Am testat noul Audi A3 2.0 TDI – Pretendentul

Autor: Oraan Mărculescu acum 8 ani Test drive

Cel mai ieftin Audi A3 are un preţ de pornire de 24.200 euro, fiind vorba despre versiunea pe benzină cu motorul turbo 1.4 TFSI de 122 CP. Cel mai ieftin diesel este 1.6 TDI de 105 CP, cu un preţ de 24.820 euro.

În ce priveşte modelul din test, cu TDI-ul de 2,0 litri şi 150 CP, preţul său de bază este de 27.620 euro, ceea ce înseamnă cu aproape 3.000 euro mai mult decât dieselul inferior. O sumă care merită, date fiind performanţele superioare, dar mai ales modul foarte agreabil în care se conduce dieselul mai potent.

Versiunea din test era în echiparea Ambition, care costă 29.531 euro – diferenţa de 1.911 euro presupune jante din aliaj de 17 inci, scaune faţă sport cu tapiţerie specială Rallye, volan sport, dar mai ales sistemul Audi Drive Select standard, precum şi suspensie sport, garda la sol fiind coborâtă cu 15 mm.

Echipamentul standard este foarte bogat, Audi A3 fiind un adevărat model premium. Însă, în mod uzual, clienţii acestui segment nu se pot ţine departe de lista de opţiuni, care e suficient de lungă. Cine vrea un aspect şi mai high-tech poate apela la pachetul S-line (2.246 euro – disponibil doar pe Ambition) şi la jantele ”Dynamyk” de 18 inci (1.182 euro).

După care aş putea spune că ”only sky is the limit”, deoarece, dacă eşti foarte pretenţios, poţi face maşina să coste peste 50.000 euro – cam mult pentru o compactă, dar la fel de adevărat este că am vorbi de un ”full options” valabil mai degrabă pentru clasa mare…

Încă o menţiune: chiar dacă Audi A3 este o compactă cu adevărat premium şi cu un comportament rutier foarte plăcut, nu înseamnă că ar sta rău la capitolul consum. Într-un stil în general alert, chiar şi în mediul urban, consumul mediu a ajuns la 6 litri/100 km.

În teorie, acesta se cifrează la 4,1 litri/100 km, dar pun pariu că acesta a fost obţinut în modul Efficiency, în timp ce eu am preferat să folosesc aproape tot timpul modul Dynamic. Oricum, la drum lung, mergând civilizat, nu este greu să cobori sub 5 litri/100 km, în timp ce sistemul de oprire/pornire automată a motorului ajută foarte mult în mediul urban.

Trăgând linie, noul Audi A3, în versiunea 2.0 TDI de 150 CP, s-a dovedit o compactă cu o imagine foarte serioasă, dar şi tinerească în acelaşi timp, cu un interior excelent la nivelul calităţii şi finisărilor, dar şi ca spaţiu şi caracter pragmatic general, în timp ce comportamentul rutier, chiar dacă nu e o referinţă ca sportivitate sau confort, se dovedeşte la cote foarte mari privind plăcerea de a conduce şi stilul agreabil în care e tratat şoferul tot timpul.

Prin urmare, noul Audi A3 este o compactă premium foarte reuşită din aproape toate punctele de vedere şi se anunţă un rival foarte puternic pentru cunoscutul deja BMW Seria 1 – momentan, doar bavarezul este propus într-o versiune cu 3 portiere.

Pagini: 1 2 3 4



Comentarii
Inchide