Audi S3 Sportback

Autor: Dan Vache acum 12 ani Test drive

S3-ul a fost alături de noi în ultimii 9 ani şi acum avem în sfârşit şi o versiune cu 5 uşi. Mai bine mai târziu decât niciodată, aş putea spune.
Prima sa generaţie avea 210 cai-putere, proveniţi de la un propulsor de 1,8 litri. În anul 2001, puterea crescuse la 225 de cai, iar S3-ul se putea deja lăuda cu un timp de 8 minute şi 41 de secunde în jurul circuitului de nord al celebrului Nurburgring.

Acum sunt 265 de cai, mai puţin de 8 minute şi 40 de secunde, 5 uşi, plus un sistem care-ţi permite să stai liniştit, cu mâinile la spate, în timp ce maşina parchează de una singură, de îndată ce senzorii au scanat un spaţiu suficient de mare. Tare.

Aşadar, acesta este S3 Sportback. Un hothatch care îţi poate lua minţile la fel de uşor cum te poate duce până la magazin şi înapoi fără să-ţi răstoarne pachetele cu alimente din cauza unor suspensii prea dure sau a lipsei de spaţii de depozitare. Este extrem de practic, iar eu abia aştept să-l mai întâlnesc. La fel de albastru.

A3 Facelift
Cu apariţia primului A3, cei de la Audi au inventat practic segmentul compactelor premium. Au trecut 12 ani de atunci şi A3-ul tocmai a primit un facelift care îi face să arate ceva mai elegant. Noutăţile includ spoilerul retuşat, o grilă a radiatorului mai agresivă faruri noi cu tehnologie Daytime Running şi LED-uri cu bixenon. Oglinzile exterioare includ acum semnalizatoare, iar uşile au nişte mânere noi… care seamănă foarte mult cu cele vechi.

Per total sunt mai puţin de 8 motorizări, TFSi-uri şi TDi-uri pentru toată familia. Vorba aia…
În continuare, propulsorul de 1,6 litri şi 102 cai-putere va reprezenta opţiunea de entry level, în timp ce restul unităţilor pe benzină vor produce între 125 şi 250 de cai-putere – începând cu TFSi-ul de 1,4 litri şi ajungând la V6-le quattro de 3,2.
Dieselurile de 1,9 şi 2,0 litri produc acelaşi număr de cai-putere ca şi până acum, însă acum rulează cu ajutorul unei sistem de injecţie common rail.

 

 

Aici separăm băieţii de “băieţi”. Pe cei timizi de cei “îndrăzneţi”. Nimeni nu-şi va cumpăra un hothatch doar pentru faptul că reprezintă compromisul ideal între confortul unei maşini mici de familie şi performanţele unui automobil sport. Iar până acum, foarte multe persoane şi-au abătut gândul de la S3 pentru simplul fapt că acesta nu avea decât 2 uşi – aşa că s-au dus direct spre Golf GTi. Dar, odată cu acest facelift, a venit şi S3-ul Sportback (5 uşi), o maşină care lipsea din portofoliul celor de la Audi.

Revenind la ideea de mai sus, unul dintre cele mai bune motive pentru care vei cumpăra o compactă cu peste 200 de cai-putere în ziua de azi va fi pentru a “le-o da” celor cu maşini mai scumpe. Hai să recunoaştem. Definiţia de stradă a unui hothatch este: un automobil care costă sub 20.000 de euro, are un bodykit sport, jante şmechere şi un demaraj suficient de puternic pentru ca bolidul ăla de 80.000 de euro de la semafor să nici să nu ştie ce-a decolat de lângă el. Adică da, suntem cu toţii frustraţi dintr-un motiv sau altul, însă atunci când te manifeşti cu stil, ce mai contează?

Apropo de manifestări, Audi S3 Sportback îţi poate aminti ce ai mâncat la prânz în doar 5,8 secunde – timpul necesar pentru a atinge 100 km/h. Este fantastic de rapid şi sună mai bine decât un vis erotic cu actriţa ta preferată. Motorul dezvoltă un cuplu maxim de 350 Nm, pe care ţi-l livrează constant între 2.500 şi 5.000 RPM, în timp ce puterea maximă stă la un “modest” 265 de cai-putere, ca şi până acum.
Ah, şi dacă tot eşti pus pe fapte, poţi încerca oricând cei 250 km/h limitaţi electronic, atâta timp cât eşti pe autobahn, unde, hehe, s-a întâmplat să ne aflăm şi noi.

Sincer să fiu, mă aşteptam să fiu împins înspre margine de diverse supermaşini, pe o autostradă fără limite de viteză. Însă singurul care se mai grăbea era un Volvo XC90, care s-a dat într-un final la o parte pe la 230. Concluzia a fost că, la volanul unui S3, nu te simţi deloc intimidat de asemenea viteze. Ţinuta de drum este excelentă chiar şi atunci când orizontul începe să se îngusteze în jurul tău.

Atunci când vrei să te distrezi, poţi să pui toată forţa brută a maşinii pe asfalt cu ajutorul unei transmisii manuale cu şase viteze şi al unui sistem de tracţiune integrală quattro – pentru o stabilitate superioară atât pe suprafeţele cu aderenţă limitată, cât şi la ieşirile din viraje cu acceleraţia la podea.

Apoi, estetic, nu ai cum să confunzi un S3 cu un A3. Grila radiatorului a fost modificată în favoarea unui look mai “bling”, spoilerul arată mai agresiv şi deţine câteva inserţii din aluminiu, la fel ca şi oglinzile laterale.
Înăuntru, îţi dai foarte repede seama că te afli la volanul unei maşini ieşite din comun. Există foarte multe inserţii din aluminiu, iar pedalierul sport, finisajele din piele, scaunele sport, farurile cu xenon şi poziţiile daytime sunt toate standard.

Tags:


Comentarii
Inchide