Am testat noul Peugeot 508 în România

Autor: Dan Vache acum 9 ani Test drive

La test, am avut ocazia de a conduce modelul echipat cu
motorul 2.0 HDi de 140 CP, care probabil va fi şi cel mai
vândut, şi modelul pe benzină de 1.6 THP de 156 CP
. Cuplul
motor maxim la motorul pe benzină este de 240 Nm şi poate fi
obţinut între 1.400 şi 4.000 rpm, interval în care propulsorul
trage gradual.

Motorul diesel are un cuplu de 340 Nm care începe de la
2.000 rpm, iar în depăşiri este mult mai vânjos
. Ambele
modele s-au comportat destul de bine dacă ne raportăm la cutia
manuală cu 6 trepte care a permis acceleraţii bune şi reprize
mulţumitoare. Pe curbele virajate, am observat că modelul diesel
stă mai bine faţă de modelul pe benzină. Insonorizarea este la cote
foarte bune chiar şi pentru 2.0 Hdi, care nu se face simţit în
habitaclu decât de la turaţii foarte mari.

Suspensia absoarbe extraordinar de bine
denivelările
, oferind confortul de care ai nevoie şi se
pretează foarte bine voiajelor lungi. În linie dreaptă, la viteze
foarte mari, am fi dorit o direcţie mai fermă, însă la parcările
strâmte s-a dovedit extrem de plăcută.

Sistemul de frânare este extrem de eficient iar în cazul unei
opriri de urgenţă, 508 îşi păstrează stabilitatea pe traiectorie.
Consumul mediu la modelul pe benzină, pe traseul Bucureşti-Sibiu, a
fost de 8,9 litri la 100 km iar diesel-ul de 2.0 HDi a scos
un consum de numai 6,4 litri
, abordând un regim de condus
mai agresiv. Dacă am fi recurs la un condus mai relaxat, consumul
ar fi fost ceva mai scăzut, chiar s-ar fi putut apropia de valorile
date de constructor de 6,4 litri şi respectiv 4,8 litri la 100
km.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide