BMW 116d – test in RO

Autor: Oraan Mărculescu acum 12 ani Test drive

Cât
despre punctul său forte, economia de combustibil, consumul urban
de 5.3l/100km este extrem de greu de atins într-o capitală
aglomerată; mai ales dacă îl conduci sportiv. Adică pe stil BMW. Eu
am ţinut-o undeva între 7 şi 8 litri/100km – mergând puţin mai
grăbit decăt restul leneşilor care ne blochează
intersecţiile.

Preţul de bază pentru un 116d cu 5 uşi este de 24.038 euro cu taxe
incluse. În echiparea standard intră airbag-uri pentru şofer şi
pasager, airbag-uri laterale şi airbag-uri pentru cap faţă/spate.
Apoi ai DSC (Dynamic Stability Control) care include şi sistemul de
control al tracţiunii alături de ABS.

Acest gen de electronică este un must-have atunci cănd maşina ta
vine doar cu tracţiune spate. În rest, beneficiezi de un buton
Start/Stop, geamuri electrice, Radio CD cu mp3, aer condiţionat,
etc. Per total, sunt câteva mii de euro bune peste majoritatea
compactelor non-premium, însă dacă eşti un iubitor auto, cu
siguranţă vei înţelege unde se duc acei bani în plus.


Dacă nu priveşti decât partea practică a lucrurilor, atunci şansele
sunt că n-ai să calci vreodată într-un showroom BMW în cautarea
unui Seria 1. Păcat.

Concluzii:
Un BMW Seria 1 nu are prea mulţi rivali, find un model premium.
Doar pe Audi A3 şi mult aşteptatul Alfa Romeo Giulietta. Pe scurt,
116d reprezintă diesel-ul de entrylevel al Seriei 1, însă cu
siguranţă nu şi un bestbuy.

Este o maşină excelentă cu un propulsor reuşit din toate punctele
de vedere, însă noi preferăm BMW-urile noastre cu ceva mai mulţi
muschi sub capotă. Un 118d (143 cp) este cu doar 1.700 euro mai
scump. Do the math…

Până
să vorbim despre partea estetică a acestei maşini (atât afară cât
şi înăuntru), trebuie menţionat faptul că BMW 116d are doar 116 cai
putere. Apoi că are suficient spaţiu pentru şofer şi pasager, însă
nu şi pentru cei care nimeresc pe bancheta din spate.

Altceva…altceva…ah, da! Are şi nişte amortizoare destul de
rigide, care pot să obosească şoferul după câteva ore de condus pe
drumuri mai „vai de capul lor”. Adica aproape oriunde prin România.
Apoi avem spaţiul din portbagaj, 330 litri – suficient pentru
bagajele a două persoane dar nu mai mult.

Ştiu că am început cam dur, însă am ţinut să scap din start de
punctele negative ale unui Seria 1 pentru a mă concentra mai mult
pe cele pozitive. Avem şi dinalea? Oh da.
Privit de afară, un Seria1 este un altfel de hatch.


Nu seamănă cu nimic din clasa compactă, adică din clasa
Golf/Focus/Astra etc. Prima oară cănd l-am văzut mi-a dat impresia
că seamănă cu acele maşini clasice cu botul lung şi cabina undeva
mult mai în spate. E aproape amuzant, dar aşa şi este. Ai capota
aceea lungă în faţă ..şi acolo e tot farmecul.

Liniile caroseriei sunt tipic BMW, indiferent de unghiul din care-l
priveşti. Aspectul total este deci unul foarte distinct. Pune-i şi
nişte jante potrivite (de la 17″ în sus), o pereche de faruri cu
xenon iar rezultatul este posibil, cel mai spectaculos hatch
premium de pe piaţă.

Înăuntru, ideea de dinamică şi atmosfera bavareză se continuă.
Ironic, un Seria 1 nu este la fel de spaţios precum un Golf – iar
confortul total nu este tocmai punctul său forte. De fapt, acum 6
ani era destul de greu de imaginat un hatch BMW care să fie altfel
decât special făcut pentru a săgeta prin trafic.

Comenzile sunt amplasate ergonomic, butoanele sunt uşor de apăsat,
iar volanul are un design sport, find acum acelaşi cu cel de pe
Seria 3 sau X1.

Pagini: 1 2



Comentarii
Inchide