Am încercat versiunea turbo Citroen DS5 THP 200

Autor: Oraan Mărculescu 18 iun. 2012 Test drive

Fără surprize, motorul turbo pe benzină de 200 CP afişează un consum mediu relativ ridicat, mai ales dacă se merge mai tare: deşi teoria spune 6,7 litri/100 km, în realitate maşina va „păpa” cel puţin 8 litri/100 km, ba chiar şi 9 litri/100 km, dacă eşti fan al seriei „Fast & Furious”.

Citroen DS5 THP 200 are un consum relativ ridicat, mai ales in regim mai dinamic

Oricum, vorbim de un tribut normal dacă ne gândim că maşina are un raport de 125 CP/litru dintr-un motor cam mic pentru gabaritul lui DS5. Cine vrea economie de combustibil are la dispoziţie motoarele diesel, nu? Sau chiar versiunea Hybrid4. Atâta doar că acest motor turbo reuşeşte să-i confere maşinii feeling, graţie soundului reuşit.

Părerea mea este că la acest Citroen DS5 chiar se aplică sintagma „nu prea îmi pasă cât consumă”, atuurile modelului ţinând, în primul rând, de cum arată şi de cum te simţi în habitaclul inedit. Pe de altă parte, şi preţul reflectă destul de bine aceste lucruri: în echiparea de bază „So Chic”, Citroen DS5 THP 200 porneşte de la 31.800 euro, o sumă care se cam apropie de segmentul premium.

Pretul de baza pentru Citroen DS5 THP 200 este de 31.800 in echipare de baza So Chic

Nivelul de echipare de top „Sport Chic” plusează cu 4.000 euro, aşa încât modelul de test porneşte de la 35.800 preţ de bază, ceea ce, la prima vedere, te poate face să te-ntrebi „cum să dai atâţia bani pe un Citroen?!”. Întrebare greşită, deoarece să nu uităm că vorbim de un Citroen din gama DS. Iar răspunsul este evident, aflându-se în faţa ochilor: design sofisticat şi inedit, alături de un habitaclu elaborat şi, în general, rafinat.

Câteva opţiuni mai pretenţioase şi maşina ajunge la aproape 40.000 euro, moment în care mai trebuie să adăugăm în ecuaţie soundul plăcut, timoneria bună a manetei schimbătorului şi un stil agreabil şi confortabil de condus în regim rapid (nu sportiv). Cine vrea sportivitate la banii ăştia, mai bine se îndreaptă spre altceva, dar trebuie să accepte compromisul în materie de stil exterior şi interior, pe care nu îl egalează nici o altă maşină la acest preţ.

În concluzie, Citroen DS5 THP 200 e o maşină suficient de reuşită, cu multe atuuri pentru cei care apreciază moda, dar cu un caracter sportiv cam palid. Cred sincer că multora le va fi greu să accepte că DS5 THP 200 e o maşină mai mult extravagantă decât dinamică la banii pe care îi cere, francezii ţintind o clientelă mai diferită şi, am impresia, cam foarte puţină la număr în România. Prin urmare, DS5 va fi o maşină destul de rară pe la noi – un fel de Avantime al lui CItroen pentru publicul român…

Citroen DS5 ramane o masina mai mult extravaganta decat dinamica, pentru o clientela aparte

Pagini: 1 2 3

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide