcut apariţia pe caroserie
câţiva scorpioni, îi puteţi întâlni fie pe roţile de 16 inch sau pe
aripile spate. Şi dacă nu ai timp să realizezi ce te-a muşcat poate
apuci să desluşeşti numele Abarth pe finalele evacuării duble
generos dimensionate.

La capitolul identitate 500 Abarth nu are carenţe, aproape poţi spune
că umblă cu buletinul de identitate lipit pe frunte. Şi totuşi un
Abarth nu se rezumă doar la o coleţie de logo-uri. Caroseria a
trecut şi ea printr-un tratament estetico-funcţional. Raportat la
un Fiat 500 acest Abarth ai impresia că este pe
punctul de a exploda. Partea frontală este puternic modificată, dar
cu toate acestea nu s-a evaporat identitatea.

Capota este uşor bombată pentru a face loc
propulsorului supraalimentat şi intercooler-ului
.
Farurile au fost redesenate, au aceiaşi formă, dar
altă structură. Luminile de zi nu mai sunt acum în micile
proiectoare de sub faruri, sunt integrate în far. Spoilerul faţă a
fost redesenat plecând de la linia celui original. O priză de aer
generos dimensionată dar amplasată la baza acetuia, pentru că în
partea superioară tronează sigla Abarth. În lateral spoilerul este
prevăzut cu o priză de aer pentru fluidizarea curentului şi
optimizarea răcirii
. Plăcut este că la nivelul designului
nimic nu este întâmplător.

Un pachet estetic omogen din punct de vedere al designului dar
în acelaşi timp funcţional, aşa că nu vei fi dezamăgit de false
tuşe sportive. Aripile faţă/ spate au fost evazate atât pentru a fi
o gazdă primitoare pentru roţile de 17 inch
(opţionale)
cât şi pentru a contribui la creşterea
apăsării aerodinamice la viteze superioare. Pragurile laterale sunt
mai evazate şi completează perfect imaginea generală.

S-a lucrat puternic şi la partea din spate unde descoperim un
spoiler nou care integrează cele două evacuari generos
dimensionate, un mic difuzor pentru a ajuta la câştigarea câtorva
kilograme de apăsare aerodinamică pe puntea spate dar şi la
stabilizarea pe traiectorie la viteze superioare. De asemenea în
spoilerul spate sunt prevăzute două fante care contribuie la
optimizarea curentului de aer de la frânele spate, pentru o răcire
mai bună.

La nivel exterior încheiem cu eleronul amplasat pe hayon, unul
generos dimensionat pentru o astfel de buburuză. Estetic mai puteţi
face apel la o lungă listă de opţionale din catalogul Abarth. Dar
să nu uit de sistemul de frânare Brembo cu etriere vopsite în roşu,
pe modelul avut la test.

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide