Am testat noul Peugeot 508 în România

Autor: Dan Vache acum 9 ani Test drive

La prima vedere, Peugeot 508 se prezintă extrem de bine la
exterior. Se poate vedea destul de uşor că a păstrat aproape în
totalitate elementele de la conceptul Peugeot 5, model ce a fost
prezentat la Salonul Auto de la Geneva în 2010. La partea din faţă
observăm doar câteva schimbări la faruri unde s-a renunţat
la o parte din LED-uri iar în partea din spate, stopurile au primit
o formă mai convenţională
dar, de asemenea, beneficiază de
aceeaşi tehnologie LED. Grila trapezoidală cu inscripţia Peugeot
din partea superioară nu a suferit modificări chiar fiind aceeaşi
cu cea de pe Peugeot 5.

Noua berlină franceză preia câte ceva de la fiecare model pe
care îl înlocuieşte. De la 407 vedem că a împrumutat
aceleaşi linii sportive şi dinamice iar de la nava amiral 607,
stilul elegant şi impozanţa
. Francezilor le-a reuşit! Asta
o poate confirma şi cei care au întors capul după noul Peugeot 508,
în timpul test-drive-ului pe drumul către Sibiu. Şi aici ne putem
referi atât la participanţii la trafic cu care ne întâlneam cât şi
cu pietonii care se aflau la mai bine 4-5 metri distanţă de
maşină.

Interiorul a evoluat foarte mult faţă de cel de pe modelul 407.
Aici observăm materiale moi, de calitate, comenzi aşezate
ergonomic şi un spaţiu demn de un model premium
. Poziţia
la volan este joasă iar volanul, teşit în partea inferioară, are o
priză foarte bună.

Pe consola centrală vedem că butoanele pentru sistemul
de climatizare şi cele pentru comenzile radio sunt
separate
iar acesta nu poate fi decât un lucru bun pentru
ergonomie. Dacă se optează pentru clima automată pe 4 zone
(opţional numai începând cu nivelul de echipare Allure la un preţ
de 564 euro), cei din spate pot dispune individual de comanda
climatizării.

Urcaţi pentru prima dată în 508 şi obişnuiţi cu faptul că
butonul START se află în partea dreaptă a volanului, sau la baza
consolei centrale, găsirea acestuia ne-a răpit câteva secunde din
timp. Dar, odată ce ai văzut că este în partea stângă a volanului,
chiar lângă clapeta de acţionare a frânei de mână, nu vei mai avea
niciodată probleme cu localizarea acestuia.

Mai nou, Peugeot 508 vine cu tehnologia head-up
display,
un ecran color escamotabil poziţionat chiar în
spatele volanului de unde poţi vizualiza informaţiile esenţiale în
câmpul de vizibilitate. Acesta oferă informaţii referitoare la
viteza de rulare, referinţele limitatorului de viteză şi
indicaţiile sistemului de navigaţie, oferite standard sau opţionale
în funcţie de versiune.

În ce priveşte aspectul practic, Peugeot stă destul de bine la
acest capitol. Volumul util al portbagajului este de 545
litri
, iar cu bancheta rabatată ajunge la un spaţiu util
de 1.581 litri. Cea mai mare problemă am avut-o atunci când a
trebuit să deschidem de afară capacul portbagajului şi, ca să vezi,
nici un buton. Însă acesta era poziţionat în interiorul numărului
zero din logo-ul „508”, plasat pe spatele portbagajului.


Noul Peugeot 508
va fi disponibil în versiunile sedan şi
break,
pieţele principale vizate fiind China şi Europa.
Fabrica de la Rennes La Janais din Franţa va produce 600 de unităţi
pe zi, acestea fiind vândute numai pe piaţa din Europa, iar uzina
Wuhan va produce 300 de unităţi pe zi numai pentru chinezi.

Noul model foloseşte aceeaşi platformă 3, ca cea de pe
407, însă aici avem de a face cu un ampatament mai lung cu 10
cm,
astfel oferind un plus de confort pasagerilor din
spate. În schimb, consola faţă a fost micşorată cu 4,3 cm faţă de
407, iar consola spate a fost alungită, crescând aşadar capacitatea
portbagajului. Greutatea a scăzut şi ea cu aproximativ 35 kg, faţă
de modelul pe care îl înlocuieşte.

Berlina franceză va rivaliza pe piaţa modelelor de clasă medie
cu Citroen C5, Ford Mondeo, Opel Insignia, Renault Laguna şi, nu în
ultimul rând, cu noul VW Passat facelift.

Peugeot 508 inaugurează şi tehnologia e-HDI,
introdusă recent şi la Citroen, şi care este practic o generaţie de
motoare cu sistem Start & Stop care combină consumul şi
emisiile scăzute cu puterea sporită.

Începând cu 2012, noua berlina franceză va fi
disponibilă şi cu motorul Hybrid4 care dezvoltă 200 CP

care e combină energia electrică cu cea termică pentru a atinge
emisii medii de doar 99 g/km. Puterea de 200 CP va fi transmisă
celor patru roţi motrice.

Până la sfârşitul anului 2011, Peugeot se aşteaptă la un număr
cuprins între 500 şi 1.000 de unităţi vândute în
România.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide