BMW 116d – test in RO

Autor: Adrian Mihălţianu acum 11 ani Test drive

În primul rănd, toate Seria 1, de la un 135i la un 116d
precum acesta, au acelaşi lucru în comun.. sunt BMW-uri veritabile.
De fapt, acelaşi ADN îl găsim fie la un Seria 1, fie la un M5. Nu
sunt maşini similare, însă acel „ceva” este acolo.

Acel „ceva” care îţi aminteşte permanent că te aflii la volanul
unui BMW. Această senzaţie te ajută să uiţi până şi că motorul de
sub capotă nu este foarte puternic – însă acesta compensează
oarecum prin cei 260Nm, prin felul în care urcă în ture şi nu în
ultimul rând printr-o transmisie manuală foarte reuşită.

Ţinuta de drum, nefiind bazată pe confort, te inspiră la un condus
aproape agresiv – ceea ce nu mai poţi spune despre nicio altă
compactă, fie ea premium precum un Audi A3, sau nu, precum un Focus
sau o Mazda3. În acest segment există câteva maşini cu ţinute de
drum sportive, însă niciuna nu poate atinge culmile unui Seria
1.

Apoi, direcţia BMW-ului este fermă şi prezintă şoferului un
feedback foarte bun. Tracţiunea spate te lasă să te joci aşa cum
vrei tu (în funcţie de suprafaţa de rulare), însă electronica te
protejează atunci când joaca devine treabă serioasă. Exact aşa cum
trebuie. După cum aţi văzut în imaginea de deschidere, spatele
devine şi el foarte jucăuş la comanda şoferului.

Într-adevăr, BMW 116d are 116 cai putere. Are suficient
spaţiu pentru şofer şi pasager, însă nu şi pentru cei care nimeresc
pe bancheta din spate. Altceva…altceva…ah, da! Are şi nişte
amortizoare destul de rigide, care pot să obosească şoferul după
căteva ore de condus pe drumuri mai „vai de capul lor”.

Adica aproape oriunde prin România. Apoi avem spaţiul din
portbagaj, 330 litri – suficient pentru bagajele a două persoane
dar nu mai mult.Ştiu că am început cam dur, însă am ţinut să scap
din start de punctele negative ale unui Seria 1 pentru a mă
concentra mai mult pe cele pozitive. Avem şi dinalea? Oh da.

Pagini: 1 2 3



Comentarii
Inchide