BMW K 1200 R – test promotor.ro

Autor: Dan Vache 02 iun. 2009 Test drive

VEZI AICI TOT TESTUL DE VARĂ PROMOTOR.RO

Bun pentru cei de statura mediePăi, am mai spus-o: 237 kg. Aproape că mă simţeam ca David în faţa lui Goliat şi creierul îmi dicta să mă las păgubaş, nu are rost să îmi risc viaţa pe aşa ceva. Mă rog, până acolo mai era, deocamdată aveam temeri că poate o să fac hernie…

Ei bine, nicidecum. O dată pus în şa, am avut surpriza să constat că stau cu picioarele pe pământ binemersi, nu pe poante, ca balerinele. Un mic balans lateral şi marea surpriză este impresia că sub tine ai un motor de vreo 160, hai să zicem 180 kg. Cum aşa? Ei bine, centrul de greutate al motocicletei este foarte jos, datorită propulsorului înclinat la 55 de grade. Aşa încât nu e nevoie de steroizi pentru ca să o ţii verticală. Chiar nu mă aşteptam la aşa ceva.

Ok, pun mâinile pe ghidon şi simt o senzaţie de "deja-vu" – deoarece comenzile şi butoanele sunt tot cele de la BMW F 800 S. Ceea ce înseamnă o acomodare facilă, dar nu pot să nu remarc faptul că butoanele pentru semnalizare sunt o idee cam jos plasate, cel puţin pentru degetele mele (şi nu am degete butucănoase şi scurte). Tabloul de bord este simplist, cu vitezometru şi turometru analogice, lângă un display digital.

Comenzi ca la F 800 SStând călare pe motor, îmi dau seama că poziţia este specifică naked-urilor cu valenţe de touring, adică stai aplecat la un unghi foarte mic faţă de verticală. Este chiar o poziţie confortabilă şi trebuie să cobor şi să mă îndepărtez puţin de motor: parcă nu e acelaşi animal de care îmi era puţin teamă mai devreme. Hmmm…. nu e chiar aşa, totuşi. Adică aspectul tot brutal rămâne, însă poziţia pe el este foarte friendly.

Ghidonul mă aşteptam să fie mai lat, motorul dând impresia că ar fi mai masiv. Însă cele două mânere cad în palme foarte natural. Sunt curios cum se va comporta inedita suspensie Duolever, amortizoarele furcii faţă lipsind cu desăvârşire. În schimb, pe sub semicarenă se poate observa un sistem complicat de pârghii, un arc, un amortizor mai mic…

Detalii tehnice, care, pe moment, chiar nu mă interesează, deoarece abia aştept să învârt cheia în contact.

Pentru a aduce la viaţă cei 163 CP.

Pagini: 1 2 3 4 5 6

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide