Audi A5 – test in RO

Autor: Dan Vache 17 iun. 2009 Test drive

Este aici de mai bine de un an de zile. Poate fi văzut prin trafic la oricare colţ de bulevard şi admirat la orice semafor. Ne uităm după ledurile sale (care au devenit un “must-have”), după formă, după grila imensă şi, nu în ultimul rând, după inscripţia de pe spate.

Coupe-urile cu motorizări diesel au apărut abia la începutul secolului 21, iar cei care se urcau la volanul lor pentru a le scoate şi minţile din cap nu au fost tocmai entuziasmaţi de ele. De fapt, mulţi încă nu vor să accepte ideea de coupe sau de maşină sport pe motorină. În mare parte, tind să fiu de acord cu ei, însă, câteodată, unele motoare – printre care se află şi acest V6 TDI – îţi pot da acel plus de forţă (mă refer la cuplu maxim) care să te facă să uiţi pentru un scurt moment de avantajele benzinei.

În cazul A5-ului din aceste imagini, caii-putere erau puşi pe asfalt cu ajutorul unui şasiu foarte rigid, al unei transmisii manuale cu şase trepte şi, nu în ultimul rând, al unui sistem de tracţiune integrală foarte performant, mai ales din punct de vedere dinamic – Quattro.

În ciuda faptului că aş prefera oricând versiunea S5 cu V8-ul său de 4,2 litri şi 354 CP, propulsorul de 3,0 litri TDI este atâta cât trebuie şi te face să te simţi ca într-o maşină cu adevărat rapidă… ceea ce şi este dacă ştii când să ceri asta de la ea, preferabil undeva între 2.000 şi 4.000 rpm.

În rest, direcţia, poziţia la volan şi precizia cutiei de viteze te inspiră la un condus… nu agresiv, dar cu siguranţă nici foarte economic. Apropo de economie de combustibil! Am obţinut un consum mixt de 9,6 litri/100 km, în situaţia în care am avut piciorul drept mai “furios” decât cutremurul de luna trecută. Ce diferenţă faţă de un motor echivalent pe benzină…

Dar, lăsând la o parte latura tehnică a testului, merită menţionat faptul că Audi A5 este în acelaşi timp şi o maşină de lifestyle. Am rămas surprins că, după atâta timp, lumea se uită după ea la fel de mult ca la început. Şi până la urmă de ce nu s-ar uita? Arată suficient de elegantă şi de agresivă pentru a-ţi suci puţin gâtul în direcţia ei când trece pe lângă tine.

Iar tu ca şofer te simţi bine la volanul său din motive foarte bine întemeiate. Materialele excelente, ergonomia bună şi câteva dotări-standard impresionante, precum volanul sport, ESP-ul, clima automată şi frâna electromecanică sau cele şase airbag-uri, fac dintr-un A5 de bază o maşină în care nu duci lipsa echipărilor de top, cu toate că uneori te mai răsfeţi cu diverse gadgeturi.

În numărul următor veţi putea citi despre un test cu versiunea Cabrio a acestui model, o maşină care, personal, ştiu sigur că o să-mi placă mai mult decât Coupe-ul. Motivul e simplu. Vine vara.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide