Am condus noul Jaguar XJ în România

Autor: Baltateanu Dragos acum 10 ani Test drive

La volan te obişnuieşti repede cu dimensiunile generoase
ale noului XJ. Întai remarci cuplul motorului diesel
. Este
extrem de mare şi reuşeşte să mute cele aproape două tone cu o
uşurinţă încredibilă. Prima sută de kilometri pe oră este atinsă în
6,4 secunde. Repizele sunt excelente iar sunetul este unul înfundat
fără „ţăcănitul” specific motoarele ce se hrănesc cu motorină. Apoi
avem cutia automată cu şase trepte. Este comandată prin intermediul
sistemului rotativ inventat de Jaguar şi răspândit acum pe toată
gama. La pornirea din buton, pe consola centrală se ridică un
element rotativ din aluminiu. Cu ajutorul lui se pot selecta
poziţiile clasice ale unei cutii automate plus modul sport. Lângă
selectorul de aluminiu mai există două butoane din care pot fi
alese modul „iarnă” şi cel „dinamic”. În plus avem clapete
amplasate pe volan pentru schimbarea manuală a treptelor. În modul
dinamic şi cu cutia în poarta sport, treptele sunt schimbate extrem
de sportiv iar când turometrul atinge limitatorul, treapta nu este
schimbată automat.

Ne uimeşte apoi tabloul de bord. Pentru o marcă
conservatoare ca Jaguar, faptul că a renunţat la indicatoarele
analogice în favoarea unui display TFT full size. Indicatoarele
sunt tot analogice dar sunt afişate pe dispaly iar în funcţie de
butoanele apăsate de cel de la volan, turometrul dispare pentru a
face loc meniului computelului de bord. Cifrele din apropierea
indicatorului sunt luminate diferite iar întreg bordul primeşte
culoarea albastră atunci când modul „iarnă” este activat şi roşu
atunci când selectăm modul dinamic. Este un spectacol impresionant
pentru cel aflat la comenzi. Entuziasmul mai scade atunci când ne
îndreptăm atenţia asupra celui de-al doilea display din
cockpit.

Pe consola centrală avem un ecran pe care sunt afişate
indicaţiile de sistemul de navigaţie, telefon, sistemul de
climatizare şi altele. Rezoluţia este însă foarte slabă mai ales în
comparaţie cu cel al display-ului din faţa şoferului. În plus,
anumite funcţii pot fi controlate prin apăsarea unor butoane
virtuale de pe displyul central. Funcţia de touch nu este extrem de
sensibilă şi ne-am văzut nevoiţi să apăsăm de mai multe ori pentru
a activa funcţia dorită. Dacă Jaguar ar remedia acest aspect şi ar
alege un display cu o rezoluţie mai bună, cockpitul modelului XJ ar
fi aproape fără cusur.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide