Am testat în România Citroen DS5

Autor: Andrei Nan acum 10 ani Test drive

Traseul ales de organizatori ne-a dat prilejul să vedem maşina la lucru atât pe autostradă, cât şi pe drumuri „normale”. Modelele pe care ProMotor le-a testat sunt două la număr şi anume, Citroen DS5 Hibrid şi Citroen DS5 echipat cu propulsorul diesel de 2,0 litri şi 160 CP.

De ce am ales să testăm aceste două modele? Răspunsul este foarte simplu: hibridul este echipat cu acelaşi motor diesel, adică propulsorul diesel de 2,0 litri şi 160 CP la care se adaugă două motoare electrice „ataşate” roţilor spate.

Pe traseul Bucureşti-Balcic am condus versiunea hibridă a modelului DS5 care are o putere totală de 200 CP şi este echipată cu o cutie robotizată cu şase rapoarte. Cei 200 de CP îşi fac treaba din plin, dar sunt penalizaţi de cutia robotizată care este foarte lentă la schimbarea treptelor de viteză.

Momentul schimbării treptelor de viteză este ca şi când ai fi prins de cineva de la spate şi tras înapoi. Să ne închipuim următorul scenariu. Avem în faţă un tir şi vrem să-l depăşim. În faţă drum liber, semnalizăm şi apăsăm acceleraţia. Undeva pe la mijlocul tirului sistemul se „gândeşte” că ar fi cazul să schimbe treptele de viteză. Acceleraţia fulminantă este retezată de schimbarea treptelor de viteză. În acest moment ai impresia că intreaga maşină se opreşte. După cuplarea treptei superioare simţi cum acceleraţia „explodează” şi te lansezi din nou.

Sistemul hibrid are patru moduri de funcţionare: auto, sport, ev şi 4×4. Noi am utilizat maşina pe modul automat care, în funcţie de necesitate, cuplează şi motarele electrice pentru a avea acel plus dat de propulsoarele electrice. Modul 4×4 cuplează şi motoarele electrice, iar modul EV doar motoarele electrice.

Funcţionarea în modul EV este disponibilă doar în oraş, unde se circulă cu viteza melcului. Pe autostradă, dacă încerci să cuplezi acest mod de funcţionare îţi apare un mesaj pe ceasurile de bord care te anunţă că sistemul nu este disponibil.

La întoarcere ne-am urcat la bordul modelului mai „simplu” şi anume, a celui echipat doar cu motorul diesel de 2,0 litri şi 160 CP. Sentimentul după primii kilometri a fost că maşina răspunde mai ferm comenzilor. Acest lucru se întâmplă datorită faptului că maşina testată a fost echipată cu o transmisie automată normală, care are o viteză de schimbare a treptelor net superioară, timpii de schimbare fiind mai mici.

Atât în cazul hibridului, cât şi în cazul maşinii „clasice”, suspensia este setată pentru a crea un compromis foarte bun între confort şi performanţe dinamice, poate pentru unele gusturi un pic cam gălăgioasă. Dar atunci când ai de traversat drumuri care arată ca după bombardament nu ştim sigur care suspensie nu ar „plânge”.

 

Pagini: 1 2 3 4




Comentarii
Inchide