Audi TT – Test in RO

Autor: Adrian Mihălţianu 30 oct. 2009 Test drive

TT-ul
este o maşină care mi-a plăcut dintotdeauna. Şi acum îmi amintesc
reclama primei generaţii, reclamă care rula pe posturile de
televiziune străine pe când eram la vârsta la care ar fi trebuit să
strâng bani vreme de vreo două săptămâni pentru a-mi putea permite
măcar o machetă a maşinii.

Vremurile au trecut şi acum aproximativ doi ani m-am urcat pentru
prima oară la volanul unui TT, dar din a doua generaţie. Macheta
mi-o permiteam atunci, dar aş fi pus banii deoparte pentru a
strânge 50.000 de euro, cât mi-ar fi trebuit pentru a-mi parca în
spatele blocului versiunea V6 FSI pe care tocmai o condusesem. Însă
nu a fost să fie şi oricum mi-aş fi dorit ca maşina să fie cabrio,
pentru că, dacă există o maşină similară cu un TT dar mai bună
decât acesta, ea se numeşte TT Roadster.

Din păcate nu foarte mulţi români sunt de aceeaşi părere şi preferă
cabriolete din clasele superioare, cel mai probabil pentru că sunt
„mai mari” şi au două locuri în plus. În 2008, Audi a vândut doar
opt unităţi de TT Roadster, iar anul acesta doar trei, cea mai
recentă fiind achiziţionată în luna iunie. Este trist şi nu cred că
putem acuza doar criza pentru această „performanţă”.

Cred că majoritatea celor care au bani în România pentru a-şi
achiziţiona maşini la un anumit nivel de preţ nu ştiu să
prospecteze piaţa corect şi nu conduc toate maşinile cu preţ
similar înainte de a face achiziţia. În plus, cred că nu ştiu să-şi
diferenţieze clar sentimentele faţă de ceea ce îşi doresc în
comparaţie cu ceea ce au nevoie sau cu ceea ce e la modă.


Mai există o categorie de clienţi de cabrio care caută produsul cu
cel mai avantajos preţ pe piaţă şi astfel, în România, momentan,
cel mai vândut model cabrio este VW Eos (peste 20 de unităţi
vândute în 2009 până în luna iulie). El oferă hard-top, patru
locuri şi o versiune cu motor de 1,4 litri TSI şi 122 CP ale cărei
preţuri încep de la puţin peste 20.000 de euro fără TVA.

Cu doar două locuri, soft-top şi motoare pe benzină care încep de
la 200 CP, TT Roadster suferă la capitolul vânzări şi din cauza
faptului că în România nu există o cultură auto pentru cabriolete,
acestea fiind considerate de mulţi maşini sezoniere. Chiar dacă
există decapotabile disponibile cu tracţiune integrală, nici asta
nu poate „păcăli” mai mulţi clienţi.

Un TT Roadster cu motorul 2.0 TFSI şi transmisia DSG S-Tronic costă
aproape 39.000 de euro în versiune de echipare de bază şi poate
trece de 50.000 de euro dacă te apuci să adaugi serios opţionale.
Sincer, unele dintre acestea sunt necesare pentru un confort pe
măsura preţului pe care îl plăteşti.

De exemplu, soft-top-ul acţionat electric este opţional şi costă
1.135 euro, aşa că, sincer, nu ştiu cine va cumpăra un cabriolet
atât de scump fără a mai cheltui nişte bani şi pentru confortul
electric al decapotării. Acţionat electric, soft-top-ul descoperă
sau acoperă maşina în 12 secunde. Deflectorul de vânt dintre
tetierele scaunelor poate beneficia şi el de o acţionare electrică,
moment în care veţi mai adăuga 499 de euro la valoarea facturii pe
care i-o plătiţi lui Audi. Şi iată cum imediat treci de 40.000 de
euro.


Dinamic, roadster-ul TT este la fel de manevrabil precum coupe-ul,
iar rigiditatea torsională a caroseriei nu a avut de suferit atunci
când maşina a fost transformată din coupe în cabriolet. Pe viraje
se simte foarte agilă, iar ruliul caroseriei rămâne acceptabil de
mic chiar dacă maşina nu este echipată cu amortizoarele controlate
electronic.

Cu suspensia standard, TT Roadster este chiar mai confortabil, iar
amortizarea denivelărilor este silenţioasă. Cutia S-Tronic este o
opţională scumpă, dar face toţi banii. La schimbarea treptelor,
evacuarea scoate un sunet sport extrem de plăcut, astfel că e mai
satisfăcător pentru şofer să folosească padelele de pe volan decât
să ruleze în modul automat. Datorită puterii mari transmise
tracţiunii faţă, la acceleraţiile puternice TT Roadster are ceva
„torque steer” în primele două trepte de viteză, dar fenomenul este
controlabil imediat ce te înveţi cu maşina.

De obicei, nu-i poţi reproşa unui Audi probleme de ergonomie sau de
funcţionare dinamică – şi este şi cazul lui TT Roadster. Doar că
acesta are în plus darul de a te face să te simţi mult mai aproape
de plăcerea pură a condusului unui cabriolet cu valori clasice.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide